juskus skrev 2011-11-18 09:51:53 följande:
Om man får tätt mellan barnen tipsar jag om Phil and Ted, smidigt när man reser själv också både flyg och tåg, jag älskar våran, vi köpte en ny babytravel först, den sålde jag efter en månad, haha.
Jag står i valet och kvalet... min son kommer att vara 2 år och 5 månader när nästa barn föds. Jag har nu en vagn, som man förvandlar till liggvagn genom att fälla ner ryggen och lägga i en mjuklift, plus ståbräda. Jag tänkte växla mellan ståbräda och att låta stora pojken sitta och bära bebisen i sele, och naturligtvis låta pojken gå en hel del vilket jag tycker är bra.
Men nu har jag tittat lite på P&T och liknande eftersom jag inte vet om det vi har nu kommer att funka på långa söndagspromenader (man vill ju inte sitta inne pga vagnen) och när jag är nyförlöst och ensam och stora pojken strejkar... Samtidigt så är ju de vagnarna större och jag som bor i centrala Sthlm åker buss flera gånger om dagen och är beroende av att ha en smidig vagn.
Pest eller kolera, känns det som. För mig är det viktigt att ha kontakt med barnen och helst skulle båda sitta vända mot mig hela tiden, men det är ok om den stora nu sitter framåt, men jag vill inte att den lilla ska sitta framåt redan från 6 månaders ålder. Det finns knappt några sådana vagnar...