• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1

Hmm, det brukar väl vanligen inte vara förrän v11-12 man kan känna livmodern så jag tror inte att man ska bli för orolig om man inte känner den dessförinnan. Det beror väl helt på hur den ligger så att säga.

• Milljor

Det här med badkar och bubbel ska vara helt ok. Slemproppen sitter där den gör och skyddar mot bakterier osv. Men vad jag förstått så ska man väl vara lite försiktigt på offentliga ställen iom mängder av bakterier men hemma i badkaret finns det ju ofta inte mer än dina egna. Ang bubbel ska man var försiktig i slutet av graviditet då det kan sätta igång saker och ting (sammandragningar) om man bubblat för hårt/för mkt.....

Det här är väl inte vetenskapligt forskat av mig direkt :) MEn det är sånt som vänner som har bran har sagt och även sånt som jag själv läst/frågat mig till.

jaja lite tankar från mig iaf :)

Nu tar jag helg ÄNTLIGEN!!!!!!

• juskus

Min bm med första barnet sa att jag skulle undvika bubbelpool, det va nåt med decibelnivån.......

• Simpan

Jag som badar flera ggr i veckan - ibland flera ggr/dag pga mitt illamående. Tycker att det lindrar illamåendet för stunden att bada. Hoppas att det inte är nån fara.

Jag håller på att bli galen här hemma. Går från soffan, till sängen, till toan till köket, går runt o mår illa hela tiden. Jag är samtidigt rastlös o vill så mycket, men orkar knappt följa med till affären. Ligga ner är bästa medicinen. Men man börjar ju få träsmak så att säga. äta. Spy. Äta. :(

Gud va jag klagar! F'låt!

• ÄlskadeT
    Simpan skrev 2011-09-16 19:32:32 följande:
    Jag som badar flera ggr i veckan - ibland flera ggr/dag pga mitt illamående. Tycker att det lindrar illamåendet för stunden att bada. Hoppas att det inte är nån fara.

Jag håller på att bli galen här hemma. Går från soffan, till sängen, till toan till köket, går runt o mår illa hela tiden. Jag är samtidigt rastlös o vill så mycket, men orkar knappt följa med till affären. Ligga ner är bästa medicinen. Men man börjar ju få träsmak så att säga. äta. Spy. Äta. :(

Gud va jag klagar! F'låt!
    Känner igen mig! Jag är väldigt gnällig just nu. Rynkar på näsan
  • juskus

Bada i badkar är ingen fara.....så det är bara att bada på, men bubblorna skulle jag hoppa över, om man nu har sån lyx hemma:)

• TusenTankar

ÄlskadeT och Simpan:

Jag är också gnällig... nått fruktansvärt. Men det är fan inte roligt längre! Åå visst är jag lycklig och glad över att vara gravid, men att gå och vara illamående HELA tiden är ju.... för jobbigt. (och ändå har det inte gått så lång tid... själva tanken på att detta inte kommer vända snart, skrämmer skiten ur mig). Jag vill ju vara lycklig och glad... men känner mig just nu bara ledsen och deppig.
    Har ni varit hemma från jobbet länge?
    Hur hemskt det än är att säga, så känns det "skönt" att man inte är ensam.

• mamma2kids

ja de är inte kul de här,som idag strålande sol men jag känner mig som bakis alltså!så jäkla seg och trött,illamående,värsta huvudvärken.orkar inte må såhär dåligt längre!blir grinig om jag inte får miljöombyte o träffa andra,men noll ork!

Svar på tråden Aprilbebis 2012