• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (Jag)
    modesto skrev 2011-06-07 15:34:32 följande:
    min moral är kanske unken, jag tror på polyamory, jag tycker altså att det är möjligt att älska eller ligga med fler än 1 person samtigt (dock inte ligga runt med alla för smittorisken). så min moral är lite annorlunda än de flestas skulle jag tro.
    min tanke att tvångsbeteende och psykisk sjukdom kan ligga bakom väldigt många sexparners
    kommer från böcker, dokumentärer och FL inlägg, det har ingenting med mitt moralsyn att göra, utan det kan vara just det, psykist störning av någon slag. bra om man gör saker medvetet för att man vill det, en annan sak att man känner sig tvungen att göra det av olika orsaker och det måste man vara klar med, varför man gör det.
    Att ligga med endast 1 eller väldigt få personer eller inte alls, kan också vara en psykisk störning.
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:37:19 följande:
    Också tillåtet, då människan mår bäst av det o gissa hur.
    Tell us
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 15:34:32 följande:
    min moral är kanske unken, jag tror på polyamory, jag tycker altså att det är möjligt att älska eller ligga med fler än 1 person samtigt (dock inte ligga runt med alla för smittorisken). så min moral är lite annorlunda än de flestas skulle jag tro.
    min tanke att tvångsbeteende och psykisk sjukdom kan ligga bakom väldigt många sexparners
    kommer från böcker, dokumentärer och FL inlägg, det har ingenting med mitt moralsyn att göra, utan det kan vara just det, psykist störning av någon slag. bra om man gör saker medvetet för att man vill det, en annan sak att man känner sig tvungen att göra det av olika orsaker och det måste man vara klar med, varför man gör det.
    Du skriver alltså:
    "jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för" och förväntar dig att bli tagen på allvar?

Dina källor är FL-inlägg och dokumentärer? Snälla, sluta ge andra hobbydiagnoser när du inte vet vad du pratar om. Du skriver att det måste vara ett missbruk eller ett psykiskt problem som ligger barkom att man legat med många, det är ren och skär bullshit och du gör bort dig.
  • Plutteli
    Vadå? Mår folk bäst av att göra som du gör eller hur menar du nu?
  • jådåsåatt
    Här och nu skrev 2011-06-07 15:34:48 följande:
    Jag VILL hålla mig till den uråldriga moralen pga. jag gillar den. Tillåtet?
    Japp. Och det är tillåtet för mig att tycka vad jag vill om dig pga den:)
  • I Blackrose I
    Anonym (Patsy Stone) skrev 2011-06-07 15:29:15 följande:
    Inte per definition. Det kan ha det, men måste inte. Ungefär som att min lust efter chips framför TV:n inte alltid har med hunger att göra.
    Nej precis. Många har sex för att dom tycker om det och ser inte det som en pliktkänsla.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 15:37:55 följande:
    Att ligga med endast 1 eller väldigt få personer eller inte alls, kan också vara en psykisk störning.
    Att sätta hobbydiagnoser på folk man aldrig träffat KAN också vara en psykisk störning.
  • Plutteli
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:38:28 följande:
    Du skriver alltså:
    "jag tycker att om en 24 tjej har legat med så många personer och kommer att fortsätta med det, har hon psykiska problem eller sexmissbruk som hon hittar olika ursäkter för" och förväntar dig att bli tagen på allvar?

Dina källor är FL-inlägg och dokumentärer? Snälla, sluta ge andra hobbydiagnoser när du inte vet vad du pratar om. Du skriver att det måste vara ett missbruk eller ett psykiskt problem som ligger barkom att man legat med många, det är ren och skär bullshit och du gör bort dig.
    Jag orkar inte leta det inlägget där användaren skriver det. Men har man bara psykiska problem om man fortsätter sexa runt? Jag har ju lyckats räkna till strax över 60 sexpartners, vet att jag säkert glömt nån mer (samt att jag bara räknar de fall där sexet varit frivilligt), jag började ha sex när jag var 16, träffade min man när jag var 21 och har inte haft nån annan än han sedan dess....
  • I Blackrose I
    Om du mår bättre av att trycka ner andra så borde du verkligen söka hjälp.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • jådåsåatt
    Plutteli skrev 2011-06-07 15:41:17 följande:
    Jag orkar inte leta det inlägget där användaren skriver det. Men har man bara psykiska problem om man fortsätter sexa runt? Jag har ju lyckats räkna till strax över 60 sexpartners, vet att jag säkert glömt nån mer (samt att jag bara räknar de fall där sexet varit frivilligt), jag började ha sex när jag var 16, träffade min man när jag var 21 och har inte haft nån annan än han sedan dess....
    Det får du fråga Modesto, det är hon som sätter gratis hobbydiagnoser baserat på FL-inlägg och dokumentärer.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?