• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:37:54 följande:
    Nej, det skrev jag ALDRIG! Att ni inte var öppensinnade för att ni inte haft så många. Jag skrev däremot att ni inte var öppensinnade för att andra kanske gör annorlunda än dig/er själva. En markant skillnad!

Något som är norm för dig, betyder inte att det är norm för någon annan eller samhället i stort. Och att döma andra och kalla det onormalt för att man själv kanske inte skulel göra så, ja det är inte särskilt öppensinnat.
    Jag fördömde inte det. Det finns säkert många som haft väldigt många partners, men det finns ju statistik som säger hur många genomsnittspersonen har haft. Och den siffran som TS har är betydligt högre än vad statistiken visar vara "normalt". Däremot har samhället ändrats och den statistiken börjar säkerligen bli omodern, men jag hade ändå blivit förvånad för jag visste inte att det var så vanligt med många sexpartners. Det är väl inget fel att vara okunnig inom ett sådant ämne, brukar inte lägga så mycket vikt vid det. Man lär sig hela tiden något nytt.
  • HonSomVet
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 14:40:12 följande:
    Varför besviken? alla är vi ju olika, tycker olika, tänker olika. Det och det är väl en jäkla tur!
    Ja visst. Att det finns en variation i åsikter är väl uppfriskande. Men i det behöver det inte ingå att döma andra för att de är oliktänkare. Och DET gör oerhört många här. Iofs ser jag även de som dömer de som tycker det är "äckligt", jag tror jag själv gjorde det nyss.

Problemet är inte att människor tycker olika. Problemet är att människor dömer varandra.
  • jådåsåatt
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 14:40:12 följande:
    Varför besviken? alla är vi ju olika, tycker olika, tänker olika. Det och det är väl en jäkla tur!
    Fast vissa åsikter är väl sundare än andra? Är det lika ok att tycka att det är äckligt att bara haft sex med få?
  • Joppelina
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:42:45 följande:
    Ja visst. Att det finns en variation i åsikter är väl uppfriskande. Men i det behöver det inte ingå att döma andra för att de är oliktänkare. Och DET gör oerhört många här. Iofs ser jag även de som dömer de som tycker det är "äckligt", jag tror jag själv gjorde det nyss.

Problemet är inte att människor tycker olika. Problemet är att människor dömer varandra.
  • Anonym (ERFARENHET)

ahm.... TS

Ja e tjej å 24 och har haft sex med 84 st... Jag anser mig bara sjukt erfaren och jag vet vad jag vill ha och vad jag gillar... Kalla det inte slampigt eller "äckligt"... kalla det bara för ren å slät erfarenhet.

• HonSomVet
    Anonym skrev 2011-06-07 14:42:18 följande:
    Jag fördömde inte det. Det finns säkert många som haft väldigt många partners, men det finns ju statistik som säger hur många genomsnittspersonen har haft. Och den siffran som TS har är betydligt högre än vad statistiken visar vara "normalt". Däremot har samhället ändrats och den statistiken börjar säkerligen bli omodern, men jag hade ändå blivit förvånad för jag visste inte att det var så vanligt med många sexpartners. Det är väl inget fel att vara okunnig inom ett sådant ämne, brukar inte lägga så mycket vikt vid det. Man lär sig hela tiden något nytt.
    Att vara okunnig är något helt annat. Att kalla det onormalt är att döma.

Det finns variationer i vad människor tycker är acceptabelt och så får det vara. Det är förmodligen bra och ger lite dynamik. MEN, jag tycker det är så oerhört sorgligt att man dömer varandra. Istället för att bara acceptera att man har olika åsikter.
  • Anonym (hoppsan)
    HonSomVet skrev 2011-06-07 14:42:45 följande:

Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite äckligt om man ligger runt och byter sexpartners som man byter underkläder. Visst är jag dömmande i min åsikt, men den är min och rent spontant så hade jag nog inte varit lika dömmande om jag hört personen säga detta ansikte mot ansikte, men tänkt tanken, defintivit.
    Vad varje människa gör i sänghalmen är upp till var och en, men pratar man om det till andra så kommer de ha en åsikt om det, vare sig den är lika som man själv tycker eller inte.. Dömmande eller inte dömmande.
  • modesto
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 14:43:16 följande:
     Är det lika ok att tycka att det är äckligt att bara haft sex med få?
    ni "sexuellt öppensinnade" som klagar
    man får väl säga som man verkligen tycker, TS frågar om åsikter även om de inte stämmer med hans?
  • Anonym (hoppsan)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 14:43:16 följande:
    Fast vissa åsikter är väl sundare än andra? Är det lika ok att tycka att det är äckligt att bara haft sex med få?
    Vilka åsikter skulle kunna vara sundare än andra? Självklart, tycker man det så är det självklart ok, åsikt som åsikt.
  • jådåsåatt
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:00:42 följande:
    Vilka åsikter skulle kunna vara sundare än andra? Självklart, tycker man det så är det självklart ok, åsikt som åsikt.
    Att tycka att andra är äckliga beroende på hur många sexpartners de haft är väl inte sunt? Vad är det positiva med det?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?