• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Ninnenanne- shit vilket bra pris kul! Om man får tätt mellan barnen tipsar jag om Phil and Ted, smidigt när man reser själv också både flyg och tåg, jag älskar våran, vi köpte en ny babytravel först, den sålde jag efter en månad, haha. Angående namn gillar jag speciellt Emmie men också Elina och Elsa men maken är inte övertygad, haha så diskussion pågår...idag är första dagen jag känner mig lycklig över att vara gravid -hurra- :)( är väl på tiden är i v 19+2) trevlig helg alla tjejer

• Kryssarinnan
    juskus skrev 2011-11-18 09:51:53 följande:
    Om man får tätt mellan barnen tipsar jag om Phil and Ted, smidigt när man reser själv också både flyg och tåg, jag älskar våran, vi köpte en ny babytravel först, den sålde jag efter en månad, haha.
    Jag står i valet och kvalet... min son kommer att vara 2 år och 5 månader när nästa barn föds. Jag har nu en vagn, som man förvandlar till liggvagn genom att fälla ner ryggen och lägga i en mjuklift, plus ståbräda. Jag tänkte växla mellan ståbräda och att låta stora pojken sitta och bära bebisen i sele, och naturligtvis låta pojken gå en hel del vilket jag tycker är bra.

Men nu har jag tittat lite på P&T och liknande eftersom jag inte vet om det vi har nu kommer att funka på långa söndagspromenader (man vill ju inte sitta inne pga vagnen) och när jag är nyförlöst och ensam och stora pojken strejkar... Samtidigt så är ju de vagnarna större och jag som bor i centrala Sthlm åker buss flera gånger om dagen och är beroende av att ha en smidig vagn.

Pest eller kolera, känns det som. För mig är det viktigt att ha kontakt med barnen och helst skulle båda sitta vända mot mig hela tiden, men det är ok om den stora nu sitter framåt, men jag vill inte att den lilla ska sitta framåt redan från 6 månaders ålder. Det finns knappt några sådana vagnar...
  • grästuva

Mitt favoritnamn för töser är Tuva, alternativt Tuva-lisa och Linnea

Pojknamn är svårare konstigt nog.. Isak är fint  

• Aaglars
    No ordinary love skrev 2011-11-17 18:45:28 följande:
    Elsa älskar jag, min sambo tycker om Ebba och Emma...
    EdithHjärta

Elsor vilmlar det redan av
  • Aaglars
    No ordinary love skrev 2011-11-17 21:54:36 följande:
    Vi letar efter en syskonvagn, då min son kommer vara nästan 17 månader när lillebror kommer, det lutar åt en babytravel urban djungle, men vi letar begagnat så vi hoppas vi hittar en inom kort.

Men det är svårt, nu har vi en Kronan Duo som vi är väldigt nöjda med och dem har sådan underbar service på det företaget, men ingen syskonvagn :/ 
    Vi har en BRIO double Wave. Fantastisk!

Jag tycker inte alls om babytravel, då du tvingas att sätta det stora barnet framåtvänt medan du har det lilla mot dig. Jag skulle inte vilja särskilja mina barn så markant. Dessutom, så fort det lilla barnet kan sitta i vagnen måste det vändas från dig. Och jag tycker det känne lite tidigt att göra det redan när banet är ca 6mån.

På BRIO d.w så är det vändbart handtag så att du kan ha barnen framåt eller bakåt som du vill.
  • Kryssarinnan

Problemet med dubbelvagnar är att de är så breda att de ofta inte får plats på bussen. Men förutom det så hade jag känt att det är bästa lösningen.

• juskus

mamma till f-menar du att p&t är en större vagn? Jag tycker den är helt perfekt bara ta bort syskonsitsen om man åker buss och det är trångt, eller om man lämnat på förskolan och vill ha enkelvagn, men det är en djungel det där med vagn.....

• AnnkAn80

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här då jag och min man väntar vårt andra barn i april! :)

Har inte läst hela tråden utan bara de två senaste sidorna. Grattis till alla lyckade rul, kul! ;)
    Vi ska på rul i början av dec, spännande. :)

Ang namn tycker jag att Ella är fint.

Bullmamma81:
    Om ni är så himla nöjda med KD, hur vet ni då att de har så bra service? :p

• Omorfia
    Karisma skrev 2011-11-17 10:05:48 följande:
    OLIVIA är jag inne på som tjejnamn men vad tycker ni? För likt Oliver? Alt är Ottilia. Pojknamn ev Vincent men finns fler förslag åxå. :)  
    Olivia är jättefint, det heter min lilla tjej! Glad Tycker dock att har du en son som heter Oliver redan så blir det lite kaka på kaka. Ottilia är riktigt fint!

Jag fick boka om RUL vi skulle ha gått på idag eftersom min man skickades på en mässa som chefen betalat en massa pengar för. Vi ska dit på måndag istället, men nu börjar jag bli nojig att det ska vara något fel.

Dessutom börjar jag noja för att BM inte ska vilja titta efter könet. Dagens i-landsproblem: om det blir en kille vad ska han heta? Vi har inga idéer som ens kommer i närheten av varandra. Med flicknamnen  har det inte varit några problem alls. Skulle vilja ha några månader på mig att förbereda och tänka på killnamn så vi inte sitter där med pappren till skatteverket och sliter vårt hår..
  • Aaglars
    AnnkAn80 skrev 2011-11-18 13:27:12 följande:
    Hej alla!

Jag hoppar gärna in här då jag och min man väntar vårt andra barn i april! :)

Har inte läst hela tråden utan bara de två senaste sidorna. Grattis till alla lyckade rul, kul! ;)
    Vi ska på rul i början av dec, spännande. :)

Ang namn tycker jag att Ella är fint.

Bullmamma81:
    Om ni är så himla nöjda med KD, hur vet ni då att de har så bra service? :p
    Välkommen hit!!!

Jag väntar mitt tredje barn med BF 30/4. Ska på UL 1/12
Svar på tråden Aprilbebis 2012