• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Elsa1981
    mamma2kids skrev 2011-10-04 11:22:11 följande:
    oh grannen ska sälja ett babyskydd,en som jag verkligen vill ha för 400kr kronor bara.modell -2008.en sådan tittade jag på i lördags på barneshus kostar 2000kr.tänkte shit va dyrt,men ska ha!jag har sagt att jag köper den idag,men är det dumt?är ju bara i v.13 ..
    Jag tycker att du ska köpa det. Varför vänta? Du kan ju alltid sälja det igen om det skulle vara nåt? Jag har faktiskt redan beställt vagn. Verkligen i tidigaste laget men jag ska till usa om två veckor och det är halva priset där så då tänkte jag att det är lika bra att passa på. Händer något så har den bra andrahandsvärde i alla fall...
  • Milljor
    mamma2kids skrev 2011-10-04 11:22:11 följande:
    oh grannen ska sälja ett babyskydd,en som jag verkligen vill ha för 400kr kronor bara.modell -2008.en sådan tittade jag på i lördags på barneshus kostar 2000kr.tänkte shit va dyrt,men ska ha!jag har sagt att jag köper den idag,men är det dumt?är ju bara i v.13 ..
    Nej det är klart du ska köpa den om det är just den modellen du vill ha. Du/ni ska ju ha barn och om det mot ALL förmodan skulle gå fel kan du spara den (för barn vill ju ni ha förr eller senare antar jag) eller sälja den. Så köp det skulle jag gjort!!!!
  • Milljor
    TusenTankar skrev 2011-10-04 11:23:30 följande:
    Förstår vad du menar. Även om jag inte går och oroar mig hela dagen lång så kan man ju inte låta bli från och till. För mig hjälper det inte så mycket att man kommit över 12 veckors sträcket, utan jag tror att oron självklart aldrig riktigt kommer lägga sig. Men det är ju fakitskt något fint i sig, att man inte riktigt vågar ta det för givet, att man ska få äran att få ett litet barn. Å inte vilket som helst, utan vårat alldeles egna barn =) Men jag längtar såååå efter UL nu. Men det känns ju som evigheter tills v.17. Förut såg jag verkligen fram emot inskrivningen, den är på torsdag, men nu känner jag inte ens för att gå dit... Har du/ni andra varit där?
    JAg var på inskrivning för 2 veckor sen....kändes bättre efter inskrivningen men ff overkligt. Tror det känns verkligare efter KUB nu på fredag.
  • Milljor
    Sannana skrev 2011-10-04 11:37:56 följande:
    Någon här som ska göra/har gjort kubtest? När gjorde ni själva ultaljudet? Jag har fått tid när jag är i v 12+6, känns sent..?
    Gör KUb på fredag är då i 13+3
  • mamma2kids

h*n han lever ju,de vet jag så risk veckorna är ju bakom,moderkakan måste ju funegra osv.hörde hjärtat i fredags.mjoo,de är sant,kan ju alltid sälja den sen.men känns bara konstigt att köpa redan nu hehe.

igentligen måste man ju kunna njuta av sin graviditet till fullo och SLUTA NOJA sig.blir de ett 5-6e missfall tappat räkningen så blir det absolut inga fler försök.orkar inte gå igenom allt igen.nu eller aldrig gäller tagit 6år innan man försökt ge sig på detta igen.

• chiqita
    Mamma2kids: köp den! Tycker det låter som ett grymt bra pris så jag hade passat på direkt om jag var du

Maximum: Här går jag var 4e vecka. Lite osäker om det är mer ofta då jag ska föda på naturlig klinik.. I a fall fick jag tid där veckan efter ultraljudet så det blir 5 v till nästa besök, men eftersom hon ville att jag skulle ha varit på stora RUL före så.  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Tokstolla
    Sannana skrev 2011-10-04 11:37:56 följande:
    Någon här som ska göra/har gjort kubtest? När gjorde ni själva ultaljudet? Jag har fått tid när jag är i v 12+6, känns sent..?
    Ska dit nästa måndag och är då i v12+3. 
    V12+2 till 12+3 anses vara den mest ideala tiden så 12+6 är nog en jättebra tid. =)
    Förra onsdagen var jag och tog blodprovet.
  • Maximumtaste

Utan bedövning å sånt? Hehe.. Jag vill också gå var 4e vecka.. Men lyssnar iaf en gång i v på hjärtat hemma:)

Idag när jag lyssnade behövde jag inte ens leta efter bebisen utan hörde hjärtat direkt:) hörde bebisens rörelser också:) börjar verkligen kännas på riktigt nu att vi ska ha en till:) funderar också på att köpa lite grejer nu.. Hitta en vagn jag vill ha på swekidz sida..

• mamma2kids
    Maximumtaste skrev 2011-10-04 16:10:01 följande:
    Utan bedövning å sånt? Hehe.. Jag vill också gå var 4e vecka.. Men lyssnar iaf en gång i v på hjärtat hemma:)

Idag när jag lyssnade behövde jag inte ens leta efter bebisen utan hörde hjärtat direkt:) hörde bebisens rörelser också:) börjar verkligen kännas på riktigt nu att vi ska ha en till:) funderar också på att köpa lite grejer nu.. Hitta en vagn jag vill ha på swekidz sida..
    vilken vecka är du i?

men tänkte uti bebis sakerna att tänk snart är det jul,massa utgifter där,inte länge kvar. EFTER jul,januari är ju alltid fattig månad.+3mån så har vi bebis.så bäst för ekonomin är ju att man börjar så smått redan nu.
Svar på tråden Aprilbebis 2012