• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Hormonstinn: ååh så skulle jag också vilja föda.. Finns inget sånt här i Dalarna vad jag vet.. Tog epidural med sonen men förlossningen gick så snabbt att den knappt hunnit verka innan han var ute så jag hade nog klarat mig utan den.. Ska försöka föda naturligt denna gång.. Kanske lite lustgas;)
    4 timmar tog förlossningen med sonen.. Hoppas på liknande denna gång:)

• mamma2kids

Ja då håller vi tummarna för oss att de blir en liten prinsessa nu då!vad säger sonen?har ni berättat?
    mina är väldigt nyfikna.känner på magen,är bebis här mamma.dom vill lyssna på bebis hjärtat.tittar på bebis saker i affärn,va det vill köpa till bebis.men jag hör på dom hur jag smittat av min oro på dom.de har sagt att om det går bra så köper vi de och gör si o så flera ggr:/ får lite panik för att vi precis flyttat in i en TREA.Killarna delar rum nu,de går kanon bra med bebis då,får la dela rum med mig?nää,går väll inte så litet rum ju,hur ska man göra med allt En miljon tankar i huvudet .att man ens orkar planera och fundera så mycket med trötta graviditetskroppen jääääsp!!

• Maximumtaste

Mamma2kids: jag tror faktiskt jag får en till pojk:) alla kompisar och min familj tror flicka så vi får se:)
    Min son vet om:) han hoppas det blir en lillebror:) han brukar också ta på magen och försöka lyssna:) så mysigt:)
    Jag har en kompis som bor i en 2,5a och dem väntar sitt tredje så allt går.. Jag bor i en 3,5a så vi ska inreda det lilla rummet så fort vi vet vad det blir.. Ska bli så kul att få tapetsera och greja:) ställa in spjälsängen och bädda den.. Typ 3 månader innan den kommer:D så ivrig.. Sen kommer man bara gå och titta på det där rummet och längta:)

• Sannana

Hittar ingen på teknikmagasinets hemsida, vad ska jag söka på?

• Karisma
    Sannana skrev 2011-10-04 18:45:00 följande:
    Hittar ingen på teknikmagasinets hemsida, vad ska jag söka på?
    sök på angelsounds. kostar 349.90

/K
  • chiqita
    Maximum: Jo jag skulle eg föda på naturlig klinik förra gången också men p g a diverse komplikationer blev jag flyttad till vanligt sjukhus. Tog dock ingen bedövning så lustgasen var min vän tills det var dags att krysta. Slutade med att de tog henne med sugklocka och det var väl inte det skönaste jag varit med om, men oj så lycklig jag blev när jag fick upp henne på mitt bröst.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Thelma08

Ja det där med kläder e ju så kul.
    Vi hade köpt lite i strl 50 men ut kom en pojke på 56 cm så pyjamasen med fötter fick vi klippa i sönder

Nu dom sista dagarna har jag känt mig väldigt ogravid, och idag har jag ont i ena äggstocken speciellt när jag hostar.

• chiqita

Thelma: Är vi inte i de sk spökveckorna nu? Många som känner sig helt ogravida då..
    Stämmer dock inte på mig med ömma bröst och extremt illamående.. Ont i äggstockarna/ligamenten gör det på mig också när jag nyser. Speciellt om jag ligger ner när jag nyser  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • mamma2kids

Längtar också till inredning och ordnafint  för bebis.Jag köpte bilstolen idag.Den är så fin.Tittat på den flera gånger.Jo jag har också en pojk känsla faktsikt.Grabbarna ville ju ha en lillebror,för tjejer kommer bara in med barbien och grejen i deras rum sa dom hih.

• Thelma08

Ja det är säkert så. Jag har inte gjort nått vul eller ul alls, man vill ju veta om där verkligen är någon bebis eller allt är inbillning. Men man får ju vänta och se. Hoppas vi får lyssna på hjärtljuden på inskrivningen.

Svar på tråden Aprilbebis 2012