• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    Karisma skrev 2011-10-14 08:53:02 följande:
    Jag har UL den 22 November, känns som evigheter tills dess. Skulle vara i v19 då om jag  minns rätt. Hoppas tiden går fort from nu. :P Är ju så nyfiken så jag spricker ang vem som gömmer sig i min redan gigantiska mage. :)

Nu ska jag renbädda i alla miljoner sängar och sen storstäda så allt är fixat tills maken kmr hem från jobbet vid 14 tiden. :)

/K
    Jag har också sent rutin UL, den 18 nov och är då i v 20. Längtar som tusan och tycker tiden dit är lång men har inte ont av det heller, man har ju något att se fram emot! :)
    Kul med barnvagn redan, själv har jag inte vågat köpa något ännu. Eller rättare sagt inte kännt den där känslan ännu att jag måste bona om mig, däremot har jag fått dille på att bilen måste vara nytvättad och ren innuti?(!)!!  Varför vet jag då detta? Min bil tvättas ca 2ggr om året annars, nu vill jag gärna rå om den varje vecka...HAHA :D
  • Milljor
    chiqita skrev 2011-10-13 15:07:11 följande:
    Idag kom min man hem tidigare från jobbet men med en lite bister min, som sekunderna efter visade sig vara påklistrad och upp sken ett brett leende! Bakom ryggen hade han en bukett med underbara rosor. Agnes ska bli storasyster till en liten bror i April!!!!
    De hade visst skickat resultatet i början av veckan, men till vår gamla adress så det brevet hade vi nog aldrig fått se..
    Men weeeee!!!! Vi ska få en liten bebispojke i April!!!! Yipppie!!!

Skriv bara inget på fb, om någon känner mig där, vi ska berätta för min mans föräldrar när vi kommer dit imorrn
    Åh vad underbart...jag vill med veta NU helst :)
  • Thelma08

Ååå jag går på moln idag. Va på inskrivning idag och fick lyssna på Lill*ns hjärtljud

• Milljor
    Thelma08 skrev 2011-10-14 09:38:32 följande:
    Ååå jag går på moln idag. Va på inskrivning idag och fick lyssna på Lill*ns hjärtljud
    ÅHHHH vad orättvist :) det fick inte jag!
  • Thelma08

Nej det va samma bm som jag hade till sonen och hon sa att hon "fick" inte göra det egentligen för att man blev orolig om man inte hittade det. Men det bultade på så fint

• Maximumtaste

Hallo alla.. Idag är jag och sambon lediga tillsammans och imorse la han handen på sidan av magen där jag kände att den låg och då kände han hur bebisen rörde sig:D det va full aktivitet imorse:) när jag ligger på rygg och drar in magen är det som en bula under naveln:) v15 snart:)

• emeilee
    Maximumtaste skrev 2011-10-14 09:58:23 följande:
    Hallo alla.. Idag är jag och sambon lediga tillsammans och imorse la han handen på sidan av magen där jag kände att den låg och då kände han hur bebisen rörde sig:D det va full aktivitet imorse:) när jag ligger på rygg och drar in magen är det som en bula under naveln:) v15 snart:)
    Oj, att du känner bebisen i v15 är ju inte så ovanligt men att man kan känna den utvärtes måste väl vara rätt så unikt. Jag är i samma vecka men har inte kännt ngt ännu. Däremot har jag samma under naveln, spännande att vara med och se den växa :)

Thelma;
    Underbart, måste bara fråga, är det något särskilt som de lyssnar med för att höra hjärtljuden? Inget vanlig UL?
  • Thelma08

Ja det va en liten sak ser ut som samma sak man gör ul med men den har bara en högtalare ingen skärm. Tror det kallad typ doppler.

• Karisma
    Thelma08 skrev 2011-10-14 09:55:27 följande:
    Nej det va samma bm som jag hade till sonen och hon sa att hon "fick" inte göra det egentligen för att man blev orolig om man inte hittade det. Men det bultade på så fint
    Min bm vägrade då de har fått nya restriktioner. Fick göra det -08 när jag väntade andra sonen (då gjorde hon ett undantag). Väldigt tråkigt tycker jag, tvivlar barnet tar skada av att ha den där nga sek på magen! Jaja får se nu 1nov vad hon säger, ska vara stenhård mot henne. ;p

/K
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-10-14 09:58:23 följande:
    Men åh så mysigt!!!!! trodde inte man kunde känns ngt så tidigt!!!!!! det ger mig hop tjohhhho är ju 14+4 idag så då kanske jag får känna ngt också. Har ni ngt knep hur man lättast kan känna att det är ngt där inne...alltså om man ska ligga eller stå eller "hur" man ska känna?
Svar på tråden Aprilbebis 2012