• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • 4 små liv

Godis e gott!! Men jag fikar inte istället och äter aldrig mkt godis så ngn liten tugga på en chokladkaka till kaffet unnar jag mig med gott samvetet. Hade gått upp en del i vikt till inskrivningen för 7v sen, men sen dess har jag legat still. Så det känns helt ok ändå!

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • chiqita

Jag har också svårt för sötsaker men l
    saltlakrits och sådana 50/50-märken går ner och kan t o m stilla illamåendet, så länge som jag äter lagom lite. Choklad går helt bort med undantag för någon mörk choklad, men absolut inte mycket

• emeilee
    hemmakatten skrev 2011-10-17 11:55:34 följande:
    Jag verkar vara ovanlig här, jag kan inte äta godis längre! Mår illa bara jag tänker på det.. Köpte lite lösgodis i fredags bara för att jag så gärna ville ha men kunde inte äta det. Och choklad ska vi inte tala om.. finns inget som äcklar mig mer just nu.. Tråkigt men jag kanske ska vara glad över det istället. Det enda jag har craving på är..KRANVATTEN! Sjukt..
    Inte alls ovanligt :) De första 13v kunde jag varken äta, godis, chips, pizza, osv. Blev jätteäcklad bara jag såg det. Nu har jag återfått allt utom skräpmaten, tack och lov! Den kan få hålla sig borta. Då var det bara riktigt lagad husmanskost som gällde, vilket jag gärna äter nu med :)
  • Maximumtaste

Jag är så sjukt sugen på sura saker men kan inte äta det för jag får sån jäkla halsbränna. Har köpt losec men det blir jag helknasig i magen av.. Lika bra att köra med samarin:)

Annars har inte jag nån spec kraving.. Kan plötsligt bli jättesugen på nått och då måste jag ha det!:D

• hemmakatten

Då är jag inte så ovanlig ändå märker jag:) Fast jag blir lite orolig ibland, är inte så sugen på mat alls, det mesta ger mig avsmak förutom frukt och yoghurt och det känns som jag mest går ner i vikt istället för upp nu.. Har hört att bebisen får det den ska ändå och jag tar ju alla vitaminer jag ska men ändå.. Känner mig lite nojig över att jag inte går upp i vikt!

• Milljor

DEt jag märkt också är att jag tpar matlsuten totalt på kvällarna....är hungring menkan inte äta petar i mig lite när sambo äter men det smakar inte alls :( sen vaknar jag vrålhungrig på morgonen och kan äta hur mkt som helst..... Har blivit galen i mackor också äter hellre en macka än riktigt mat :)

• vicki 83

någon som vet när de sk spökveckorna brukar infalla?
    Har ni alla lika mkt symtom nu som ni hade i början?

• kendi

Ja är jätte sugen på nutella chockad kan sitta med en sked och äta nutella framför tv :))

• JohannaB

Har absolut inte lika mycket symtom nu som i början. Stora spända bröst och lite växtvärk då och då, annars inget. Eller jo - gråtigheten och sömninghten är också kvar... men jag känner mig inte lika gravid som för några veckor sedan. Är i v 15 (14+2)

• emeilee
    vicki 83 skrev 2011-10-17 15:05:40 följande:
    någon som vet när de sk spökveckorna brukar infalla?
    Har ni alla lika mkt symtom nu som ni hade i början?
    De kommer nog lite olika, hade min i v11, kände absolut ingenting men idag v16, så är allt som vanligt igen. Dock är brösten mer jämt ömma nu än tidigare. Tycker även att humöret börjat stabilisera sig. :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012