• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-16 09:51:28 följande:
    Ni som är hårda i magen, har ni provat bulkmedel? Finna på apoteket. Jag har sväljsvårigheter efter att ha varit ätstörd, men om man har lätt för att svälja, så är det jättebra och får igång magen på nolltid. Vet inte om det är några restriktioner när man är gravid, men kolla på apoteket!

Jag vaknar vid fem varje morgon av att jag drömmer otroligt intensivt. Ibland missfallsdrömmar, men oftast helt andra saker. Stress över förlossning, jobbet etc etc... plus att jag alltid måste kissa vid fem. Jag är en riktig sjusovare annars, men min man sover jättelätt, så när jag vaknar och kippar efter andan eller sätter mig upp jättesnabbt, så vaknar han och blir orolig. Haha, oroliga vaknätter redan innan peanut är ute Flört
    Igår tidigt på morgonen tog mitt undermedvetena fram saker som mitt hemska ex sa till mig. Jag har väldigt låg smärttröskel, så med mitt ex fick jag en gång höra "du kommer döda våra barn, för att du kommer inte palla en smärtan vid en förlossning". Jag hade helt glömt det, men nu när en förlossning fajktiskt är aktuell, så börjar jag minnas. Min man ville åka till Skåne för att slå sin företrädare. Det fick han inte, haha.
    Men usch, jag vill inte minnas mer från det förhållandet nu när jag äntligen har blivit så lycklig!
    Men usch vilket hemskt ex.....skönt att du träffat den rätta nu och är lycklig!!!!!
  • jensan1

Tack tjejer... Hoppas verkligen det stämmer in på mig med.... Ska nog mail BM och ventilera med.

• jensan1

Underbar BM, hon ringde upp mig och såg till att jag skulle få träffa läkaren igen. Jag tror att det är för att på tisdag så är det den dagen i graviditeten som vi fick reda på att fostret var dött förra gången. Det är kanske därför jag är uppjagad, spänd och ledsen.

Det kändes iaf skönt att hon tog mig seriöst. Fy vad jag vill vara en vecka längre fram i tiden och veta att allt är ok.  

• Milljor
    jensan1 skrev 2011-09-16 11:15:16 följande:
    Underbar BM, hon ringde upp mig och såg till att jag skulle få träffa läkaren igen. Jag tror att det är för att på tisdag så är det den dagen i graviditeten som vi fick reda på att fostret var dött förra gången. Det är kanske därför jag är uppjagad, spänd och ledsen.

Det kändes iaf skönt att hon tog mig seriöst. Fy vad jag vill vara en vecka längre fram i tiden och veta att allt är ok.  
    Åh så skönt! När ska du dit?
  • chiqita

Jensan: vilken underbar BM du verkar ha. När ska du dit? Tummar hålls för att allt är bra.

• chiqita

Milljor: låter helt super med mirakeltabletter. Vill gärna veta vad de heter. Är de receptbelagda eller naturläkemedel?

• JohannaB

Vad skönt för dig, Jensan!

Himmel vad skönt att det är fredag och jag har ledig helg!!

• jensan1

Jag fick en tid redan på måndag kl. 13.20.

Jag sa det till henne, ni måste tycka jag är heltokig och nojjig, men nä då, det var inte några problem. Det var därför de fanns där sa hon.

Jag lovar att jag ska slappna av, bara jag kommer förbi den här gigantiska milstolpen som tisdag faktiskt innebär för mig.

Ja, älskar att det är fredag!!! Imorgon ska vi till svägerskan som håller på att rensa ut babykläder. En del ska till loppis men jag fck välja ut det jag kunde tänka mig. Känns konstigt att ta med sig sånt hem, precis som om man utmanar ödet liksom.... Men å andra sidan kanske det sjunker in lite mer att man är gravid om man har sånt att titta på hemma?       

• Maximumtaste

Många bra tips ni skrivit om trög mage:) ska kolla upp de:)

Johanna: jag börjar min vecka nu kan man säga, jobbar hela helgen men är istället ledig 5 dagar nästa vecka:)

Ska nog ta och ringa och boka tid för kastrering på hankatten men det tar emot för han ska egentligen gå i avel ( har helt fantastisk stamtavla och utseende) men han är så sjukt jamlig på nätterna och det kommer aldrig fungera att ha fertil hankatt med liten bebis.. Honan ska inte kastreras iaf! Har siames och oriental hemma:)
    Fler som har djur hemma? Har en nakenhund också:)

• Smarkan

Är nu i vecka tolv och varit på inskrivning på morgonen. Fick då svaren på proverna dom tagit, allt såg bra ut förutom att jag inte hade optimalt skydd mot röda hund.
    Så det vaccinet får jag ta efter graviditeten.
    Min sambo var med på besöket idag och det börjar nog smälta in för han nu också att vi verkligen väntar en bebis!
     Nu är det det bara se framemot UL i början av november.

Svar på tråden Aprilbebis 2012