• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Älskade T, beklagar verkligen, ta hand om dig -styrkekram Summerheaven- jag bor utanför Nyköping, jag har vid mina två tidigare graviditeter fått höra hjärtat vid inskrivning i v 13, men varje gång har hon sagt att de egentligen inte vill göra det pga om de inte hör något, vill de inte oroa i onödan, men aldrig hört att det ska vara skadligt

• chiqita

ÄlskadeT: så fruktansvärt jobbigt att det skulle gå så här... Ta hand om varandra nu och prata med varandra och kramas mycket. Kramar!

• mamma2kids

älskadeT:Styrkekramar!!usch lider med er.

Jag vet inte om det stämmer det med hjärtljuden.Här lyssnar dom iallafall vid v.12.
    Uppvärmd?min lever då fast jag provat varje dag mellan v.10+5 och 11+5.Dom 2 gångernar hörde jag bebis hjärtat.Helt underbart att slippa oroa sig.12+0 idag

Då känner jag mig inte orolig längre över nässprayn.Har nå fel i näsan ändå får snuva av allt,lukter,kall luft,när jag kliver upp på morgon osv.Luktsinnet har varit skit sen jag va as förkyld,(Svinsjuketiderna.)

Kan ryggproblem uppstå av graviditeten.Har ont i korsryggen o nedredelen nästan dagligen!?

• Våg85

Hej! Jag har bf 26/4 och tänkte gå med här! Är nu i v.11 (10+3). Har tidigare fått ett missfall i v.6 och missed abortion i v.9, fick då skrapas. Jag har mått så dåligt pga. oro och ångest för att också denna graviditet ska sluta tokigt. Är nu sjukskriven på halvtid och ska träffa psykolog vilket känns jobbigt. Fick göra ett vul i v.9+4 och allt såg bra ut, hjärtat slog och den växte som den skulle (3 cm). Nu mår jag lite bättre och är mindre orolig men kan inte släppa det helt. Är det nån som känner igen sig? î?

• Summerheaven

Kanske är lokalt som man ej lyssnar på hjärtljudet då. Ingen av mina vänner här i gbg har fått lyssna på hjärtljudet p g a risk för fostret. Min BM sa att man alltid gjorde detta tidigare, men att man kommit fram till att det inte är bra för fostret och därför slutat. Jag blev ju besviken över att inte få höra, men man vill ju inte riskera något heller. Konstigt ändå att det inte är samma bestämmelser överallt..

• Sannana

Ingen som haft foglossning och kan berätta hur det känns? Fick inte ett enda svar tidigare...

• Lazyass
    Sannana skrev 2011-10-02 10:40:13 följande:
    Ingen som haft foglossning och kan berätta hur det känns? Fick inte ett enda svar tidigare...
    Jo det låter som foglossning som du beskriver. Men den kan vara lite olika från person till person. På mig  känns det i ljumskarna, det liksom drar ungefär som att jag skulle sträckt mig där. Senare i grav kommer det nog komma i svanken mer. Försök att inte gå i trappor så mycket och cykla om du kan, det sliter mindre på fogarna men känns mer i ryggen.
  • Maximumtaste

Sannana: jag har fått foglossning.. Har ont i höften mellanåt.. Mest när jag ansträngt mig. Får även ont långt ner i ryggen, typ korsryggen.. Hjälper när jag vilar.. Har du varit hos läkaren? Jag ska till sjukgymnast..

• TusenTankar

Ta hand om varandra nu ÄlskadeT. Beklagar verkligen =(

just nu känns det verkligen som att det är var och varannan dag man läser i detta forumet om att det är någon av oss som fått missfall... lider så enormt med alla dessa tjejer som råkat ut för detta. Det är ju inte okej! Det får ju bara inte hända! Uch, blir så orolig över att nästa person kanske är jag som råkar ut för detta, eller någon av er andra. Vet inte hur ni andra känner, men jag känner att det har gått så lång tid nu (är i v.12) att man har hunnit föreställa sig så mycket om hur framtiden ska bli och man har nu börjat våga "ta för givet" att man ska ha ett barn i april. Alla tankar är så stora och många nu att för mig är det helt obegripligt hur jag skulle kunna klara kämpa mig igenom något såndant. Är rädd... =(

• Maximumtaste

Tusentankar: man får försöka tänka positiv helt enkelt.. Spec nu när vi är i v12:)
    Jag va nära på att beställa barnvagn idag:p.. Men tänker vänta tills efter rul iaf:)

Lyssnade lite med angelsoundet idag och nu hör man väldigt tydligt hjärtat och behöver inte leta så länge:) v13 imorgon:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012