• JosephineJ

Tråden om Migrän!

Hej!

Jag tånkte att alla vi som lider ( ja, verkligen lider gör man av migrän!!!) kan samla tankar, tips osv här. Kanske har någon använt någon speciell kost, vitaminer, medicin, bytt preventivmedel, yoga osv för att bli av med migränen eller lindre.
    Dela med er här! Både för hormonell migrän och migrän som beror på annat.

Kram! 

• Svar på tråden Tråden om Migrän!
  • Allrona

Digestive - hur menar du att de ska funka - förebyggande eller lindra ett anfall? Jag är öppen för att testa för att få ner antalet anfall

• Digestive
    Allrona skrev 2011-07-16 23:25:46 följande:
    Digestive - hur menar du att de ska funka - förebyggande eller lindra ett anfall? Jag är öppen för att testa för att få ner antalet anfall
    Som jag har förstått det så ska stenen verka som lindring, eller snarare ta bort värken helt än att enbart lindra. Huruvida stenen får anfallen att bli färre eller rent av förebygger uppkomsten av migrän i längden har jag inte hört något om.

Jag känner inte till de grundläggande mekanismerna som får migrän att uppstå men en stenkombination skulle annars kunna ge ett sådant resultat som du söker - fast då behövs en mer avancerad "programering" av stenarna (som egentligen inte hör till något mer avancerat än att ställa in sig på att stenarna och du ska nå ett sådant resultat ihop).

Finns det ingen direkt identifierad orsak till migrän (vilket jag har för mig hör till fallet) så kan en kombinationssten som obsidan provas, bara för att ha provat. Obsidan har dock en förmåga att dra fram både det negativa och positiva till ytan, rent emetionellt, och ställer en öga mot öga med inre sanningar, trevliga som otrevliga - en egenskap som man får ha med i beräkningen vid användning (den hjälper dock till att gå igenom allt som dyker upp men det kanske inte alltid hör till ett lbra äge för sådant rent allmänt). Annars så verkar den väldigt holistiskt och så gott som inga begränsningar för vad som kan göras möjligt - då den, i ett mer hokus pokus sammanhang (som jag inte kan dekoda lika lätt, haha), kan fungera som ett "vittne" vid egna ritualer med egna önskemål (ritualer som i intensiva önskmål som man gärna uttrycker mer än i tanken, för att iallafall ha dekodat något här, hehe). Ett "vittne" blir då något som låter dig bli förstärkt och därmed förstärker "ritualen" - lite poetiskt så kan man säga att en obsidian tillslut kommer att känna till precis alla hörn och vrår i ditt inre och på så vis kan stå som "vittne" för att du faktiskt förtjänar målet du söker. Det finns även flera typer av obsidian och om du ställer dig tveksam till obsidians sanningsframbringande egenskap så välj bland typerna "snowflake" eller "mahogny" - som båda har den här egenskapen fast i betydligt mildare form än övriga.

När man väl har gått till en butik och valt ut just den den där stenen eller just de där stenarna som man kände mest för, så brukar man faktiskt av ren intuition börja förstå hur man ska använda dem för att nå det önskvärda resultat och hur exempelvis ritualer ska yttrycka sig ihop med en obsidian. Ha dock i åtanke att du får ha bestämda och klara mål för vad du söker efter och verkligen fokusera dig på dessa när du besöker en butik med massa stenar - för annars blir det väldigt lätt hänt att flera andra stenar fångar din uppmärksamhet och av helt andra anledningar än vad du var ute efter. Så gå in, fråga efter Lapiz Lazuli (som även kan stavas Lapis Lazuli) och möjligtvis en obsidan och använd din intution när du väljer bland dessa - och strunta i alla andra stenar för tillfället och tills du har valt klart (stå även fast vid ditt första val när det väl har gjorts - det finns ingen som helst anledning till att tveka på det). Om det finns en möjlighet för det så kolla bland formerna råa sten, polerad sten och tumlad sten (även om jag personligen skulle rekommendera större varianter än just tumlade - vilket i regel hör till polerade).

Finns inget fel i att använda sig av internet när man handlar stenar men låt det då glöda till ordentligt i dig av bilderna innan du köper vad du ser.

När det kommer till sådant här så kan man helt och hållet lita på sin egen intuition och bör även göra det helt uteslutande - då den allena utgör mer rätt för dig, som en unik individ, än mänsklighetens samlade verk i ämnet. Traditionen bakom sådant här kan endast användas som riktlinjer och för att exempelvis kolla upp en verkan på det fysiska som man inte direkt kan uppfatta med känslan.

Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera för dig, på alla sätt! Ger du dig även på en obsidian som kombinationssten så kan jag nästan slå vad om att mirakel kommer att inträffa förr eller senare och när du snubblade på en "programmering" som bara kändes så rätt.

