• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    Evli skrev 2011-11-16 21:17:56 följande:
    HEEEEEEJ!

Vilken UNDERBAR dag, i dag gjorde vi vårt RUL, säger bara woooow ville aldrig gå där i från, såååå söt bebis som rörde sig, smacka med munnen och klia sig i ansiktet, kunde t.o.m räkna bebbens tår, trodde aldrig att man skullle så allt så tydligt <3 Fantastiskt....

Lycka till alla andra som har RUL kvar.... 
    Helt fantastiskt!!! Grattis{#emotions_dlg.flower}
  • Aaglars
    No ordinary love skrev 2011-11-16 22:28:20 följande:
    Jag var på RUL/Organscreening idag och det blir en liten pojke här med :)
    Och datumet ändrades med till den 13 april istället för den 15 april :)
    Allt såg bra ut och man såg hur han drack och smaskade och vi fick tummen upp av honom på en bild :)

Nu gäller det att hitta ett passande namn med :)
    Har ni börjat fundera på namn? 
    Härligt Bullmamma! Grattis{#emotions_dlg.flower}.

Ja, här funderas det på namn - både till pojke och flicka iom att vi ej varit på UL ännu. Dottern (3år) och jag har bestämt ossGlad. Hihi. Nu ska vi bara få med maken på det också.
    juskus skrev 2011-11-17 07:46:30 följande:
    Grattis till alla lyckade rul, många pojkar som sagt, men vi väntar vår tredje tjej vi:) namn funderar jag på hela tiden, men tycker att det är supersvårt denna gång, förstår inte hur vi nånsin ska bestämma oss, haha
    Mh, jag håller med dig. Jättesvårt med namn till 3:an. Agnes var helt självklart på vårt första barn. Tvåan var svårare, men det blev Axel. Vilket känns helt rätt nu. Trean grubblas det på - men inte lätt...
  • juskus

Charlotta1- ska ni ha namn på a igen? Vi har ju våra tjejer på e, så det får ju bli e igen, men svårt med ytterligare ett flicknamn på e, sen är vi ju inte heller överens när jag väl kommer med ett förslag, haha, så detta blir spännande, ska ni kolla könet denna gången med?

• Vronki

Jag har RUL på tisdag så snart dags för mig oxå, men vi ska inte kolla kön, det ska bli spännande ändå o se den lill* för 3e ggn denna grav =)

• Karisma
    chiqita skrev 2011-11-16 22:43:24 följande:
    Så härligt att läsa om alla lyckade RUL som varit idag! Verkar som April är en riktig pojkmånad Grattis alla!

Bullmamma: Jo här funderas det en hel del på  namn. Vi är nästan på det klara med vad vi vill men nu när jag kommit fram till att mannens förslag är bra så är inte han säker på vad han vill hehe.. Så håller vi på, en framåt och en tillbaka..

Hoppas jag bryter trenden och väntar en liten flicka, vore kul men blir såklart jätteglad för en pojke åxå. :)

Jag håller på att grubbla ihjäl mig på namn då jag vill ha dem som går att uttala lätt på engelska. Vet inte varför men har två pojkar som heter Liam och Oliver vore trevligt med ett liknande namn. Alva skulle inte passa enligt mig då det blir för gammalt namn.

OLIVIA är jag inne på som tjejnamn men vad tycker ni? För likt Oliver? Alt är Ottilia. Pojknamn ev Vincent men finns fler förslag åxå. :)  

Nu måste jag fara och lämna bilen till karln så han får tvätta den, passar samtidigt på att hämta den han tvättar nu. :P

/K    
  • chiqita

Charlotta: vår första heter också Agnes och var självklar redan tidigt i graviditeten. Även nu är vi inne på ett A-namn. Jag har varit inne på Axel faktiskt men ett nära vännerpar har det namnet så det känns inte rätt

Ego: Yeee!! Kunde precis se hur magen rörde sig av knuffarna där inne! Ett nytt spännande kapitel av graviditeten har börjat! Vecka 19+5 idag

• emeilee

Grattis till Era lyckade RUL! :)

Vi har precis kommit tillbaka från vårt RUL idag och allt såg jättebra ut. Vi har en väldigt livlig krabat där inne så BM hade svårt att ta bra bilder men fick med en del filmsekvenser istället :)
    BF är den 12april.

Vi kollade inte heller kön för maken vill inte men ändå så kollade han otroligt noga när hon mätte lårbenen osv. Vi fick som tur var inget se. Bebis mådde fint så det känns skönt att kunna slappna av. Ska på Tjolöholms julmarknad på lördag, ska se om första inköpet till bebisen kommer då :)

• rastlös

Vi var på vårat UL i måndags. Vi väntar troligen en liten tjej, till skillnad mot de flesta andra här :) Har en kille hemma så det blir perfekt! Vi vart flyttade till den 17:e ist för den 14:e. Annars såg allt bra ut. Underbart och overkligt att se sin bebis som ligger i magen!

• fjälla

Stora RUL-dagen även för oss
    Ett stycke prima människovalp låg och sprattlade i magen. Ville inte ta reda på könet, så länge alla kroppsdelar sitter där de ska är vi nöjda! 17 april fick vi, så det va som jag hade räknat (men inte bm). Ska tillbaka i v 32 för moderkakan låg lite för utgången, brukar i 99 % av fallen ha flyttat högre upp då när magen växt till sig. Jag har ju känt både buffar och mer ordentliga helomvändningar men inga tydliga sparkar och det är för att moderkakan ligger i framvägg. 

• Aaglars
    chiqita skrev 2011-11-17 10:08:05 följande:
    Charlotta: vår första heter också Agnes och var självklar redan tidigt i graviditeten. Även nu är vi inne på ett A-namn. Jag har varit inne på Axel faktiskt men ett nära vännerpar har det namnet så det känns inte rätt
    Vad kul!{#emotions_dlg.flower}
    juskus skrev 2011-11-17 09:46:37 följande:
    Charlotta1- ska ni ha namn på a igen? Vi har ju våra tjejer på e, så det får ju bli e igen, men svårt med ytterligare ett flicknamn på e, sen är vi ju inte heller överens när jag väl kommer med ett förslag, haha, så detta blir spännande, ska ni kolla könet denna gången med?
    Vi har hittat ett flicknamn på A, men blir det en pojke lutar det faktiskt åt ett namn som inte börjar på A.
Svar på tråden Aprilbebis 2012