• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Vronki
    Sannana skrev 2011-10-02 10:40:13 följande:
    Ingen som haft foglossning och kan berätta hur det känns? Fick inte ett enda svar tidigare...

Jag har precis som du beskrev i ditt tidigare inlägg...ont på sidorna om svanken o strålar neråt. Började efter ett danspass i lör o blev värre igår efter mitt 2a danspass...jag kan knappt gå normalt o nu tog jag mitt gravidbälte på (vet inte vad det kallas) som jag köpte med 1a barnet...och det stödjer upp lite så det känns lättare o gå....

bara v 11 o har såhär ont...jag som trodde jag skulle kunna ha mitt danspass hela terminen...nu börjar jag tveka om det ska kännas såhär..
    kan foglossningen bli bättre av exempelvis simning?? Jag ska prova iaf...   
  • JohannaB

Åh nej ÄlskadeT! Hoppas ni snart blir redo att försöka igen. ta hand om er!

Jag har fått reda på att mina järndepåer nästan är tomma, så nu har jag köpt alla tabeletter jag behöver. Gick in i v 13 i lördags. Det är en lättnad, även om det är svårt att inte oroa sig hela tiden ändå. Jag har sett ett litet hjärta och mår oförskämt bra, men det är änså svårt att faktiskt fatta att det blir mer och mer på riktigt varje dag.

Sjukt omotiverad att jobba idag... mycket måndag här!

• Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-10-01 17:22:08 följande:

Hej tjejer,

Tack för att ni höll tummarna.

Tyvärr var det missfall (v. 9+6). Har varit inlagd sen natten till igår och har precis kommit hem. Allt har inte kommit ut än så jag har fått tabletter som jag ska ta tre ggr om dagen i tre dagar. Sen ska jag in på kontroll på tisdag. Vill verkligen inte bli sövd så jag hoppas innerligt att allt kommer ut nu så att jag slipper bli skrapad!

När jag kom in på gyn på natten gjorde de VUL efter ett par timmar. Då levde fostret och jag fick se ett pickande hjärta och viftande armar och ben. Jag blev jätteförvånad och glad såklart! Läkaren blev lika förvånad som jag och kallade på en annan läkare för att få hjälp med att hitta var blödningen kom ifrån.
    10 minuter senare gjorde den andra läkaren ett VUL till och då åkte fostret ut. Det var alltså ett pågående missfall. Gråter

Lycka till alla andra! Jag får försöka smälta detta och så småingom kommer vi nog vara redo för att försöka på ny

Åh så hemskt....slitas mellan hopp och förtvivlan. Saknar ord och lider med dig. Stor bamsekram!
  • Milljor
    TusenTankar skrev 2011-10-02 21:42:05 följande:
    Ta hand om varandra nu ÄlskadeT. Beklagar verkligen =(

just nu känns det verkligen som att det är var och varannan dag man läser i detta forumet om att det är någon av oss som fått missfall... lider så enormt med alla dessa tjejer som råkat ut för detta. Det är ju inte okej! Det får ju bara inte hända! Uch, blir så orolig över att nästa person kanske är jag som råkar ut för detta, eller någon av er andra. Vet inte hur ni andra känner, men jag känner att det har gått så lång tid nu (är i v.12) att man har hunnit föreställa sig så mycket om hur framtiden ska bli och man har nu börjat våga "ta för givet" att man ska ha ett barn i april. Alla tankar är så stora och många nu att för mig är det helt obegripligt hur jag skulle kunna klara kämpa mig igenom något såndant. Är rädd... =(
    Känner igen mi i dina ord...det har gått "så lång tid" nu (v13 snart 14) . Jag älskar vår lilla tuss vi hjar redan planerat för framtiden berättar för nära och kära. Graviditeten är så självklar nu och jag fantiserra varje dag om hur det kommer bli.....det är ju det som är så underbart. Lider med alla som får sena mf....fyyyyy saknar liksom ord!!!!!!
  • ÄlskadeT

Lite uppdatering om vad som hänt sen i lördags.

Fick ju åka hem med tabletter som skulle få ut de sista resterna.

Var jätteglad över att få komma hem till min dotter och sambo. Satt i soffan och gosade med min flicka på kvällen och fick plötsligt rejäl frossa. Satt och skakade tänder trots tjockt täcke och filtar över mig. Kollade tempen och jodå, den var väldigt hög. Bara att ringa in till KK.

De sa att jag skulle komma in på en gång. Fick kollat infektionsvärdena och de var skyhöga. Troligtvis infektion i livmodern. Doktorn sa att nu var det tvunget att jag skulle bli skrapad. Blev inlagd igen.

Jag stortjöt dels för att jag trots allt skulle bli sövd och skrapad och dels för att jag blev inlagd igen. Stackars min lilla flicka blev också alldeles förtvivlad.

Väl inne på avdelningen påbörjades antibiotikabehandling intravenöst och så fick jag vara fastande inför operationen.

Igår morse vaknade jag klockan fem och började vänta på att de skulle komma in och säga att det var dags. Jag var helt panikslagen eftersom jag som sagt är livrädd för att bli sövd. Tiden gick och de var inne flera gånger och sa att det kan bli när som helst, men det kan också dröja. Det var ju helg och därmed jourtid så narkosteamen servade hela sjukhuset och alla akuta fall måste ju gå före.

Kvart i tolv igår kväll var det dags! Då hade jag varit fastande i över ett dygn.

Allt gick dock bra och nu har jag fått komma hem igen. Infektionsvärdena hade sjunkit rejält så jag behövde inte längre få antibiotika intranevöst. Nu ska jag ta det i tablettform i 10 dagar.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig. Det har inte blivit mycket sömn de senaste dygnen.
    Önskar er andra all lycka med era graviditeter!

• ÄlskadeT
    ÄlskadeT skrev 2011-10-03 14:51:57 följande:
    Allt gick dock bra och nu har jag fått komma hem igen. Infektionsvärdena hade sjunkit rejält så jag behövde inte längre få antibiotika intranevöst. Nu ska jag ta det i tablettform i 10 dagar.
    *intravenöst
  • Simpan

Skrev längre menade föll bort. As usual!
    Skönt att du fått komma hem idag. Alltid skönare att vara hemma. Jag hade en sån infektion jag med fast under min förra förlossning. Så jag förstår hur fort det måste gått o hur dålig du blev. Stor kram till dig!!

• Thelma08

Oj vilken resa det blev, hoppas du får va hemma och mysa med familjen nu och bara tänka på er

Svar på tråden Aprilbebis 2012