• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Jag har använt nässpray i 15 år dagligen... Inga föreläsningar vet exakt hur bad det är. Men ja jag blir mer täppt i grav, och använder så klart näsdroppar ;)

• mamma2kids

oj15år hmm de va iaf inte i närheten av 10dgr,varför rek.det inte mer än 10dgr?.jag fixar inte att inte ta något alls.är väll uppe i andra veckan nu med nässprayen.får ta o fortsätta helt enkelt.nu när man ska undvika allt så tvingas man ta en massa istället.får ta panodil dagligen,sånn huvudvärk att jag SPYR om jag inte får lindring+acetylsalicyra som finns i trombylen sen nässprayen..kul..sen har jag känningar av FOGLOSSNING redan!!menar v12 bara.hur ska detta sluta när man har såhär mycket jobbiga symtom..

• Kaosmamma

Handlar om att slemhinnorna förstörs, smak och lukt blir inte lika tydligt. Ja men jag har också foglossning och ont, i v 10. Med barn nr 2 och 3 gick jag på kryckor från v 10 fram till förlossning. Fast med trean låg jg mest på sjukhus dock men de få gånger jag var uppe var detta kryckor. Men så illa är det inte ännu så hoppas jag slipper! Foglossning är hormonellt så det kan komma tidigt, men inte så kul...

• chiqita

Jag är lite småtäppt sedan några veckor och känner stundtals som att jag inte får tillräckligt med luft, då känns det klart bättre med nässpray innan jag somnar. Kör sådan enkel saltvattenlösning då jag tänker att det är skonsammare för slemhinnorna.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • kanelkatten

Nästäppa är det enda graviditetstecknet jag har! Och jag hade det båda gångerna tidigare... använde spray VARJE dag i nio månader, och så fort barnen var ute så försvann täppan.

Jag resonerar som så att det är värt att ta spray för att få sova. Det som händer är att man kan bli beroende, att man liksom pajjar slemhinnornas naturliga förmåga att vara... "slemmiga". Men för mig har det inte varit några problem efteråt.

Jag sprayar på! Ska nog gå och ta mig en näsdusch nu och krypa till kojs.

• Chinirauring

Jag har oxå täppa till o från, men har vart beroende av spray förrut. Nu när jag känner täppa då använder jag den gröna baby sprayen. Hjälper perfekt o man blir inte värst beroende av den. Lycka till

• Sannana

Någon som har erfarenhet av foglossning och hur det känns. Jag har ont i svanken och smärtan strålar ut åt sidorna och lite ner mot skinkorna. Enda sättet jag inte har ont på är när jag ligger på sidan med en kudde mellan knäna, på rygg kan jag inte alls ligga. Kan det vara foglossning, eller "bara" ryggont?

• Summerheaven

Hej allihopa!
    Skrev detta inlägg tidigare i tråden, men kändes som att det "kom bort" lite så slänger in det igen för att höra vad ni säger.

Ang det här med att höra hjärtljudet. Jag var på inskrivning igår o enligt min bm får dom inte kolla hjärtljudet förrän efter rutin-ulj pga att det ej är bra för fostret (fostret blir uppvärmt). Bor i Göteborg, är det bara här? Låter som många hört hjärtljudet.

• ÄlskadeT

Hej tjejer,

Tack för att ni höll tummarna.

Tyvärr var det missfall (v. 9+6). Har varit inlagd sen natten till igår och har precis kommit hem. Allt har inte kommit ut än så jag har fått tabletter som jag ska ta tre ggr om dagen i tre dagar. Sen ska jag in på kontroll på tisdag. Vill verkligen inte bli sövd så jag hoppas innerligt att allt kommer ut nu så att jag slipper bli skrapad!

När jag kom in på gyn på natten gjorde de VUL efter ett par timmar. Då levde fostret och jag fick se ett pickande hjärta och viftande armar och ben. Jag blev jätteförvånad och glad såklart! Läkaren blev lika förvånad som jag och kallade på en annan läkare för att få hjälp med att hitta var blödningen kom ifrån.
    10 minuter senare gjorde den andra läkaren ett VUL till och då åkte fostret ut. Det var alltså ett pågående missfall. Gråter

Lycka till alla andra! Jag får försöka smälta detta och så småingom kommer vi nog vara redo för att försöka på nytt.

• Thelma08

Usch va tråkigt. Hoppas allt kommer ut, och att du mår bättre snart.
    Styrkekramar till dig

Svar på tråden Aprilbebis 2012