• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • jådåsåatt
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:22:44 följande:
    Behövs inte alls ett antal partners för att komma på vad man vill ha. Räcker med en person, till vem man berättar sina önskningar o lyssnar på dennes önskningar, man kan kolla i böcker efter nya saker att pröva mm. Älskar man varandra hjälper man varandra med detta.
    Nä, det kanske inte behövs. Men vissa kanske vill ha mer än en sexpartner i sitt liv.

Det handlar knappas om behov även om det är bekvämt för er att ropa sexmissbrukare såfort någon gör ett annat val än ni.
  • Anonym (många)

Inte äcklad, det är OK för mig, men 34 stycken vid 28 års ålder är absolut inte normalt. Det är skyhögt över genomsnittet. En svensk kvinna har ungefär 6-7 sexpartners i hela sitt liv. I snitt.

• Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 13:42:22 följande:
    Oj, det var riktigt, riktigt många...

Vad beror det på att du har ett sådant behov av att vara med olika män? Jag tror nog att du behöver en varm själ att prata med om detta, för det du gör låter inte hälsosamt. Tänk på att din kropp är värdefull så smutsa inte ner den.{#emotions_dlg.flower}
    Ts är en man ;)
  • Anonym (Patsy Stone)
    I Blackrose I skrev 2011-06-07 15:25:58 följande:
    Fortfarande har inte sex något med kärlek att göra enligt vissa.
    Inte per definition. Det kan ha det, men måste inte. Ungefär som att min lust efter chips framför TV:n inte alltid har med hunger att göra.
  • Anonym (hoppsan)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:24:47 följande:
    Nä, jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon med en så unken moral, det tyder på brist på respekt för andra människors fria val tycker jag. Där är vi olika. Inte heller skulle jag ens vilja röra någon som är så inskränkt att han eller hon tycker att ingen annan ska ha sex utan känslor bara för att denne inte kan det.

De jag träffat som ligger runt mycker är väldigt noga med att alltid använda skydd, så det argumentet ger jag inte mycket för.
    vart har jag skrivit att jag inte tycker att andra kan ha sex utan känslor? Jag skrev att JAG inte kan ha det. Om unken moral står för att man har skilda åsiker så okej, jag ser inte dig som en mindre värd människa för att du vill ligga runt. Återigen handlar det om beteendet och inte person. Självklart har alla ett fritt val.
  • Anonym (Patsy Stone)
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-07 13:42:22 följande:
    Oj, det var riktigt, riktigt många...

Vad beror det på att du har ett sådant behov av att vara med olika män? Jag tror nog att du behöver en varm själ att prata med om detta, för det du gör låter inte hälsosamt. Tänk på att din kropp är värdefull så smutsa inte ner den.{#emotions_dlg.flower}
    Nu vet inte jag hur du har sex, men jag blir i alla fall inte smutsig av det. Det kanske är du som borde tänka över din teknik.
  • jådåsåatt
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 15:29:22 följande:
    vart har jag skrivit att jag inte tycker att andra kan ha sex utan känslor? Jag skrev att JAG inte kan ha det. Om unken moral står för att man har skilda åsiker så okej, jag ser inte dig som en mindre värd människa för att du vill ligga runt. Återigen handlar det om beteendet och inte person. Självklart har alla ett fritt val.
    Unken moral är att tycka att det är äckligt att ha haft sex med många och att anse att det tyder på brist på respekt för sig själv, inte att ha skilda åsikter.
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:08:32 följande:
    Hastig= Nån som inte stannar upp o inser att sex förutsätter kärlek eller iaf att man bör begränsa antal sexpartners.
    Says who?
  • Här och nu
    modesto skrev 2011-06-07 15:24:35 följande:
    Motivera gärna!
  • jådåsåatt
    Anonym (många) skrev 2011-06-07 15:29:12 följande:
    Inte äcklad, det är OK för mig, men 34 stycken vid 28 års ålder är absolut inte normalt. Det är skyhögt över genomsnittet. En svensk kvinna har ungefär 6-7 sexpartners i hela sitt liv. I snitt.
    Jag vill veta snittet på sexuellt aktiva kvinnor mellan 20-40. Att många äldre varit tvingade att hålla sig till en pga uråldrig sexualmoral gör snittet rätt lågt. Tråkigt att de tankarna verkar finnas kvar än idag.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?