• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita
    Vicki: Men ni har väl ändå tänkt att ni vill ha barn? Gå in på HM och titta, de kostar inte så mycket och det är helt klart värt pengarna för magens skull. 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • vicki 83
    chiqita skrev 2011-10-06 20:38:21 följande:
    Vicki: Men ni har väl ändå tänkt att ni vill ha barn? Gå in på HM och titta, de kostar inte så mycket och det är helt klart värt pengarna för magens skull. 
    jo absolut!!var inne och kolla på bonprix också,hade en del fint!!Inte så dyrt heller! kanske ska våga lägga in en beställning då
  • Najje79

Hejsan! Får jag hänga på er?
    Är i v 11+2, är egentligen beräknad till 1/5 men är gravid med tvillingar så det kommer med säkerhet bli bebisar i mitten på april.

Har inte läst igenom tråden, men hoppas det är okej att jag hoppar in här?

• vicki 83
    Najje79 skrev 2011-10-06 20:45:00 följande:
    Är i v 11+2, är egentligen beräknad till 1/5 men är gravid med tvillingar så det kommer med säkerhet bli bebisar i mitten på april.

grattis till tvillingarna!!!

Någon mer som har ont i nedre delen av revbenen? haft det de senaste dagarna!
  • TusenTankar

Najje - hej å välkommen! Åh vad mysigt med tvillingar. Har du barn sedan tidigare?

Vicki - känner som dig, men håller ju med hormonstinn, klart vi borde handla oss ett par brallor så vi slipper gå runt i obekväma byxor :)

• Milljor
    Najje79 skrev 2011-10-06 20:45:00 följande:

Välkommen och grattis till tvillingarna!!!!
  • Milljor

Det här med mammabyxor.,,,,läste ngn stans att upp till 3-4 månader så ska man/bör mankunna ha samma storlek sen i mitten/slutet av graviditen kan du behöva gå upp en eller två storlekar....vet int eom det stämmer men har för mig att jag lästa det på ngn webshops hemsida.....

Lite ego då.....idag har jag KUB!!!! Är så nervös och orolig att vår lilla tuss inte ska var vid liv där inne.Har ju inte haft symtom på länge och når hur bra som helst så jag är orolig.....så håll tummarna för mig!!!!!! 13+3 idag

• JohannaB

Många hållna tummar för er Miljor! Hoppas allt ser fint och bra ut!

Tusen tankar: Om ni inte trivs med bm, så byt. Du ska kunna känna dig helt trygg med din bm och lita på att det är där du kan få stöd och svar på frågor. De är vana vid att man byter, så det är absolut inget att skämmas för!!

Idag blir det byxshopping. Ska kolla runt lite på vad olika affärer erbjuder och börja med min egen storlek, sen får man se.  Idag kör jag med gummiband i vanliga byxor och långtröja. Det enda är att gylfen på byxorna är med dubbla kanppar och annat konstigt och den långa tröjan ganska tight, så det korvar sig lite under. Dvs, det MÅSTE bli ett par byxor idag Flört Roligt!!

hej najje och grattis! Spännande med tvillingar. Har ni det i släkten eller var det överaskande?

• jensan1

Hej alla.

Välkommenn till najje, grattis till twinsen!

Här har man börjat må MYCKET bättre, inte lika trött längre och på mycket bättre humör än innan. Igår fick jag garanterat känna det första fladdret i magen, det är ju bara för häftigt!!!

Dessutom nappade jag på tidigare tips här i tråden och köpte angelsound på Teknikmagasinet och efter sjukt mycket letande och tryckande på magen hittade vi bebisens hjärtljud. Det är ju helt magiskt!

Tänk att det ligger en liten människa där inne, med ett tickande hjärta. SÅÅÅÅ häftigt.
    Så idag är det till att gå lite på rosa moln!!

Milljor: väntar med spänning på uppdatering från KUB. Själv ska jag gå på onsdag, längtar massor även om det är rätt nervöst.            

• Maximumtaste

Jensan78: visst e det häftigt med fladdret:D jag känner det dagligen nu flera gånger:) den är riktigt pigg:)
    Lyssnade med angelsound en snabbis igår och behövde bara lägga den på magen så hörde jag bebisens hjärta jättetydligt:) hela dagen blir som helt underbar när jag får höra bebisen:) hör även rörelserna:)

Brukar ni känna att livmodern blir typ lite hård ibland när man ligger på rygg? Känner det ibland.. Gör inte ont utan den blir lite hård bara.. Tror jag hade lika med sonen.. Men det va ju 7 år sen så har glömt så mycke:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012