• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1
    silvana10 skrev 2011-09-16 14:22:24 följande:
    ooooh tjejer nu känns det inte bra. Har haft så fruktansvärd magsveda senaste veckan, tål ingen mat i princip utan att det börjar svida. Misstänker att jag har fått en släng av magkatarr. Vilket jag aldrig har haft förut! Så himla dumt,blev tvungen att stanna hemma från jobbet igår och idag pga smärtan. Ingen annan som har kännt av sånt här?

Så typiskt också att man inte får läkartid på vårdcentralen då det inte är akut . Tar nog och åker till privatakuten ist och betalar lite mer,för det här är inga roliga smärtor. 

JO jag har med problem med sveda och värk i magen. Vet inte riktigt varför det är så men har kommit fram till att allt som innehåller möjlk ska jag hålla mig ifrån.

Kanske har du blivit känslig mot ngt eller så är det lite magkatarr.
    Hör med sjukvårdsrådgivningen om du kan ta omeprazol, för det är jättebra för magen när det håller på så där, eller med privatvården om du lyckades få en tid till det.  
  • jensan1
    mamma2kids skrev 2011-09-16 14:24:35 följande:
    allt man googlar och läser stressar mig så fruktansvärt.som detta med livmodern att de borde sitta högre upp nu efter flera barn:/då kanske de är helt okej ändå.och vilken växtvärk som starta kom som från buskarna eftera tt inte ha känt nåntingt senaste veckan knappt.oro oro oro...

Jap, man ska hålla sig ifrån sånt, jag är expert på att läsa för mycket och helst det negativa.
    Är också inne i en väldigt orolig period, men börjar känna av mer växtvärk. BM sa att det brukar vara intensivt i v 6 för många sen kommer det igen i v9-10, så det verkar vara normalt. 
  • Maximumtaste

Mamma2kids: jag läser också för mycket! Och hittar alltid dem negativa svaren! Min kille har bannlyst mig från google hehe..

• mamma2kids

Man sparng ju på toa o kolla om mensen ändå hade startat fram till v.7 kommer jag ihåg.så mensig känsla alltså.nu är ju värken inte likadan längre.utan spänner o drar o bränner lite.hehe då är de inte bara jag som googlar vågar man bada badkar ens tro?gjort de 2ggr hittills och haft sånn ångest.brukar ni göra de?

• jensan1
    mamma2kids skrev 2011-09-16 14:41:38 följande:
    Man sparng ju på toa o kolla om mensen ändå hade startat fram till v.7 kommer jag ihåg.så mensig känsla alltså.nu är ju värken inte likadan längre.utan spänner o drar o bränner lite.hehe då är de inte bara jag som googlar vågar man bada badkar ens tro?gjort de 2ggr hittills och haft sånn ångest.brukar ni göra de?

Det ska väl inte vara några problem om man inte badar 1 timme i skållhett vatten? Men i lagom varmt kan jag inte tänka mig är några problem. Det har jag gjort med mina tidigare barn.
  • Maximumtaste

Mamma2kids: jag har badat badkar två ggr tror jag.. Å inte har det hänt nått:) har hört nått om bubbelpool men det e nog för att det är så många olika människor som badar i den..

• ÄlskadeT
    mamma2kids skrev 2011-09-16 14:13:44 följande:
    här känner man ingen livmoder nånstans v.9+5 och tredje barnet,konstigt.
    Jag väntar andra barnet, är i v. 7+6 och känner inte min livmoder. För min del beror det nog på för mycket fett på magen. Förvånad
  • ÄlskadeT
    mamma2kids skrev 2011-09-16 14:41:38 följande:
    Vi har inget badkar där vi bor nu, men när jag var gravid med dottern hade vi det och jag badade flera gånger i veckan.
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-16 14:06:18 följande:
    Jävla iphone skickar innan man skrivit klart:p..
    Den känns som en vattenballong skulle jag skriva hehe.. Men livmodern ligger ju olika på alla.. Tycker det är häftigt att känna den:) förra veckan kände jag den första gången och den har vuxit uppåt en bit sen dess:)
    bra förklaring ska hem och känna :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012