• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    Tokstolla skrev 2011-11-21 08:28:58 följande:
    Ja, men visst är det konstigt att: om man är gift så blir mannen fader automatiskt! Här är det ingen frågan om du kan ha varit och ränt runt. Så för mig är inte problemet att man skriver på när man är ogift, utan att man inte behöver skriva på när man är gift. 

En bagatell som stör mig lite bara  
    Njae..jag håller inte med dig - men den diskussionen är lång. Tar vi en annan gångGlad
  • Aaglars
    Omorfia skrev 2011-11-21 10:32:48 följande:
    I morse gjorde vi RUL och det såg ut som en till liten tjej

Det nya datumet blev 16 april medan "ägglossningsdatumet" är 19-20 april.
    GRATTIS!!!! Är det första barnet?

Vår förstfödda är också en dotter, och det såg BM på UL iv.19. Sen fick vi en kille. Men det kunde hon inte se förrän i v.32.
    Nu med trean får vi vänta till 1/12 med ULoch ev. få reda på könet.
  • Omorfia
    Aaglars skrev 2011-11-21 11:30:31 följande:
    GRATTIS!!!! Är det första barnet?

Vår förstfödda är också en dotter, och det såg BM på UL iv.19. Sen fick vi en kille. Men det kunde hon inte se förrän i v.32.
    Nu med trean får vi vänta till 1/12 med ULoch ev. få reda på könet.
    Nepp, har en liten Olivia redan (inte så liten, hon är 3½) som är jättenyfiken på om det blir en lillebror eller lillasyster. Ska bli jätteroligt att berätta det när jag hämtar henne i eftermiddag
  • Aaglars
    Omorfia skrev 2011-11-21 12:05:14 följande:
    Nepp, har en liten Olivia redan (inte så liten, hon är 3½) som är jättenyfiken på om det blir en lillebror eller lillasyster. Ska bli jätteroligt att berätta det när jag hämtar henne i eftermiddag
    Åh vad kul för henne!!!

Min dotter Agnes 3år pratar också väldigt mycket om det där om det är en flicka eller pojke. Hon önskar sig en lillasyster nu eftersom hon redan har en lillebror
  • LillaTjorven
    Tokstolla skrev 2011-11-20 21:14:52 följande:
    Är ni inte gifta så måste ni till familjerätten och skriva på papper att det är han som är pappan och att du inte varit lösaktig Men det görs väldigt sällan innan födseln- sedan rullar allt på himla snabbt.
    jo så långt är jag med. och att papperen ska skrivas innan jag föder ifall jag tex dör.. :S isf står barnet utan "pappa" och vårdnadshavare.
    Hittade bra info på FK som jag inte hittade i går så nu fattar jag lite mer.. :P
  • godistroll

När vi väntade dottern så skrev vi papperna innan hon kom kändes säkrare! Men denna gången är vi ju gifta så det behövs inte! :)

• Omorfia
    Aaglars skrev 2011-11-21 14:21:14 följande:
    Åh vad kul för henne!!!

Min dotter Agnes 3år pratar också väldigt mycket om det där om det är en flicka eller pojke. Hon önskar sig en lillasyster nu eftersom hon redan har en lillebror
    Det har gått framåt här. I början så ville hon absolut inte ha en lillebror eller lillasyster, men en bebis gick bra
  • Hemlighet

Äntligen är det dagen innan RUL!!:) Skall bli så spännande att se det lilla livet igen. Vi hoppas på att få reda på ett kön imorgon så vi kan handla lite kläder åt det lilla livet:)

• emme 86

Hej!
    Får ja hoppa in här hos er?
    Väntar mitt o mannens andra barn med bf den 29e april enligt kub. Ska på rul torsdag nästa vecka o längtar efter att få se de lilla pyret igen som tumlar runt i magen på mig just i denna stund.

• Aaglars

Emme 86

Välkommen hit! Jag och maken väntar tredje barnet med bf 30april enl sista mens.
    UL 1/12 och då vill vi gärna veta könet.
    Ska ni ta reda på könet?

Svar på tråden Aprilbebis 2012