• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Liteniapril

Så surt att man inte får veta kön i jönköpings län :(

Men ska på ännu ett extra UL 16/12 (var på ett idag med) och hoppas att det ska gå att övertala dem till att få veta då iaf :)

• emeilee

Kul att så många har lyckade RUL. Efter mitt i torsdags då vi fick se vilket liv den lill* har så har även jag förstått vad som är bebisrörelser och inte i magen. Känns helt fantastiskt. Igår var första gången man kunde känna de utanpå magen och maken fick känna. Lycka!! :)

Någon som märkt att bebisen reagerar mer under bilkörning?

• Tokstolla
    LillaTjorven skrev 2011-11-21 15:35:30 följande:
    jo så långt är jag med. och att papperen ska skrivas innan jag föder ifall jag tex dör.. :S isf står barnet utan "pappa" och vårdnadshavare.
    Hittade bra info på FK som jag inte hittade i går så nu fattar jag lite mer.. :P
    åh NEEEJ! Du påminde just om att jag kan dö och enligt familjerätten får pappren inte skrivas på före barnets födsel... =/ 
    (Jag är extra orolig då jag går på blodförtunnande och jag blev väldigt sjuk när jag födde sonen- fick blod osv.) 
  • Aaglars
    Liteniapril skrev 2011-11-21 21:47:23 följande:
    Så surt att man inte får veta kön i jönköpings län :(

Men ska på ännu ett extra UL 16/12 (var på ett idag med) och hoppas att det ska gå att övertala dem till att få veta då iaf :)
    Vad har de för motivering till att ni inte får reda på det?
  • Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-22 11:32:17 följande:
    Vad har de för motivering till att ni inte får reda på det?
    Det får man inte i Göteborg heller. 
  • Aaglars
    Tokstolla skrev 2011-11-22 11:37:58 följande:
    Det får man inte i Göteborg heller. 
    Varför? Vilken motivering har de?
  • Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-22 11:42:07 följande:
    Varför? Vilken motivering har de?
    Jag har hört två saker. Dels den som anmälheten får reda på - att det tar tid att leta upp könsdelar och det är inget som vården vill lägga pengar/tid på. Och dels från en läkare som menade på att (de sena) aborterna minskade ganska drastiskt sedan de inte talar om könet.
    Personligen tror jag det är en kombination av de båda. Men det sistnämnda är ganska tragiskt =( 
  • Liteniapril

I jkpg hävdar de att det är mot deras policy pga risken för sena aborter, men eftersom jag passerat v 20 borde det väl inte vara ngt problem egentligen...Ska dock på extra UL 16/12 och då kommer jag vara i v 24 (23+5) om jag räknat rätt, så tänkte fråga lite försiktigt då om man kan få veta kön :)

• Aaglars
    Tokstolla skrev 2011-11-22 11:45:43 följande:
    Jag har hört två saker. Dels den som anmälheten får reda på - att det tar tid att leta upp könsdelar och det är inget som vården vill lägga pengar/tid på. Och dels från en läkare som menade på att (de sena) aborterna minskade ganska drastiskt sedan de inte talar om könet.
    Personligen tror jag det är en kombination av de båda. Men det sistnämnda är ganska tragiskt =( 
    Menar du då att det är muslimer som gör abort om det är (ännu en) flicka?

Men jag ficl göra UL i Malmö. Och det är väl Sveriges "muslimtätaste" stad?
  • Aaglars
    Aaglars skrev 2011-11-22 12:56:31 följande:
    Menar du då att det är muslimer som gör abort om det är (ännu en) flicka?

Men jag ficl göra UL i Malmö. Och det är väl Sveriges "muslimtätaste" stad?
    Jag menar att jag fick reda på könet på UL i Malmö
Svar på tråden Aprilbebis 2012