• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • storebrorM
    Wööörmi skrev 2011-08-28 08:56:34 följande:
    Halllå tjejer här är en relativt nyplussad...får man vara med här?

Klart du fåt! Grattis :)

Första barnet? 
  • Wööörmi
    storebrorM skrev 2011-08-28 09:49:43 följande:

Klart du fåt! Grattis :)

Första barnet? 

Tack så mycket,,,Andra :)
    Har en dotter på 2 år :)

Själv?

• Lazyass

Jag får inte till graviditetskalendern här på FL. Den gör inte som jag vill. Hade sista mensen 4 juli och äl 20de juli och har 31 dagars intervall. Spelar inge roll hur jag klickar i datum och långa menstruationer och lutealfaser och allt., det blir inte rätt i datumen när den räknar ut. Gör iofs inte så mycket, det är bara störande. Går in i vecka nio imorgon =). Illamåendet är faktiskt mycket lättare än vad jag hade räknat med. Förra gången åt jag postafen men det behövs inte den här gången. Bara jag går och små äter hela iden så håller jag illamåendet i chack.

Hur gör ni andra? 

• Verra88

Jag små äter frukosten och kvälls fikat kan vara jobbigast att få i sig. Äter bananer emellan om jag känner svagt illamående eller halsbränna. Bananer köps det massor av nu blir minst 2 om dagen 3 kanske på vardagen. Jag har inte fått hemskt illamående en så jag spyr glad för det då jag har fobi mot att spy och magsjuka. Går in i v7 på tisdag och hoppas slippa mer illamående en vad jag har nu.

• funnybunny84

illamåendet håller sig borta än så länge och det är jag glad över!
    jag mår toppen det ända jag har som är lite jobbigt är att brösten ömmar och är jätte känsliga så det gör ont att springa eller att sitta på en skumpig buss Flört

jag hade också lite krångel med graviditetskalandern här på fl men min svägerska hjälpte mig men vet inte hur hon gjorde Skäms

• mamma2kids

värsta dagen med illamåendet idag å herre gud urk..trött som en gris sovit mellan 10-11,och måste lägga mig snart igen.har även magsmärtor.känns ända ner i underlivet nånstans.så idag är det ingen vidare dag inte 7+0

• silvana10

Hej Alla.
    Var med på FL förut men råkade radera hela mitt konto (typiskt!)

Jag plussade den 14 augusti och enligt fl är jag i vecka 7 idag (6+0)...så det verkar som om vi gjorde bebisen dagen efter vårt bröllop . Är det någon mer som fortfarande har svårt att fatta att har en liten grodd i er??Förutom illamåendet såklart    

• Verra88

Jag har grymt svårt att förstå att jag väntar barn. Går in i v7 på tisdag. Har inte alls farligt illamående en. Och det är jag glad över. Har fobi sen jag var 4 år mot magsjuka och att spy. Har varit magsjuke fri sen 2001 2002 så jag vill slippa spy under graviditeten. Magsjuka kommer jag ändå måsta vänja mig vid då man fått barn då de börjar på dagis urk :(

• Ereeka

Jag har bara mått lite, lite illa än så länge. Men ganska ofta har jag växtvärk :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012