• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    Karisma skrev 2011-11-17 10:05:48 följande:
    OLIVIA är jag inne på som tjejnamn men vad tycker ni? För likt Oliver? Alt är Ottilia. Pojknamn ev Vincent men finns fler förslag åxå. :)  
    Jag skulle hellre valt Ottilia än Olivia, just för att det är lite väl likt Oliver.
    Tycker att Ottilia är ett jättefint namn.
  • juskus

Jag tycker också ottilia, det är väldigt fint, om ni har ett flicknamn på E på lager får ni gärna tipsa, det ska passa till Emilia och Ella:)

• No ordinary love
    juskus skrev 2011-11-17 18:23:39 följande:
    Jag tycker också ottilia, det är väldigt fint, om ni har ett flicknamn på E på lager får ni gärna tipsa, det ska passa till Emilia och Ella:)
    Elsa älskar jag, min sambo tycker om Ebba och Emma...
  • Anilo

Juskus:
    Elvira
    Elsa
    Emma
    Ebba
    Elsie
    Erika
    Edith
    Elina

Jag har massor med tjejnamn jag gillar, men eftersom vi väntar en kille så blir det svårare :)

• Evli

ja gud namn är inte det lättaste, vi har fastnat på M namn.

Malte
    Mille
    Melwin
    Wilgot

Tjej namn på E är Elsa min favorit helt klart, väldigt gulligt namn! hade det på tjej listan men eftersom vi väntar på en liten kille så blir det inte det, denna gången ;)

Vagn då Hur tänker ni där?
    Det är verkligen en hel djungel....

• No ordinary love

Vi letar efter en syskonvagn, då min son kommer vara nästan 17 månader när lillebror kommer, det lutar åt en babytravel urban djungle, men vi letar begagnat så vi hoppas vi hittar en inom kort.

Men det är svårt, nu har vi en Kronan Duo som vi är väldigt nöjda med och dem har sådan underbar service på det företaget, men ingen syskonvagn :/ 

• Ninnenanne
    Kan inte somna om. Har duktiga sömnproblem nu.. Varit uppe och druckit och kissat flera gånger och försökt somna om i två timmar, nu ger jag upp och satte mig upp med datorn, en kopp te o lite banan.. Hoppas jag blir tvärtrött snart igen :) Tur att jag är ledig idag.Skäms

Igår fick jag så sjukt ont i benhinnorna på jobbet! Har aldrig haft det problemet förut. Jag är butikschef i en stor inredningsbutik på 2500kvadrat och vi rör oss över hela butiken hela dagarna. Det är betonggolv, men jag har riktigt bra skor (inte nya).. och när vi för ett tag sen gick med stegräknare fick vi se att vi går uppåt två mil om dagen.. Men jag kunde nästan inte gå sista timman.. det brann i benen.. Har fortfarande ont nu i sängen..
    Kan det ha med graviditeten att göra tror ni? Så framtung är man ju inte än, men kanske belastar annorlunda?

Ja, ja.. lite gnäll från en klarvaken mig... 

Jo...
    Vi har köpt vagn nu!! Känns skönt att det är klart! De flyttade Barnens Hus från det köpcentrat jag jobbar, och sålde ut sortimentet till halva priset sista dagarna. Jag känner såklart den butikschefen och hon plockade ihop ett riktigt bra paket till mig till kanonpris! För 3500kr fick vi 2011-års modell av Emma Ljunga Classic Sport. Det blev lite ihopkok av olika modeller.. Så chassit och sittdel är Classic Sport, medan vi valde till en city-korg (som egentligen hör till city-crossen, men passar i alla chassit). Hon slängde med extra slangar till däcken, däckskydd, regnskydd m.m. 
    När vi plockat ihop allt och hon säger: -Ja, då blir det 3500kr, höll jag på o sätta i halsen va billigt!! Hon log åt mig och sa att det är för alla gånger jag hjälp henne i min butik:) Ge o ta! Perfa! Herregud, kunde inte köpt det billigare begagnat och nu är det nytt!! Hi. Lite tur ska man ha ibland.

Namn har vi pratat lite om också.. Harry har kommit upp på tal. Hihi..lite gulligt ändå. Första tanken när min älskling nämnde det var spontant: - Nämen, nej. Det kan han ju inte heta!!.. Men nu har jag bearbetat det i några dagar och jag gillar det mer o mer..Solig

Live - love - laugh
  • Evli

Ninnenanne det där med att inte kunna sova känner jag verkligen igen... Sååå sjukt jobbigt att ligga vaken flera gånger varje natt, UTAN bebis:/
    Hoppas du somnat om, själv ska jag ta mig till jobb nu! Gaaaah

• hapinez

Var på RUL igår och det var fantastiskt Glad Jag var så himla nervös innan så efteråt när vi gick därifrån med vetskapen om att allt var bra så var jag ju såklart superglad och lycklig men oxå helt färdig på nåt skumt sätt....... Som att sticka hål på ballongen.

Härligt härligt att det gått bra för mig och så många andra här i tråden {#emotions_dlg.flower}

Något kön får man inte veta här så det blir en överraskning sen hihhihi. Blev flyttad två dagar, BF 18 april.

Livet är härligt. Ha en bra dag alla blivande april mammor :)

• Floff

Ninnenanne: Men gud vilket va pris! Förstår att ni är nöjda med det! Sen måste jag bara säga att jag avundas ditt jobb - sånt vill jag också jobba med!

Svar på tråden Aprilbebis 2012