• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1

maximumtaste; jag hörde mer rörelserna än hjärtat, men det kan ju vara hur bebisen ligger och var man har moderkakan någonstans. Det var skönt att få höra iaf, även om det var väldigt svårt att hitta.

Har känt av rörelser idag med så nu börjar det komma igång, det är kul :)

Ja, min blir med hård ibland och det kommer jag ihåg från de andra graviditeterna. Jag har fått förklarat att det är livmodern som "tränar" så det det är sammandragningar som är helt ofarliga.

• godistroll

Hejsan!! Jag har bf 30 april mitt andra barn. Hoppas det är ok att jag hänger på här??

• Milljor

Tjohooooo KUB gick jättebra bra resultar på alla 3 tester och alldels underbart att se vår lilla tuss sparka runt där inne :) Blev framflyttad en dag så beräkningen stämmer ganska bra.

• godistroll

Vad roligt för dig att få se lilla parveln. Men vad betyder KUB? Jag är lite efter när det gäller vissa uttryck :)

• mamma2kids

vilken vecka börjar man känna av när bebis har hicka?kommer inte ihåg nånting ju
    växtvärk v.12+5 är de normalt eller är de nå annan värk jag har? :/ har som inte känt av de på 2 veckor.

• chiqita

Mamma2kids: Gick in i 15e veckan idag och då stod det med i informationen om vad som sker nu

Miljor: Härligt!!!

Najje: Grattis och välkommen. Spännande med tvillingar!

Godistroll: Grattis och välkommen du med  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • jensan1
    mamma2kids skrev 2011-10-07 12:08:05 följande:
    vilken vecka börjar man känna av när bebis har hicka?kommer inte ihåg nånting ju
    växtvärk v.12+5 är de normalt eller är de nå annan värk jag har? :/ har som inte känt av de på 2 veckor.

Har också mycket molvärk denna veckan. Ska vara 12+1 och det har hållit på ett par dagar nu.  Det kommer väl och går antar jag. Det märks även på magen att det växer så det knakar där inne.
    Milljor skrev 2011-10-07 11:50:36 följande:
    Tjohooooo KUB gick jättebra bra resultar på alla 3 tester och alldels underbart att se vår lilla tuss sparka runt där inne :) Blev framflyttad en dag så beräkningen stämmer ganska bra.

Åååå, vad härligt! Grattis, vad jag längtar till mitt!!

Grattis och välkommen godistroll!  
  • Thelma08

Jag har fått jätte ont i höger äggstock eller där vid i alla fall. Det gör mega ont när jag sätter mig ner. Sitter jag sen en stund så värker det bara lite grann. Reser jag mig
    Så stramar det till och börjar göra ont men sen släpper det efter typ 10 minuter. Sen kommer det igen när jag sätter mig.

Behöver jag va orolig eller!?

Svar på tråden Aprilbebis 2012