• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

ÄlskadeT: samma här. Hade helst bara dragit täcket över huvudet och sovit bort allt, men nu vaknar jag på nätterna också av illamåendet. Illamående så fort jag inte fått i mig något att äta, men så mår jag ju svin illa av all mat.... Levt på mariekex de senaste dagarna. Enda som lindrar lite.

Längta efter 3: jag har känt likadant, men jag har inte heller varit på något vul eller ul. Och har inget inbokat heller. Idag går jag in i v.10. Och jag har inte inskrivning förens om 3 veckor.

Meghan26: skönt att inskrivningen verkar ha gott bra!

• Kaosmamma

Jag ska inte göra vul heller :) de sa att jag skulle det då jag hade rosa/orange flytningar ganska mycket, och fortsatte de skulle jg säga till så skulle det bli vul. Men inte haft fler så ser ingen anledning då man ska ha en anledning att göra det hela. Men gjorde med barn nr 2 då vi inte visste när jag blev gravid och blev det så tätt efter nr 1 förlossning. Så av 4 barn har jag gjort vul på en :) iofs så gjorde de ett på barn nr 3 i v 14 för jag låg inne med dropp och dåliga värden så då ville de kika, allt bra. Inskriven är jag dock nu :)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 19:40:25 följande:
    Åååh lär få gnälla lite.. Är så trög i magen så jag tror jag spricker snart.. Ingenting hjälper., äter katrinplommon varje morgon och annan fiberrik mat.. Nån som har nått tips? Har för mig jag hört att det ska finnas nått pulver på Apoteket som man kan ha på tex yogurt som är mycket fibrer i..
    Känns som mina tarmar ska explodera:O
    Jag har värsta bästa HELT ÄRLIGT!!!!! :) naturpiller som jag äter en halv varanndag så funkar magen som en maskin. JAg hade problemmage redan innan jag blev gravid och är den sån som provat "allt" och det här är det enda som är helt naturligt och funkar så himla bra.

Typiskt nog kommer jag inte ihåg vad det heter men jag kollar och så fotar jag burken och lägger ut här.
    KAn verkligen rekomendera dem!!!!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-15 20:31:07 följande:
    min molvärk försvann nästan helt i v 7, men idag  går jag in i v 9 och nu har det verkien kommit tillbaka igen!!!Vilken vecka är du i?
    jag är i v 11 10+3......värken tilltog igår kväll och molar på fortfarande. Inte olidlig ont men det känns ordentligt!
  • mamma2kids

hade också värk vecka kring v.9.igår hade jag värsta brännande känslan på höger sida bara längst ner.
    har ni vågat handla nått ännu?enda jag köpt är gravidjeans.men dom va sjukt billig.typ 50kr.jag vill så gärna men vågar inte.v.9+5.

• jensan1

Usch, jag känner mig så himla orolig. Illamåendet har avtagit avsevärt och brösten är inte ömma längre. Är i v 10, är det normalt att det avtar redan nu??

• Elsa1981

Jensan:
    jag mår också jättebra. Hade väldigt ont i brösten från v 4-9. Sen har det avtagit. Nu är de bara ömma om jag trycker hårt på. Idag är det 10 + 3. Mår inte illa är bara hungrig oftare än normalt.

Mamma2kids:
    Jag har köpt ett par gravidjeans men de är lite stora än. Och idag köpte jag faktiskt en superfin babysitter, en amningskudde och ett babygym på blocket för totalt 150 kr. Gick ju inte att motstå även om det är i tidigaste laget...

• JohannaB

Ni som är hårda i magen, har ni provat bulkmedel? Finna på apoteket. Jag har sväljsvårigheter efter att ha varit ätstörd, men om man har lätt för att svälja, så är det jättebra och får igång magen på nolltid. Vet inte om det är några restriktioner när man är gravid, men kolla på apoteket!

Jag vaknar vid fem varje morgon av att jag drömmer otroligt intensivt. Ibland missfallsdrömmar, men oftast helt andra saker. Stress över förlossning, jobbet etc etc... plus att jag alltid måste kissa vid fem. Jag är en riktig sjusovare annars, men min man sover jättelätt, så när jag vaknar och kippar efter andan eller sätter mig upp jättesnabbt, så vaknar han och blir orolig. Haha, oroliga vaknätter redan innan peanut är ute Flört
    Igår tidigt på morgonen tog mitt undermedvetena fram saker som mitt hemska ex sa till mig. Jag har väldigt låg smärttröskel, så med mitt ex fick jag en gång höra "du kommer döda våra barn, för att du kommer inte palla en smärtan vid en förlossning". Jag hade helt glömt det, men nu när en förlossning fajktiskt är aktuell, så börjar jag minnas. Min man ville åka till Skåne för att slå sin företrädare. Det fick han inte, haha.
    Men usch, jag vill inte minnas mer från det förhållandet nu när jag äntligen har blivit så lycklig!

• Milljor
    jensan1 skrev 2011-09-16 09:37:59 följande:
    Usch, jag känner mig så himla orolig. Illamåendet har avtagit avsevärt och brösten är inte ömma längre. Är i v 10, är det normalt att det avtar redan nu??
    Jag är i v 11mina symtom försvann för tre veckor sedan. Helt normalt enligt BM och jag harvarit på UL och allt såg toppen ut!  Vissa mår bra och andra inte allt är "normalt" :)
  • mamma2kids

jag menar de ser massor med fynd på olika köp o sälj sajter.dum man är igentligen att man inte passar på.menar man får ju ändå pengarna tillbaka om någe går fel.VARFÖR tillåter man sig inte njuta av graviditeten.bara ha dessa neggotankar o oroa sig.tiden skulle ju gå snabbare också om man fick shoppa lite o må bra.planera osv.

Svar på tråden Aprilbebis 2012