• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • modesto
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:42:37 följande:
    Det får du fråga Modesto, det är hon som sätter gratis hobbydiagnoser baserat på FL-inlägg och dokumentärer.
    jag sätter inte diagnoser, jag visar det kan finnas möjlighet till att det kan ligga en störning
    bakom.
    jag min åsikt på saken utfrån min kunskap, gör inte alla det? Om ni tycker att ligga runt med en massa folk är bra för er och ni vill fortsätta göra det medvetet så är det ert val, naturligtvis.
  • Joppelina
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 15:43:40 följande:
    Precis det jag menar ;) Hon sitter och pratar om psykiska problem pga. många sexpartner. Man kan få allt som man inte gillar till en psykiatrisk diagnos. Om du inte förstod var jag rent ironisk mot henne....
    Det verkar vara flera som anser sej vara tvugna att sätta diagnos på de som har många sexpartners än det "normala"  Jag kan inte förstå det behovet om man själv inte tillhör den kategorin.

Ytteligare ett sätt att fördöma fast på lite snyggare vis?

Det finns alltså människor som bejakar sin sexualitet och är singlar. Varför ska det vara så viktigt att försöka förklaraa detta på något mer invecklat vis än det mest uppenbara. Hög sexlust, Att man vill vara med flera olika partners. osv. Oavsett vad orsaken är så är det upp till just den personen också.

Som jag sagt tidigare angående sexmissbruk så är det farligt att börja använda den termen för där handlar det inte om att bara ha sex med 40st under några år. Ett sexmissbruk hamnar i en helt annan liga.
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 15:51:19 följande:
    jag sätter inte diagnoser, jag visar det kan finnas möjlighet till att det kan ligga en störning
    bakom.
    jag min åsikt på saken utfrån min kunskap, gör inte alla det? Om ni tycker att ligga runt med en massa folk är bra för er och ni vill fortsätta göra det medvetet så är det ert val, naturligtvis.
    Fast saken är att du inte har någon kunskap, det visar du när du påstår att det beror på ett missbruk eller ett prykiskt problem när man legat med 84 stycken.
  • Anonym (donna)

Tycker att det är värre att träffa någon som bara haft 1-3 seriösa förhållanden bakom sig faktiskt. Då har ju den/de personerna betytt ngt speciellt, vilket 34 st kanske inte har gjort och då har man chansen att var den där riktigt speciella....så tänker jag i alla fall. Fast kanske är olika beroende på om man är tjej eller kille, en kille kanske inte uppskattar 34 före honom, medan en tjej accepterar det lättare pga gamla konventioner. Men jag svarade nej i omröstningen, tycker inte att det är äckligt.

• I Blackrose I

Jag har högskoleutbildning inom psykologi och vill så hemsk gärna veta vilken störning personer som har många sexpartner har. Det fick vi inte lära oss konstig nog.

The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • modesto
    Lillloppanlina skrev 2011-06-07 15:47:10 följande:
    jag håller med dig... modesto är nog den som behöver hjälp.. att tro att man är psykolog ligger nog i hennes latenta schitzofreni.. haha dr jekyll mrs hyde

Nä men man ska inte vara elak men hon tror ju att hon har vind i seglet..
    det här var onödigt elakt, nu har ni hittat någon att klanka på, vilken tur för er
  • Anonym (hoppsan)
    jådåsåatt skrev 2011-06-07 15:31:27 följande:
    Unken moral är att tycka att det är äckligt att ha haft sex med många och att anse att det tyder på brist på respekt för sig själv, inte att ha skilda åsikter.
    då står jag för den unkna moralen, helt okej för mig.
  • jådåsåatt
    Anonym (exakt?) skrev 2011-06-07 15:51:17 följande:
    Hela prylen med att sitta & rakna hur manga man haft tycker jag ar lite... tja, fjantig. Jag raknar hogskolepoang for jag ar stolt over det, prisrosetter fran tavlingar jag vunnit och sant - men inte fan raknar jag ihop hur manga kompisar jag har eller hur manga fester jag varit pa.
    Men man räknar ju inte. Men om jag varit på Skansen 5 gånmger kommer jag ju ihåg det utan att det är något jag är stolt över. Går jag dit igen är det sex gånger, det behöver jag inte anstränga mig för att komma ihåg.
  • jådåsåatt
    modesto skrev 2011-06-07 15:53:41 följande:
    det här var onödigt elakt, nu har ni hittat någon att klanka på, vilken tur för er
    Men det var inte elakt att påstå att någon annan led av antingen missbruk eller hade psykiska problem?

Det var det där med sten och glashus..
Svar på tråden Är jag "äcklig"?