• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Jag är så kluven. Vill inte ta sprutan, men märker så tydligt att mitt immunförsvar är mycket sämre nu när jag är gravid. Får nog tänka igenom detta ordentligt. Rådfråga mamma lite också. Älskar att fråga mamma. även om det är nästan 30 år sedan och hon kanske inte minns allt, så är det skönt att prata av sig med henne, hon är ju liksom både kvinna och mamma och min mamma Hjärta (ja, det lät konstigt, men ni förstår nog vad jag menar :))

• Maximumtaste

Ni som lyssnar på bebisens hjärta, brukar ni räkna slagen/min?:) jag har lyssnat nu varje vecka sen v11 och i v11 låg det på 160. Sen vecka 12 och 13 har det legat på 156. Idag slog det 148/min. V.14 nu:) tycker det är lite kul att jämföra vecka för vecka:)

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-10-11 12:09:54 följande:
    Jag bälgade i mig vatten för att ha en ursäkt att snabbt gå på toa igen, och nu kom det inget blod, jag är mest väldigt öm, så det är sökert bara slemhinnorna. Men jag kommer nog inte sluta noja förrän jag varit på toa några gånger till.

Jag hörde på nyheterna och googlade runt lite och det verkar som att om man tog vaccin 09/10, så behöver man inte, men om man slarvade (som jag...), så ska man ta nu. men jag väntar på att bli ppringd av min bm och höra med henne. Jag kan skriva här sen vad hon sa.
    Det låter som slemhinnorna så säkert ingen fara....hur är status idag?
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-10-12 12:29:32 följande:
    Jag är så kluven. Vill inte ta sprutan, men märker så tydligt att mitt immunförsvar är mycket sämre nu när jag är gravid. Får nog tänka igenom detta ordentligt. Rådfråga mamma lite också. Älskar att fråga mamma. även om det är nästan 30 år sedan och hon kanske inte minns allt, så är det skönt att prata av sig med henne, hon är ju liksom både kvinna och mamma och min mamma Hjärta (ja, det lät konstigt, men ni förstår nog vad jag menar :))
    Jag förstår precis har samma relation med min mamma, underbart!!!!
  • Sannana

Nu har jag haft halsbränna som slagit till på eftermiddagen tre dagar i rad. Någon fler som känner av det? Känns lite tidigt, är i v 12.

• JohannaB

Tackar som frågar Milljor! Ingenting idag, lite molvärk men inget blod. Väldigt skönt. Det var ju bara lite på pappret och ändå blev jag så suuuuuuperorolig, så jag avundas verkligen inte de som blöder lite då och då, även om det inte är något. Jag kände paniken växa bara av det ljusrosa på pappret.

Lustigt med halsbränna redan, Sannana. Men många har det ju ända från början så det är säkert inget kosntigt!

• Maximumtaste

Sannana: jag har också halsbränna.. Har fått det sen en vecka tillbaka.. V14 nu.. Hade hemsk halsbränna med sonen ända från v12 typ.. Åt tabletter dagligen.. Hoppas jag slipper det denna gång..

• meghan26
    vicki 83 skrev 2011-10-11 19:49:06 följande:
    hej tjejer!! någon som vet vad som gäller ang cellprov när man är gravid? jag har fått kallelse till imorgon!
    har för mig att jag hört att man kan göra det fram till v 18 eller nåt sånt!

När jag var på inskrivningen i vecka 9 frågade min BM när jag gjorde min sist. Jag blev kallad i vintras men gick aldrig så nu ska jag göra mitt cellprov vid mitt nästa bm-besök vilket är nästa vecka och då är jag i vecka 14. MB sa att det gick bra att göra fram till vecka 14.
  • Tokstolla
    emeilee skrev 2011-10-12 11:07:44 följande:
    Men då är det väl vinterkräksjukan? Jag har inte hört om att den vanliga influensan går vi luften? Kan mycket väl ha fel, men kommer inte ta sprutan oavsett :)
    Tänkte väl mest på svininfluensan, den är nämligen luftburen. 
  • Karisma
    Sannana skrev 2011-10-12 14:05:17 följande:
    Nu har jag haft halsbränna som slagit till på eftermiddagen tre dagar i rad. Någon fler som känner av det? Känns lite tidigt, är i v 12.
    Jag har haft halsbränna de senaste 3dagarna. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt. Är i v.14 nu.

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012