• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • LillaTjorven

Någon som kan förklara lite kort hur man gör för att pappan till barnet ska komma in i rullarna hos fk. Vad ska man skicka in för papper o så o när? Jag har barn sen tidigare så det räcker väll med intyget man får efter rul att det skickas in för min del,?

• Tokstolla
    LillaTjorven skrev 2011-11-20 19:27:56 följande:
    Någon som kan förklara lite kort hur man gör för att pappan till barnet ska komma in i rullarna hos fk. Vad ska man skicka in för papper o så o när? Jag har barn sen tidigare så det räcker väll med intyget man får efter rul att det skickas in för min del,?
    Är ni inte gifta så måste ni till familjerätten och skriva på papper att det är han som är pappan och att du inte varit lösaktig Men det görs väldigt sällan innan födseln- sedan rullar allt på himla snabbt.
  • godistroll

Det där tycker jag är så konstigt, som att man lättare är otrogen om man är ogift än gift!! ;)

• Aaglars

Det är ju inte så det är godistroll Utan är ni gifta är ni automatiskt två vårdnadshavare och mannen kan inte dra sig undan sitt ansvar Är man inte gifta kan ju mannen plötsligt backa ur och frånsäga sig allt ansvar om han inte skrivit på något papper eftersom det inte finns papper automatiskt.
    Det har inte att göra med att man skulle varit otrogen

• Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-20 21:58:32 följande:
    Det är ju inte så det är godistroll Utan är ni gifta är ni automatiskt två vårdnadshavare och mannen kan inte dra sig undan sitt ansvar Är man inte gifta kan ju mannen plötsligt backa ur och frånsäga sig allt ansvar om han inte skrivit på något papper eftersom det inte finns papper automatiskt.
    Det har inte att göra med att man skulle varit otrogen
    Precis, därav min smiley

Men det känns lite så när man skriver på att man inte haft relationer med andra män.  
  • Aaglars

Tokstolla
    Ok, missade smiley...
    Men jag tycker nog ändå det är tur att gången är som den är vad gäller vårdnadshavare och att skriva på papper - för barnets skull!

• Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-21 08:24:00 följande:
    Tokstolla
    Ok, missade smiley...
    Men jag tycker nog ändå det är tur att gången är som den är vad gäller vårdnadshavare och att skriva på papper - för barnets skull!
    Ja, men visst är det konstigt att: om man är gift så blir mannen fader automatiskt! Här är det ingen frågan om du kan ha varit och ränt runt. Så för mig är inte problemet att man skriver på när man är ogift, utan att man inte behöver skriva på när man är gift. 

En bagatell som stör mig lite bara  
  • Omorfia

I morse gjorde vi RUL och det såg ut som en till liten tjej

Det nya datumet blev 16 april medan "ägglossningsdatumet" är 19-20 april.

• No ordinary love
    Omorfia skrev 2011-11-21 10:32:48 följande:
    I morse gjorde vi RUL och det såg ut som en till liten tjej

Det nya datumet blev 16 april medan "ägglossningsdatumet" är 19-20 april.
    Gratulerar till tjejen :)
  • Omorfia
    No ordinary love skrev 2011-11-21 10:36:09 följande:
    Gratulerar till tjejen :)
    Hoppas att det blir det nu för vi har inga pojknamn på g alls. Det är nästan bara pojkar i vår umgängeskrets också (min syster har en dotter bara) så att väga upp det med lite tjejer känns bra.

BM fick leta ganska länge eftersom bebin inte var samarbetsvillig alls. Den sprattlade omkring hela tiden och så skymdes sikten av navelsträngen nästan hela tiden..
Svar på tråden Aprilbebis 2012