• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-10-11 10:10:09 följande:
    Gjorde kub-testet igår.

Trisomi 21: 1/ 10 000
     Trisomi 18: 1/ 24670
     Trisomi 13: 1/ 77323 

Känns faktiskt helt OK nu när man är 32 :P 
    Härligt, stort  Grattis!!!
  • JohannaB

Tack Tokstolla! Är superorolig, men tänker att det var så väldigt lite och jag är snustorr i de regionerna, så att det nog är helgens romantiska äventyr med mannen som kanske skavt upp lite...

Hur tänker ni kring vaccination? Jag har stuntat i det de senaste åren, av lättja och lite rädsla för biverkningar. Men nu säger ju kampanjen att vi gravida är en riskgrupp och borde bli vaccinerade, om vi inte blivit det tidigare... åååh, vad störig jag är, jag hör ju dte själv, haha. I alla fall är jag rädd att spruta in kemikalier i min kropp som kan påverkar barnet. Jag vet att risken är liten och att smittskyddsläkare är superduktiga och man ska lita på dem, men det gjorde man när man fick neurosedyn också liksom...
    Hur tänker ni kring detta?

• godistroll

Hur säger de? Räcker de om man vaccinerade sig för 2½år sen eller måste man göra om det?? 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • chiqita

Johanna: kan säkert vara slemhinnorna som är känsliga.. Kan också vara lågt liggande moderkaka har jag läst..

Är det svininfluensan det är snack om igen? Har inte alls hängt med i media i det sista.. Hur länge räcker ett tidigare vaccin? 1 år, 2 år?

• JohannaB

Jag bälgade i mig vatten för att ha en ursäkt att snabbt gå på toa igen, och nu kom det inget blod, jag är mest väldigt öm, så det är sökert bara slemhinnorna. Men jag kommer nog inte sluta noja förrän jag varit på toa några gånger till.

Jag hörde på nyheterna och googlade runt lite och det verkar som att om man tog vaccin 09/10, så behöver man inte, men om man slarvade (som jag...), så ska man ta nu. men jag väntar på att bli ppringd av min bm och höra med henne. Jag kan skriva här sen vad hon sa.

• godistroll

JohannaB Det får du gärna göra!
    Men om det är som du säger att de kanske räcker med tidigare vaccin kanske man slipper. Skulle va skönt det är ju inte direkt nå man längtar efter att trycka i sig en massa kemikalier.. Speciellt då de vart så omskrivet vaccin.. :/ 

• Maximumtaste

Jag tog inget vaccin mot svininfluensan.. Vill helst inte göra det heller men ska höra med min bm.. Hon nämnde inget om det när jag va där på inskrivningen..

• Tokstolla
    Milljor skrev 2011-10-11 11:16:51 följande:
    Härligt, stort  Grattis!!!
    =) Tack!

Angående vaccinet. Jag vaccinerades hösten 2009 och borde ha "fyllt på" men sonen föddes 1 mån för tidigt så jag hann inte men de dåvarande rekommendationerna var 2 doser. Inte långt efter att sonen föddes så påstod man att det räckte med en dos och nu att det t.o.m räckte om man fick vaccin för 1-2 år sedan? man vet inte riktigt vad man ska tro på längre... 
    Jag kommer inte att ta om den om de rekommenderar igen. Jag kommer inte vara så långt gången som jag var med sonen och anser väl inte att det vore vara några större bekymmer.

• JohannaB

Har precis pratat med mvc, de rekommenderar att man vaccinerar sig om man inte gjorde det 09 eller 10. Om man gjorde det då, så ska det inte behövas (men kolla ändå upp det med er mvc, de kanske säger olika?!)

Jag vill egentligen inte trycka i mig kemikalier, men samtidigt vill jag ju inte utsätta bebisen för att bli supersjuk om jag får influensa. Jag brukar inte få det, men samtidigt har jag ett jobb där jag träffar enormt mycket människor...

• godistroll

Men visst om de rekommenderar att man tar det så har de nog sina grunder och man vill ju inte utsätta sin bebis för något. Bara för att man själv inte känner för att ta det.
    Ska höra med min BM men då kanske jag slipper ta den igen då. Glad 

Ang. mage så ha min tvär kommit  och stor på en gång. Men det är nog tarmarna som gör de..? Fast med andra så kan det synas tidigare och mer har jag hört! :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012