• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • fjälla

Karisma: Jag är Umebo, bor 2 mil utanför. Det känns bra att man ska få hålla till i det nybyggda huset, särskilt när det är dags för förlossning å BB. Inte svårt att hitta dit, de har ju skyltat om för det. Har dock inte helkoll på var ultraljudet utförs..

• Humlan83

Förra veckan var jag på första ultrat! Allt såg bra ut o fick några fina bilder med hem av den lilla.   BF 24.4!
    Har till o från haft så ont i magen o varit säker på att det var missfall eller utomkveds på gångs... Men nu då allt såg ok ut där inne så känns det bättre!
    Har mått jätte bra hela graviditeten. O är arg på mej själv för att jag inte ändå kan njuta fullt ut av graviditeten. Går o oroar mig jämt o funderar o grubblar på allt som kan gå snett... Är så rädd för att jag på nåt sätt omedvetet ska skada fostret genom att äta fel eller nåt sånt... Suck!

• vicki 83

vecka 13 nu och det känns som nästan alla mina symtom är borta...man blir ju super orolig att något är fel där inne...

• Humlan83
    vicki 83 skrev 2011-10-16 17:44:04 följande:
    vecka 13 nu och det känns som nästan alla mina symtom är borta...man blir ju super orolig att något är fel där inne...
    samma här, tycker tom. att magen blivit mindre... vecka 12+5.
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-10-15 12:45:01 följande:
    Karisma är du Lycksele bo? De e jag med vad roligt med att de fanns en till i samma tråd!! :)
    Nja men klipper mig i Lycksele. :P

Jag bor 7mil från Lycksele men de som är gravida i min kommun åker till lycksele men jag har valt nus. :)

/K
  • Karisma
    fjälla skrev 2011-10-15 17:07:16 följande:

Karisma: Jag är Umebo, bor 2 mil utanför. Det känns bra att man ska få hålla till i det nybyggda huset, särskilt när det är dags för förlossning å BB. Inte svårt att hitta dit, de har ju skyltat om för det. Har dock inte helkoll på var ultraljudet utförs..

Fick en lapp av bm där det stod hur man hittar, verkar vara enkelt, men vill gära kolla läget innan OM vi nu skulle vara ute i sista sekuncden den morgonen. Upfattade det som att ul var på bb men får kolla lappen innan vi åker iväg. :P Känns kul att få testa den nya bb har ju varit på den gamla m de andra två. :) Hoppas på ensal eller tvåsal även denna gång. :p Jag bor själv ca 6mil utanför Umeå.

/K
  • Karisma
    4 små liv skrev 2011-10-15 09:58:53 följande:
    vi försökte boka när vi gjorde KUB, då va vi ju ändå på plats på UL-mottagningen och allt, men de hade inga tider så långt fram! Skulle ha ringt igår, men missade tel-tiden

Planerar i alla fall att gå ut med nyheten idag, sista dan i v.15 så det är väl på tiden att berätta för föräldrar och syskon

Silvana: Lycka till!!! 
    På nus?

Min bm sa att hon alltid bokade ul tiderna nuförtiden. Men som sagt enbart fm tider och det var flera som hade bokat den dagen jag ska dit alltså den 22nov. Förut skickade bm en remiss till dem och de skickade ut en tid till mig bara ngn vecka innan ul skulle vara.

Mina syskon och pappa och hans fru vet om att vi ska ha barn. Samt vissa utvalda på mitt och karlns jobb. De andra hoppas jag ska tro jag bara blivit fetare. :P

/K
  • 4 små liv
    chiqita skrev 2011-10-15 12:47:07 följande:
    Småfötter: oj, har ni klarat av att hålla det hemligt till nu!?! Hade jag aldrig klarat, åtminstone inte att hålla dolt för familjen
    Vi tog och outade oss på fb igår. Efter det positiva beskedet kände vi att vi vågade ta det steget
    det blev inget outande i lördags... blev för stressigt helt enkelt så tillfället gick förbi. Men då har vi det roliga kvar istället.
    Karisma skrev 2011-10-16 22:27:11 följande:
    På nus?

Min bm sa att hon alltid bokade ul tiderna nuförtiden. Men som sagt enbart fm tider och det var flera som hade bokat den dagen jag ska dit alltså den 22nov. Förut skickade bm en remiss till dem och de skickade ut en tid till mig bara ngn vecka innan ul skulle vara.

Mina syskon och pappa och hans fru vet om att vi ska ha barn. Samt vissa utvalda på mitt och karlns jobb. De andra hoppas jag ska tro jag bara blivit fetare. :P

/K
     Nope, på Sös (sthlm). Ska försöka ringa dit idag
    Jag tänker oxå att de ska tro att jag blivit lite tjock!!!!!  
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • juskus

vicky83- Åh min oro är också hemsk, min mage växer typ ingentng och detta är ändå tredje barnet och v 16, måtte jag få lyssna på hjärtat hos bm imorgon på inskrivningen....nåt livstecken måste jag ha....

småfötter- roligt att få avslöja hemligheten snart då, imponerande att ni kunnat hålla tyst så länge:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012