• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Jag har börjat må mycket bättre nu sen en vecka tillbaka:) fortfarande ömma bröst men det kan jag leva med.. Mår bara småilla på morgonen.. Har inte kräkst sen v11:) mår inte illa alls på dagarna och det är så jäkla skönt! Mådde illa konstant förut.. Börjar må sådär gravidmysigt om ni förstår vad jag menar:)

Mamma2kids: vilken fin bilstol! Man får verkligen passa på när det dyker upp sånna kap:)

• emeilee

*Gott det låter för er som mår bättre nu. Jag är i v14 (13+2) och har spytt två mornar i rad och mår illa under dagarna. Tidigare under graviditeten så har jag haft mildare illamående men inga kräkningar. Ska se om det hjälper att jag äter något på morgonen i sängen innan jag kliver upp, såhär orkar jag inte ha det i 6mån framöver... :(
    Något som är lite kul är den lilla bebismagen som så smått börjar komma fram :) Kul!

• vicki 83

blä mitt illamående försvann i v 9-10 men nu har det kommit tillbaka, är i v 11 nu går in i 12 på fredag!!
    Trodde det var slut med illamåendet men tydligen inte!!
    Någon mer som är fruktansvärt trött? Orkar knappt hålla mig vaken vissa dagar känns det som

• Maximumtaste
    vicki 83 skrev 2011-10-05 16:05:12 följande:
    blä mitt illamående försvann i v 9-10 men nu har det kommit tillbaka, är i v 11 nu går in i 12 på fredag!!
    Trodde det var slut med illamåendet men tydligen inte!!
    Någon mer som är fruktansvärt trött? Orkar knappt hålla mig vaken vissa dagar känns det som
    jag är också sjukt trött.. spec på eftermiddagarna.. förmiddagarna funkar helt ok.. men kan inte vara vaken till längre än 22 på kvällarna.. var faktiskt vaken till tolv i helgen men då hade jag sovit till elva på morgonen :) Det är ju mycket som händer därinne, inte konstigt att man blir trött :)
  • Karisma

Tröttheten känner jag absolut av. Höll på att somna vid skiftbytet idag. Blir enormt spännande att jobba kväll hela nästa vecka men ändå kliva upp tidigt och skicka iväg de äldre barnen. :O I morse när klockan ringde kl.05 så var jag inte intresserad att kliva upp, bara att slita upp sig själv så man inte kommer försent till jobbet.

Har redan börjat få problem med foglossning, hoppas verkligen det bara är tillfälligt så det är lääääängakvar till april.

/K

• vicki 83

usch man får verkligen kämpa för att hålla sig vaken...spännande att se hur denna helgen går att jobba..jobbar natt från 21-07!

• mamma2kids

jag e någorlunda pigg mellan 8-10,sen kommer tröttheten huxflux känns som ett ögonlocken väger ett ton.sen är de typ så fram till att man går o lägger sig.somnar vid 20 tiden med barnen hehe.fast jag tror att de är liiite lite bättre för nu har jag inte somnat på flera dgr som innan dagtid.fick ta sånna där akuta tupplurer.ligga o vila får man allt göra fortfarande.

hur är det med eran matlust?börjar den komma tillbaka?jag har kommit igång med maten riktigt bra nu.kan dricka lite mjölk o andra mjölkprodukter som gjorde mig väldigt illamående förut.

har sånn korsryggsvärk och nedredelen av ryggen är helt paj.ändra ner till svanskotan och mot sidorna från svanskotan.fett ont.gått med detta i 2 veckor nu.vad är detta?:/

vicki83:å gud jobba natt?hade jag aldrig klarat just nu

• TusenTankar

Haha... sicken bergochdalbana hälsan är i! Ena stunden mår man bra, nästa stund ligger man på toa och ulkar för kung och fosterland! Igår höll jag på att komma försent till jobbet, då illamåendet small till precis när jag skulle gå ut och sätta mig i bilen. Men jag är faktiskt nöjd så länge jag inte är sängliggandes längre utan klarar av att jobba. Emeliee , för mig hjälper det att käka ett mariekex innan jag går ur sängen på morgonen - utan att dricka någonting till. Tort och äckligt, men det är min räddare i nöden så fort jag mår illa och håller på att spy.

Tröttheten är hemsk när den väl kommer! Jag går inte och är trött hela tiden, men när jag väl blir det känns det helt omöjligt att hålla sig vaken ju! Och det kan gå på en sekund från det att man varit piggelin.

Har ni handlat några gravidkläder ännu? Är väldigt känslig av att ha byxor som sitter åt i midjan eller linnen som sitter tajt nu (mycket pga. illamåendet tror jag). Har ju bara gått upp 1 kg... så kläderna borde ju fortfarnde passa. Men nu går jag mest i leggings som är låga i midjan och ett pösigt linne/tröja.  

• Anilo

Jag har köpt gravidleggings och senast jag kollade hade jag gått ner 5kg, jag kan inte knäppa mina vanliga byxor :)
    Känns som jag bara är tuttar och mage just nu :)

• mamma2kids

jo jag har inhandlat gravid jeans redan i v.7,fick passa på för de va kanon pris.dom är fett skön!

Svar på tråden Aprilbebis 2012