• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Sannana

Ni som lyssnar på hjärtljudet, vart har ni köpt apparat och vad kostade den? Från vilken vecka kan man höra?

• Maximumtaste

Mamma2kids:
    Jag är i v13:)
    Jag tänker också som dig med jul och allt.. Blir mycke utgifter.. Så fort vi vet kön ska vi köpa allt. Vagn kan jag köpa nu för jag vill ha en svart och skulle nått hända så har ju dem flesta en garanti att om nått går snett så får man pengarna tillbaka. Tänkte först att jag ville ha en vagn i färg typ rosa om det är en flicka men tror svart blir snyggare och lättare att hålla ren då då kan man ju lika gärna köpa den nu:) känns i tidigaste laget men har ju iaf gått över v12:)

• mamma2kids

då är vi i samma vecka då jo jag fundera på brun vagn faktiskt.vill också veta kön,NU hih.trodde jag skulle få göra ul v.17+ men 18-19 hela veckor ska man ha gått suck..såå länge att vänta..jag köpte syskonvagn i v.22 när jag vänta tvåan,så vågade jag då så vågar jag nu också kring v.20.de va så skönt att ha allt klart i god tid.de dyraste då.kläder o sånt slutar man ju aldrig att köpa.de är ju hur kul som helst.käns som att de är rea på allt just nu,men just de där att våga släppa loss och shoppa!!sett massor med söta badhandukar,mysfiltar,spjälskydd m.m jätte billigt!!

• Tokstolla
    Maximumtaste skrev 2011-10-04 17:58:20 följande:
    Mamma2kids:
    Jag är i v13:)
    Jag tänker också som dig med jul och allt.. Blir mycke utgifter.. Så fort vi vet kön ska vi köpa allt. Vagn kan jag köpa nu för jag vill ha en svart och skulle nått hända så har ju dem flesta en garanti att om nått går snett så får man pengarna tillbaka. Tänkte först att jag ville ha en vagn i färg typ rosa om det är en flicka men tror svart blir snyggare och lättare att hålla ren då då kan man ju lika gärna köpa den nu:) känns i tidigaste laget men har ju iaf gått över v12:)
    Vi köpte sonens vagn efter vårt RUL. Att köpa vagn nu eller senare med tanke på julklappar och allt... Det går att lägga undan lite pengar varje månad och vänta in rean på vagnar om man inte känner att man måste ha senaste årsmodellen. Vi köpte vår vagn för knappa 50% av det nya årets färger =)
  • mamma2kids

maximumtaste:hur många barn har du och kön på dom?jag har 2 killar.8 och 6.allt känns som första gången.så himla spännande.de är ju länge sen man hade bebis.kollade på babykläder på barneshus i strl.50.är dom så himlans smååå???som dock kläder ju!

• Tokstolla
    mamma2kids skrev 2011-10-04 18:06:35 följande:
    maximumtaste:hur många barn har du och kön på dom?jag har 2 killar.8 och 6.allt känns som första gången.så himla spännande.de är ju länge sen man hade bebis.kollade på babykläder på barneshus i strl.50.är dom så himlans smååå???som dock kläder ju!
    Ja, och vips på två veckor så blir stlk 50 för litet
  • mamma2kids

jag har ju alltid inhandlat bara strl.56,men de flesta har ju varit stort ju!.så 50 är ju rätt strl igentligen.iaf på mina grabbar.så man slipper vika ärmar o ha strumpor på sparkbyxa osv.
    ja dom växer sjukt snabbt.10cm i mån måste dom ju fortsätta med precis som i magen sista månaderna.

• chiqita

Maximum: Ja det är helt naturligt utan kemisk bedövning, i stället har de massage, badkar, akupunktur... En miljö som är hemtrevlig och inte sjukhusinspirerad..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Maximumtaste

Mamma2kids:
    Jag har en son som fyller 7 imorgon:D
    Känns som första för mig med haha.. Men de va ju bra längesen man hade liten.. Blir stor omställning igen:)
    Ska bli så jäkla kul att få börja shoppa loss rejält.. Men väntar när vi vet kön:)
    Ja strlk 50 e ju sjukt smått:) och sen växer dem ur dem på en gång:) min son va 53 när han föddes så våra 50 kläder kunde han knappt ha när han va 1 vecka hehe.. Får se om bönan blir lika lång:)

Tokstolla: ja man kan ju lägga undan.. Men får se hur vi gör:D

Svar på tråden Aprilbebis 2012