• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Hormonstinn: restlesslegs... Drick mycket, blir värre med lite vätska i kroppen. Ha dem högt så ofta du kan. Sen tror jag kalcium kan hjälpa men är lite osäker på den. Också haft nedrigt ont av detta men då mådde jg pyton och kräktes massor och fick inte i mig nåt. Och var lite uttorkad hela grav. Låg på sjukhus 10 veckor i sträck också. Men var riktigt jäkla dålig från v 7 till 37. Så jag tror det var vätskan för min del. Men kan ha med annat att göra också. Skit jobbigt när det är så!

• chiqita

Animegirl: ahh, tack för svaret. Just att dricka är jag ju grymt dålig på att dricka.. När jag dricker tar jag helst te, vilket blir ännu dummare egentligen eftersom det är vätskedrivande :-P

• chiqita

Anime: ja nu är det ju inte riktigt så enkelt då.. Tycker inte vatten är så gott numer.. :-P

• LillBus2012

hej på er!! det är lördagkväll och med förfäran läser jag hur dåligt många verkar må under graviditeten, men imponeras av att ni ändå verkar starka och kämpar på med positiv inställning! helt rätt!!

själv tycker jag att det känns som att jag har dragit på mig en dubbelsidig sträckning av magmusklerna! man undrar ju vad det är som händer där  inne, så jag har laddat ner ett program som heter 'babycenter' och som är en blandning av tämligen informativa illustrationer och animationer (samt lite annat). i vilket fall som helst så har jag nyss sett filmen vecka 0-9 och det var ganska fashinerade!

BF 29 april 2012 - första barnet
  • LillBus2012

ps.
    tack för alla gratulationer - härligt att känna sig välkommen!!
    Animegirl, både roligt och tryggt att du är med här också - en blivande fyrabarnsmamma - vilken klippa!! Cool

BF 29 april 2012 - första barnet
  • Kaosmamma

Hormonstinn: men finns det något som funkar som inte är vätskedrivande? Saft, bubbelvatten, vatten med massa citron i, lättdryck?

• Kaosmamma

Loppan: har den appen också :) såg du filmen med könet också? Den är super... Har tre appar till i telefonen och hello baby Sverige på iPad :)

Ja fy. Mina andra tre grav var fruktansvärda och särskilt sista. Men nu hoppas jag att denna blir något lättare, att jag slipper sjukhus iaf. Vore skönt! Och vet du :) är det något du undrar då hojtar du till big mama här ;) haha herre Gud! Kan inte fatta, nr 4!

• Kaosmamma

Jag har babycenter, babygruppen, liberos, gravid 1177 och My baby på iphone. Och pampers hello baby Sverige på iPad. Mysigt att se bilder osv läsa :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012