• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Hej tjejer! Idag har jag blivit sämre med illamående o kräkningar och knappt orkat gå inne i lägenheten. Blivit yr o Nästan svimmat. Så jag har tillbringat kvällen på akuten, och nu har jag blivit inlagd. Ska få tre liter dropp till att börja med. Så kanske jag kommer igång igen.
    Tur att man har lite sällskap i form av iphonen

• Maximumtaste

Simpan: usch låter inte kul! Tur det finns hjälp! Och iphone;).. Hoppas du kryar på dig nu! Hur länge blir du på sjukhuset? Kommer illamåendet och kräkningarna sitta kvar länge? Jag har börjat mått extremt illa nu även på dagarna.. Får se om jag kan jobba nästa vecka.. Spyr tarmarna ur mig på mornarna.. Med sonen slutade det vid v 14 så jag hoppas det blir lika nu.. Man känner ju iaf att man e gravid om man ska se det positiva i det hela ;D.. Du får ladda ner alla tv appar så du har lite att roa dig med:)

• No ordinary love
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 20:39:57 följande:
    Jensan78: håller tummarna att allt är bra vilket det säkert är:) det är ju svårt i början att säga hur långt man gått.. Tycker inte läkarna borde få uttala sig så säkert.. Oroar ju många i onödan..

Är det någon som vet om man kan få tabletter så att det inte bildas bröstmjölk? Har för mig jag läst det nånstans.. Är ju långt dit men fundera bara för att jag har gjort en bröstoperation för 5 år sen och jag kan troligtvis inte amma för bröstkörtlarna fick dem liv att skära i lite.. Hade även stora problem att amma sonen och det va innann operationen.. Fick hemsk mjölkstockning och inflamation i brösten, låg i 40 graders feber med liten 2 v bebis:/.. Vill inte vara med om det igen:s
    När jag födde min son fick jag tabletter för att ingen bröstmjölk skulle produceras, men det var efter förlossningen och jag skulle ta dem i två veckor...

Jag får inte amma pga att jag är epileptiker och äter mediciner som går ut i mjölken som kan orsaka hjärnskada på barnet. 
  • Maximumtaste

Bullmamma81: okej:) då ska jag prata med bm när jag ska dit:) har redan börjat komma lite ur brösten och det gjorde det tidigt med sonen också:) är snart i v8:) från v16 så rann det på nätterna,, stora fläckar i sängen hehe.. Man kan tro att jag är en mjölkmaskin men när det kommer till amningen så funkar det inte.. Och nu när brösten är opererade så blir det nog ännu värre så vågar nog inte ens prova.. Så rädd att bli så sjuk igen som jag va när sonen kom..

• Simpan

Maximumtaste; de börjar med 3 liter dropp och illamående tabletter. Sen får man vara "svältandes" under tiden för att låta magen vila, och bryta mönstret sa de. Sen får man prova äta. Jag kan komma hem redan idag- eller i morgon beroende på hur jag klarar mig. Men på två liter dropp har jag bara kissat en gång, så det tyder nog på att jag varit lite uttorkad. Sen sa de att man kan få lov att åka ut och in några ggr innan det stabiliserar sig,

• chiqita

Simpan: jobbigt men gott att de tar hand om dig. Var snack om att lägga in mig också, eftersom jag både äter och dricker dåligt, men med Phenergan har jag lyckats få i mig ngt att äta ändå så hoppas lösa det själv..

• chiqita

Måste bara höra om någon fler upplever att de blir rastlösa i benen? Det kommer på kvällen och måste röra dem konstant eftersom ingen ställning känns direkt komfortabel.. Läst att man kan drabbas av det i slutet av en graviditet, men jag är ju bara i vecka 8-9 ca.. Tips på hur jag ska kunna få bort det?

• Lazyass

Simpan, hoppas det släpper snart. Krya på dig eller vad man nu ska säga i din sits. =)

Ett gravsymptom som dykt upp är att jag stavar(!) riktigt illa på datorn nu. Sätter ihop bokstäver, hoppar över bokstäver, särskriver mm. Får backa hela tiden och rätta till det jag skrivit. Samma förra gången, det höll i sig i nån månad sen gick det över.

• chiqita

Lazyass: hehe lustigt gravidsymptom. En väninna till mig blev helt kass på att köra bil när hon var gravid.. Själv blir jag glömsk och disträ

• Kaosmamma

Simpan: hoppas det bryts nu efter dropp. Gjorde inte det på mig tyvärr men vet många det funkat på, men att man behöver fylla på då och då. Men när jag kom in så var ju mina tester och prover nere på farliga resultat då är det säkert svårhävt. Tänker på dig och ha en mysig stund med droppet ;) och iphone!

Svar på tråden Aprilbebis 2012