För att avsluta inlägget med något matnyttigt så "laddar" man med fördel stenarna i sol- eller månljus (något jag inte heller kan dekoda, mer än att Solen och Månen påverkar allting här, men när man väl håller i en sten som man gillar och som har värmts upp av solen så förstår man direkt att den stenen + sol + dig = sant). Det blir även mer kraftfullt om man väljer att placera ut stenarna utomhus under speciella mån- eller solförhållanden (det blir förstärkt genom den automatiska ritualen, att det upplevs speciellt för dig) och i bra lägen) - speciella astronomiska fenomen innebär också att de kosmiska krafterna beter sig speciellt, krafter som påverkar allt på den här planeten ända ner på molekylnivå (alltså krafter som gravitiation, pratiklar som neutriner och vad som förs med i solvindarna till magnetfält, strålning och så vidare bland kända och icke kända kosmiska krafter).

Lycka till!
  • Digestive

Det blev lite sent och trött här - vilket gav en del skrivfel (förutom lite jobbig text att ta sig igenom allmänt). Som den första formen för en sten ska det stå "rå sten" (alltså som den hittades) och inte "råa sten" och i stycket längst ner så blev det en ) för mycket och jag menade alltså att man med fördel placerar stenar utomhus och i ett bra läge i förhållande till Solen eller Månen (eller dem båda när det inträffar såklart).

Det står för övrigt lite mer stenhanteringsinformation uti de andra inläggen jag har skrivit här och som kan va värt att kolla upp för den som vill prova på det här mot migrän. Inlägg 126 hör till mitt första, så att ingen börjar bläddra bakåt i onödan eller så.

• miss Starcastle

Jag har själv många stenar hemma som används från och till och de hjälper mot olika saker. Jag köper i Malmö i en affär som heter sök och finn. Jag tycker självklart man kan prova. 

Jag undrar hur det funkar för er andra med arbete och att ha migrän. Mycket frånvaro och hur ser er arbetsgivare på saken? Jag är just nu arbetslös men min förra arbetsgivare var mycket irriterad varje gång jag var borta. Har ni intyg från fk om pengar från dem när ni är hemma? 

• Allrona

Jag är faktiskt inte hemma speciellt mycket från jobbet trots migrän ofta flera gånger i veckan. Jag tar medicin och lägger mig i vilrummet till medicinen börjar värka och sen jobbar jag så gott jag kan. Klart jag inte blir så effektiv och det känns som bomull i huvudet, förutom illamående, synstörningar och huvudvärk då. Men trots allt lyckas jag faktisk oftast stå ut större delen av dagen och flexar resten. Men jag har också ett kontorsjobb där jag kan styra arbetet ganska mycket själv annars tror jag inte det skulle funka lika bra.

• snuvig

jag har karensdagsbefrielse vilket gjort STOR skillnad både för mig och arbetsgivaren... rekomenderas verkligen att ansöka om!

• Lillgull

Jag har migrän , som debuterade i yngre tonåren. Fick då klassisk migrän med aura. Den blev annorlunda/värre när jag fick mitt andra barn, då fick jag migrän utan aura som oftast sitter i tre dygn. Har nu zomig som fungerar bra, värken är oftast borta inom en timme, efter jag tagit tabletten.

Min farmor hade migrän och enligt henne så försvann den i samband med klimakteriet, något att se fram emot..

Min migrän sitter oftast i höger sida, ner mot ögat och sedan bakåt mot nacken. men den kan även förflytta sig mot mitten av huvudet och någon enstaka gång på vänster sida.

• Kimmice

Skulle jag kunna få fråga er en sak, utan att vara dryg eller så. För jag är ganska clueless på migrän och grejer men har fått något konstigt i ögonen några gånger de senaste månaderna...
    Det flimrar eller skuggas på något vis, som om man tittat in i en väldigt stark lampa eller så. Så större delen av synfältet ser jag ingenting, kan inte läsa för halva orden försvinner och det lugnar inte ner sig ordentligt på en timme eller så. Fast bara en gång fick jag huvudvärk efteråt...
    Igår fick jag det igen, mest på höger öga och min högra hand började somna och surra också... finger efter finger.
    Låter det som migrän eller skall jag kanske prata med min barnmorska? Obestämd
    Förlåt för löjlig fråga, om det skulle vara det!       

• Mamma Tintis

Igår kväll när jag la mig så hade jag lite migränkänning men ignorerade det och somnade ändå. Vilket resulterade i att jag vaknade kl 3 med migrän, på högra sidan. För mig är migrän som sitter på vänster sida mycket mer lindrig än höger. Den på höger brukar inte gå bort med tabletter utan bara lindras lite och sen sitta i i ett par dar. I natt testade jag dock zomig nasal för första gången och den var det ju ordentligt krut i! Vaknade på morgonen helt migränfri! Synd att den är så fruktansvärt dyr bara. Får prata med min familjeläkare om att få den på recept!

• Digestive
    miss Starcastle skrev 2011-07-19 18:31:54 följande:
    Jag har själv många stenar hemma som används från och till och de hjälper mot olika saker. Jag köper i Malmö i en affär som heter sök och finn. Jag tycker självklart man kan prova. 

Jag undrar hur det funkar för er andra med arbete och att ha migrän. Mycket frånvaro och hur ser er arbetsgivare på saken? Jag är just nu arbetslös men min förra arbetsgivare var mycket irriterad varje gång jag var borta. Har ni intyg från fk om pengar från dem när ni är hemma? 
    Ja, helt klart värt att prova, resultaten brukar verkligen förbluffa! Har du provat med en Lapis Lazuli mot migränen?
Svar på tråden Tråden om Migrän!