• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    chiqita skrev 2011-11-15 18:04:52 följande:
    Emilee: Här i Oslo har det hänt, men inte så att de klätt av mig tröjan då
    Kungsbacka, därifrån kommer min man, Varla. Fast han är 32, har för mig att du var lite yngre..?  
    Okej, jag är 25 :)
  • Liteniapril
    vicki 83 skrev 2011-11-15 18:40:51 följande:
    Hej tjejer!!
    Hoppas allt är bra!!
    Hur har ni det med sammandragningar? Jag får det då och då och magen blir stenhård..är det normalt att få det såhär tidigt? går in i v 18 på torsdag!
    Jag har med börjat få en del sammandragningar, men inga som gör ont, utan det känns liksom bara skumt när hela magen drar ihop sig och blir hård...men som ngn annan sa, så är det ingen fara. Det är tydligen bara livmodern som övar sig på vad som komma skall :)
  • grästuva

Ja det är livmodern som övar men kan också vara kroppens sätt att säga till en att ta det lugnare. Mycket sd ska alltid kollas upp då det kan ha påverkan på livmodertappen.

• Liteniapril

Hmmm...kanske skulle ta upp det med läkaren imorgon då, när jag ändå ska träffa doktor ang min hyperemesis...

• Floff

Vårt RUL gick iaf jättebra Allt såg perfekt ut och BF blev 12 april precis som vi beräknat innan. Och så fick vi veta att det blir en liten lillebror När hon väl visade området mellan benen var det ingen tvekan, för där stack en liten pillesnopp fram

• Hemlighet

Någon mer som har RUL på tisdag(22/11)?

Ni som har tagit reda på kön, varför gjorde ni det?
    Det lutar åt att vi kommer att ta reda på könet, men det är svårt att bestämma sig till 100%.

• Karisma
    grästuva skrev 2011-11-16 13:25:49 följande:
    Ja det är livmodern som övar men kan också vara kroppens sätt att säga till en att ta det lugnare. Mycket sd ska alltid kollas upp då det kan ha påverkan på livmodertappen.

Vad räknas som mycket?

/K
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2011-11-16 17:27:24 följande:
    Någon mer som har RUL på tisdag(22/11)?

Ni som har tagit reda på kön, varför gjorde ni det?
    Det lutar åt att vi kommer att ta reda på könet, men det är svårt att bestämma sig till 100%.

Jag hade det men var tvungen att boka om till den 29nov. Känns inge kul vill ju fara dit redan nu. :P

/K
  • Ninnenanne

Ååååå... nu har vi varit på RUL på Östra här i Götet.. Fick se vår lille skrutt och allt såg fint ut! Vilken känsla! Att få se sitt barn..helt sjukt att det ligger en människa där inne i magen! La upp en bild i bildtråden, skrutten gör tummen upp åt oss. Hi. Lyckorus just nu!! Jag köpte fyra bilder med mig hem..

Läkaren sa att jag hade moderkakan i bakvägg och att det var därför jag ände så tydliga sparkar redan :)
    Nytt BF blev 20:e april. Så vi blev tillbakaflyttade fyra dagar till..
    Sen hade jag visst sparat på mig lite väl mycket kiss..hahah.. så hon skickade iväg mig för att gå på toan mitt i undersökningen, sen fortsatte hon igen. Ups. Hi.

Vi tog inte reda på könet, vill ha en liten överraskning när h*n kommer ut :) Men känslan säger att det är en kille.. 

Floff: Grattis till lille pojken! Hihi.. Kul att det gick bra för er också.. (och alla andra som fått se sina skruttar förstås).  Kram

Live, love, laugh 
Svar på tråden Aprilbebis 2012