• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83

hej tjejer!! någon som vet vad som gäller ang cellprov när man är gravid? jag har fått kallelse till imorgon!
    har för mig att jag hört att man kan göra det fram till v 18 eller nåt sånt!

• Lazyass
    vicki 83 skrev 2011-10-11 19:49:06 följande:
    hej tjejer!! någon som vet vad som gäller ang cellprov när man är gravid? jag har fått kallelse till imorgon!
    har för mig att jag hört att man kan göra det fram till v 18 eller nåt sånt!
    Min bm sa v15 till mig, men det kanske är olika från landsting till landsting.
    Det är dags för min kallelse också men har inte fått nån. Dessutom är de för sent för jag är i vecka 15 nu.
  • vicki 83
    Lazyass skrev 2011-10-11 20:45:17 följande:
    Min bm sa v15 till mig, men det kanske är olika från landsting till landsting.
    Det är dags för min kallelse också men har inte fått nån. Dessutom är de för sent för jag är i vecka 15 nu.
    ok,det stämmer säkert med v 15 för jag är inte själv säker!! jag är v 12 så då kan jag göra den imrogon då,känns skönt att få det gjort!!
  • Lazyass
    vicki 83 skrev 2011-10-11 20:48:18 följande:
    ok,det stämmer säkert med v 15 för jag är inte själv säker!! jag är v 12 så då kan jag göra den imrogon då,känns skönt att få det gjort!!
    Ja, men du borde nog säga att du är gravid så att dom kan ta ställning till det =)
  • TusenTankar

JohannaB - ååå va skönt att vaccinationsfrågan kommit upp. Jag har heller inte tagit vaccinet innan och varit väldigt övertygad om att jag fattade rätt beslut och ej vill ta den... Men nu är min Bm på och tjatar på mig också. För dom "måste Rekomendera oss att ta den". Jag är väldigt skeptiskt och lutar nog åt att strunta i det.... Men vill ju barnet de bästa!

• emeilee
    TusenTankar skrev 2011-10-11 23:49:36 följande:
    JohannaB - ååå va skönt att vaccinationsfrågan kommit upp. Jag har heller inte tagit vaccinet innan och varit väldigt övertygad om att jag fattade rätt beslut och ej vill ta den... Men nu är min Bm på och tjatar på mig också. För dom "måste Rekomendera oss att ta den". Jag är väldigt skeptiskt och lutar nog åt att strunta i det.... Men vill ju barnet de bästa!
    Jag kommer inte heller ta någon vacc spruta för influensa. Självklart måste de informera om riskerna men är vi gravida bara noga med hygienen och tvättar våra händer och undviker att stoppa dem i munnen så tror jag att vi klarar oss bra från det.

Till något annat, är i v 15 nu och har börjat känna den lilla kulan när jag ligger ner, känns mysigt att det snart kommer ett kvitto på att man är gravid
  • Karisma

Jag tog ingen spruta sist och kommer inte ta en nu heller. Min bm sa inget om det i förra veckan när jag var där. Men jag frågade ju inte heller men jag klarar mig nog. Är mer rädd vad sprutans innehåll kan göra med ungen.

nu har mina fogar verkligen börjat spöka, inte bra alls. Har ju bara just gått in i v14 ju. Igår städade vi en av kylvätsketankarna på jobbet och det var slitet. Får se hur jag mår efter kvällens alla extra uppdrag på jobbet. Mitt illamåande är så gott som borta nu vilket känns sååååå skönt. Som jag har längtat. :P

/K

• Tokstolla
    emeilee skrev 2011-10-12 09:09:55 följande:
    Jag kommer inte heller ta någon vacc spruta för influensa. Självklart måste de informera om riskerna men är vi gravida bara noga med hygienen och tvättar våra händer och undviker att stoppa dem i munnen så tror jag att vi klarar oss bra från det.

Till något annat, är i v 15 nu och har börjat känna den lilla kulan när jag ligger ner, känns mysigt att det snart kommer ett kvitto på att man är gravid
    Jasså? Jag som trodde det var luftburen smitta. 

Ja, det är kul när man lägger sig ner och försöker dra in magen men längst ner kan man inte  
  • emeilee
    Tokstolla skrev 2011-10-12 09:43:27 följande:
    Jasså? Jag som trodde det var luftburen smitta. 

Ja, det är kul när man lägger sig ner och försöker dra in magen men längst ner kan man inte  
    Men då är det väl vinterkräksjukan? Jag har inte hört om att den vanliga influensan går vi luften? Kan mycket väl ha fel, men kommer inte ta sprutan oavsett :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012