• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Jag har köpt två gravidjeans och en tröja:) skickade efter på Nelly.. Och så hittade jag ett par fina svarta mamnajeansleggings på hm:) mår illa om jag har vanliga byxor på mig.. Har fått en liten hård kula nu:) v13:)

• Julia87

Jag mår illa när jag vaknar, sen kräks jag en gång å äter efter det, då mår jag bra resten av dagen. Ibland kan jag må illa på kvällen men det är som sagt sällan. Blir att gå i leggins snart då jeansen börjar ligga an på ett obehagligt sätt. Går i övrigt runt i mjukisbyxor ochpösig tröja. Idag är jag v 14+6 och ska ringa och boka tid för att få ett intyg på att jag är gravid. De behövs så man kan söka alla stöd å bidrag.

• Vronki

Jag hade kvar mina gamla gravbrallor, 2 par jeans.. men ett par framhäver magen så mkt så jag väntar lite med dom, men kan inte ha mina vanliga jeans utan snodd...o med snodd måste jag ha fler längre tröjor för...men köpt en jättemysig kofta o en tröja...leggins måste handlas oxå...så skönt när alla jeansen känns obehagliga att ha på sig.

• JohannaB

Hur räknar man när man ska köpa gravidjeans? Jag insåg igår att det inte håller många dagar till med de navliga jeansen. Men när man beställer, beställer man sin vanliga storlek då och låter affären öka på magens storlek lite? Eller?
    Åh vilken djungel  Flört

Annars är här bra på 12+5, en riktig liten bebiskula gör sig påmind hela tiden. Och jag har fått lite bekymmer med sömnen. Vaknar på natten och kan inte somna om förrän precis innan klocvkan ringer. Så jag är fullständigt slutkörd på jobbet. Tur att man jobbar på en arbetsplats där de fattar...

• Thelma08

Jag köpte samma storlek som jag har i vanliga fall på mamma. Byxorna.
    Tycker det e bra och prova så modellen känns bra. Tyvärr är det inte så många som har mamma kläder. Här är det bara hm som har så det får bli deras. Jag vågar inte beställa.

• TusenTankar
    JohannaB skrev 2011-10-06 15:41:12 följande:
    Hur räknar man när man ska köpa gravidjeans? Jag insåg igår att det inte håller många dagar till med de navliga jeansen. Men när man beställer, beställer man sin vanliga storlek då och låter affären öka på magens storlek lite? Eller?
    Åh vilken djungel  Flört
    Åhh vilken bra fråga! Har också funderat på hur det funkar med storlekarna =) 
  • TusenTankar

Känns ju som att många redan shoppat loss lite, och att ni varit i mamma/gravid hyllorna i affärerna å kikat. Har har känns mig för "ogravid" för att kunna med å stå där och kika på kläder...haha, dum man är. Men får nog ta mig en shoppingrunda snart och kika på nya byxor iallafall. =)

Idag var vi på inskrivningssamtalet... Är 12+6 idag.  Måste nog säga att både jag och sambon är en smula besvikna. Kändes som att vi kom där ifrån med mera frågor än vad vi hade hinnan=( Kändes också som att vi fick "dra ur" henne massa svar på frågor vi hade och att hon missförstod oss ett antal gånger. Suck, nu hoppas jag på att hon och vi hade en kass dag och att allt känns mycket bättre nästa möte. Det positiva med mötet var att vi äntligen fick vårat UL  inbokat, dit ska vi den 8 oktober =)  

• Jaynie01

Jag mår illa efter VARJE grej jag ätit.. Håller i sig ett bra dag men jag försöker att andas djupt och dricka vatten. Man har ju inte direkt någon lust att äta när man vet vad som väntar.. Men hellre symtom än inga alls! Skrattande Det ska kännas att man har ett litet liv där inne.

Ååh, vad jag längtar tills magen putar lite. Kommer vara så mysigt. Som tur va ÄLSKAR jag leggings och klänningar och under dom får nog magen plats Flört

• chiqita

När det kommer till mammabyxor så har jag alltid köpt samma storlek som jag vanligtvis har, runt magen sitter ju bara ett elastiskt tricottyg så det är inte så mycket att tänka på där. Se till att det går att ställa in vidden med ett "knappband" eller vad det kallas. Brukar sitta ett elastiskt band på insidan som man kan spänna/släppa upp allt eftersom nedre delen av magen växer.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • vicki 83

åh vet inte om jag vågar köpa lite mamma klläder...skulle verkligen behöva för mina byxor passar inte runt magen längre...men tänk om det skiter sig denna gången också...

Svar på tråden Aprilbebis 2012