• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • 4 små liv
    Karisma skrev 2011-10-13 09:18:40 följande:
    Kommer ni kolla kön på ultraljudet? Jag är alldeles för nyfiken person för att kunna vänta nio månader så vi ska kolla. Är det en pojke blir det billigt då vi redan har två pojkar, blir det en tjej så blir det att köpa en massa nytt. :P

Nu är det dags att städa ut förråd nummer 3 för denna veckan. Gäller att gå på förråden när man är i slängar tagen. ;)

/K
    vi kommer kolla Gjorde inte det med 1:an och 2:an men med 3:an. Och efteråt sa jag att det var mer spännande att vänta till förlossningen. Men så nu när det blev en 4:e så kan jag inte hålla mig i alla fall!!! Däremot tror jag inte vi berättar för omgivningen vad det blir, utan håller det för oss själva. Så får det bli en överraskning för några i alla fall

Har typ alla fått tid för RUL dvs "är det bara jag som inte fått någon tid?" Man kanske skulle ringa till sös och kolla läget... *nfn i en strut!*  
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • Karisma
    4 små liv skrev 2011-10-14 12:02:20 följande:
    vi kommer kolla Gjorde inte det med 1:an och 2:an men med 3:an. Och efteråt sa jag att det var mer spännande att vänta till förlossningen. Men så nu när det blev en 4:e så kan jag inte hålla mig i alla fall!!! Däremot tror jag inte vi berättar för omgivningen vad det blir, utan håller det för oss själva. Så får det bli en överraskning för några i alla fall

Har typ alla fått tid för RUL dvs "är det bara jag som inte fått någon tid?" Man kanske skulle ringa till sös och kolla läget... *nfn i en strut!*  
    Min barnmorska bokade ul direkt på inskrivningen. men hon kan bara boka rider på fm. Allt för att det ska bli lättare för dem på NUS.

Vi kommer inte heller berätta för omgivningen, kanske till de närmaste men vi får se sen. :)

/K
  • silvana10

Hej alla,har inte velat skriva på länge för jag har drabbats av den värsta magkatarren någonsin i flera veckor.
    Men idag gjorde vi KUB. Fick jättebra resultat och den lille sprattlade därinne så att det var en fröjd att se. Är så himla lycklig.

Men kan inte vara glad, jag har nämligen kännt att magen har varit hård ovanför naveln och det har växt under veckorna.Trodde att de var livmodern men läkaren tittade idag tillsammans med barnsmorskan och skriver remiss till Sahlgrenska Kirurgi. Det verkar vara en stor fettknöl,stor som en apelsin som sitter strax över livmodern. Jag är jätteskraj och vill veta NU vad det är för nåt.Jag känner den med handen och när jag ligger på magen så ömmar det.

Vill vara glad att jag äntligen fick sem min lille och den är frisk,men leendet npr inte upp till ögonen. Usch vad trist! Hoppas ni andra mår bättre.     

• Tokstolla
    silvana10 skrev 2011-10-14 19:25:20 följande:
    Hej alla,har inte velat skriva på länge för jag har drabbats av den värsta magkatarren någonsin i flera veckor.
    Men idag gjorde vi KUB. Fick jättebra resultat och den lille sprattlade därinne så att det var en fröjd att se. Är så himla lycklig.

Men kan inte vara glad, jag har nämligen kännt att magen har varit hård ovanför naveln och det har växt under veckorna.Trodde att de var livmodern men läkaren tittade idag tillsammans med barnsmorskan och skriver remiss till Sahlgrenska Kirurgi. Det verkar vara en stor fettknöl,stor som en apelsin som sitter strax över livmodern. Jag är jätteskraj och vill veta NU vad det är för nåt.Jag känner den med handen och när jag ligger på magen så ömmar det.

Vill vara glad att jag äntligen fick sem min lille och den är frisk,men leendet npr inte upp till ögonen. Usch vad trist! Hoppas ni andra mår bättre.     
    Håller tummarna för dig silvana men det är faktiskt så att en grav. gör allt möjligt konstigt mot en och det är inte alls omöjligt att en fettknöl vuxit med raketfart nu. Exempelvis så spökar alla mina leder vid grav. 
    Kram!  
  • Karisma
    fjälla skrev 2011-10-14 19:50:54 följande:
    Karisma: Är du Umebo?

Nja inte riktigt. Men nästan. Eg är det Lycksele som gäller för mig men vi bodde i Vännäs tidigare och då är det NUS som gäller. Eftersom det blir snitt för mig så har jag  valt att fortsätta att gå i Umeå och ingen har då sagt att jag inte får. Hoppas bara att jag hitta nya bb avdelningen/huset när det är dags för ul. :P

Är du umebo?

/K

• silvana10
    Tokstolla skrev 2011-10-14 21:03:36 följande:
    Håller tummarna för dig silvana men det är faktiskt så att en grav. gör allt möjligt konstigt mot en och det är inte alls omöjligt att en fettknöl vuxit med raketfart nu. Exempelvis så spökar alla mina leder vid grav. 
    Kram!  

Tack tokstolla. Ibland behöver man bara höra lite sånt. Det skulle inte förvåna mig om fettknölen eller cystan eller vad det nu är har orsakat matsmältningsbesvären jag drabbats av de senaste veckan.
     Hoppas att man får biopsin snabbt så att man sen bara kan njuta av att man har en frisk bebbe i magen

tack-kramar   
  • 4 små liv
    Karisma skrev 2011-10-14 13:23:05 följande:
    Min barnmorska bokade ul direkt på inskrivningen. men hon kan bara boka rider på fm. Allt för att det ska bli lättare för dem på NUS.

Vi kommer inte heller berätta för omgivningen, kanske till de närmaste men vi får se sen. :)

/K
    vi försökte boka när vi gjorde KUB, då va vi ju ändå på plats på UL-mottagningen och allt, men de hade inga tider så långt fram! Skulle ha ringt igår, men missade tel-tiden

Planerar i alla fall att gå ut med nyheten idag, sista dan i v.15 så det är väl på tiden att berätta för föräldrar och syskon

Silvana: Lycka till!!! 
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • godistroll

Karisma är du Lycksele bo? De e jag med vad roligt med att de fanns en till i samma tråd!! :)

• chiqita

Småfötter: oj, har ni klarat av att hålla det hemligt till nu!?! Hade jag aldrig klarat, åtminstone inte att hålla dolt för familjen
    Vi tog och outade oss på fb igår. Efter det positiva beskedet kände vi att vi vågade ta det steget

Svar på tråden Aprilbebis 2012