• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita

ÄlskadeT: Vilken helg du haft. Skönt att du fått komma hem nu i a fall och får vara med din familj. Ta hand om varandra och bara var. Stor kram och lycka till med allt i framtiden!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    I dag har vi träffat BM och fått höra hjärtat. Hon hittade hjärtat på en gång, i mitten i magen, vilket kan förklara varför jag känt fladder både lite till vänster och höger sida om naveln.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Maximumtaste

Hormonstin: visst e det mysigt att höra hjärtat:) jag lyssnar lite då och då hemma.. Hur ofta har du besök hos bm? Jag va in i v11 sen är nästa tid i v24 typ.. Va olika det skiljer på olika städer.. Jag har också kännt mycke fladder nu på senaste.. Igår kväll va det tydligaste och då kunde jag känna en buff på handen när jag låg med handen på magen i soffan:)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-10-04 10:29:16 följande:
    Hormonstin: visst e det mysigt att höra hjärtat:) jag lyssnar lite då och då hemma.. Hur ofta har du besök hos bm? Jag va in i v11 sen är nästa tid i v24 typ.. Va olika det skiljer på olika städer.. Jag har också kännt mycke fladder nu på senaste.. Igår kväll va det tydligaste och då kunde jag känna en buff på handen när jag låg med handen på magen i soffan:)
    Åh jag vill med känna fladder.......har en såndär dag ni vet då jag känner mig såååå ogravid  funderar tom på om jag fantiserat ihop allt :) Skönt med KUB på fredag längtar efter att få se den lill*!!!!
  • mamma2kids

oh grannen ska sälja ett babyskydd,en som jag verkligen vill ha för 400kr kronor bara.modell -2008.en sådan tittade jag på i lördags på barneshus kostar 2000kr.tänkte shit va dyrt,men ska ha!jag har sagt att jag köper den idag,men är det dumt?är ju bara i v.13 ..

• TusenTankar
    Milljor skrev 2011-10-03 10:44:26 följande:
    Känner igen mi i dina ord...det har gått "så lång tid" nu (v13 snart 14) . Jag älskar vår lilla tuss vi hjar redan planerat för framtiden berättar för nära och kära. Graviditeten är så självklar nu och jag fantiserra varje dag om hur det kommer bli.....det är ju det som är så underbart. Lider med alla som får sena mf....fyyyyy saknar liksom ord!!!!!!
    Förstår vad du menar. Även om jag inte går och oroar mig hela dagen lång så kan man ju inte låta bli från och till. För mig hjälper det inte så mycket att man kommit över 12 veckors sträcket, utan jag tror att oron självklart aldrig riktigt kommer lägga sig. Men det är ju fakitskt något fint i sig, att man inte riktigt vågar ta det för givet, att man ska få äran att få ett litet barn. Å inte vilket som helst, utan vårat alldeles egna barn =) Men jag längtar såååå efter UL nu. Men det känns ju som evigheter tills v.17. Förut såg jag verkligen fram emot inskrivningen, den är på torsdag, men nu känner jag inte ens för att gå dit... Har du/ni andra varit där?
  • mamma2kids

jag va på inskrivning typ v.8-9.och besök nr.2 igår.nästa vecka ska jag iväg och ta alla dessa blodprover.blodgrupperingar o allt va det var.rutinul vid v.18-19 och mvc v.21.hur orka vänta på allt de där..

• TusenTankar

Wieee.... NU har jag äntligen gått upp 1 kg! Jag vill ju också börja se en liten mage osv... än så länge har jag ju bara legat hemma å spytt och varit allmänt blek och sleten. Men nu så... hehe, börjar de hända grejer! (stor sak för mig som hela livet kämpat för att käka upp mig lite och försöka komma över 50kg sträcket... nu jäklar är det bara 1 kg kvar dit! wiiee)

haha, tanken slog mig att om ett år kanske detta inlägget är precis tvärt om, att man ropar wiiieee för att man gått ner 1 kg =)

• Sannana

Någon här som ska göra/har gjort kubtest? När gjorde ni själva ultaljudet? Jag har fått tid när jag är i v 12+6, känns sent..?

• lilaOrkidee
    Sannana skrev 2011-10-04 11:37:56 följande:
    Någon här som ska göra/har gjort kubtest? När gjorde ni själva ultaljudet? Jag har fått tid när jag är i v 12+6, känns sent..?
    jag gjorde det igår. visade sig att jag var i  v 13+0. blev beräknad 4 dagar tidigare. så tror man ska göra det i v 11 -13
Svar på tråden Aprilbebis 2012