• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    grästuva skrev 2011-12-12 10:38:33 följande:
    hur ska ni bädda i vagnen? april kan ju antingen vara varm eller kall månad.

hur och var vill ni att bebis sover? vagga, spjälsäng eller samsova?  

Samsova så länge jag nattammar!

Har väl ett underlakan om madrassen i vagnen och lindar in bebisen i en stor fleecefilt om det fortf är kallt.  
  • Aaglars
    Aaglars skrev 2011-12-12 11:14:13 följande:

Samsova så länge jag nattammar!

Har väl ett underlakan om madrassen i vagnen och lindar in bebisen i en stor fleecefilt om det fortf är kallt.  

Har ju även en åkpåse, men betvivlar att den kommer till användning när bebisen är nyfödd.
  • AnnkAn80
    Aaglars skrev 2011-12-12 09:52:23 följande:
    Emeilee

Att lämna bort en ca 8-månaders är ngt som både bm och barnpsykologer säger att det INTE är bra för barnet. Det är vid den åldern som barnet alltmer förstår att mamma o barnet är två individer och det sker mkt i utv under denna period som gör att de mår bäst av att inte skiljas från sin/sina förälder/föräldrar.
  • AnnkAn80
    grästuva skrev 2011-12-12 10:12:54 följande:
    pratar ni om att lämna bort ett par timmar eller över natten?

Theo hade jag barnvakt till ett par timmar första gången när han var åtta månader, sovit borta utan oss har han gjort en gång.. det blev lite abrupt och hastigt men funkade bra ändå. 
    Att lämna barnet ett par timmar då och då någon gång då är inte så farligt. Det jag har svårt för är när man lämnar iväg dem över natten när de är mellan 0- 2,5-3 år.
    För mig spelar det ingen roll vem barnet sover över hos, ingen av dem kan någonsin ta varken mammas eller pappas plats och erbjuda samma trygghet som de kan, hur mycket de än älskar sitt barnbarn.
  • emeilee
    grästuva skrev 2011-12-12 10:38:33 följande:
    hur ska ni bädda i vagnen? april kan ju antingen vara varm eller kall månad.

hur och var vill ni att bebis sover? vagga, spjälsäng eller samsova?  
    Vagnen har jag inte funderat på. Vi samsover till en börjar och med tiden anpassas det till vagga. Beror lite på vad bebis tycker. Är ju mysigt att ha dem nära :)
  • godistroll

Har just kommit hem från barnmorskan från en extra koll eller vad man ska kalla det pga min förra graviditet. Och allt såg så bra ut så det känns sååå skönt! En stor lättnad att blodtrycket såg så bra ut och även järnvärdet! Så här behövs inga järntabletter, inte ännu iaf!

Vi kommer bädda spjälsängen och ha den redo och så får vi se hur det blir när han väl är här! Tänker inte bestämma det såhär innan, utan tar det som det kommer när vi väl är där.

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • grästuva

Vad skönt att allt såg bra ut godistroll och att du slipper järntillskott. Jag har fått börja ta det dagligen nu, äter nifirex men dom funkar bra för mig så det gör inte så mycket.
    Hur ofta går du till BM?
    Jag är där varannan vecka, ska dit den 20.de nästa gång

När Theo var bebis så samsov vi, hade ett snuggle nest i början. Har lånat ut det till någon tyvärr men minns inte vem nu  Skäms så det blir väl till att köpa nytt isf.
    Annars funderar jag på vagga bredvid sängen, får se vad vi trivs med denna gången. 

• godistroll
    grästuva skrev 2011-12-12 12:10:36 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut godistroll och att du slipper järntillskott. Jag har fått börja ta det dagligen nu, äter nifirex men dom funkar bra för mig så det gör inte så mycket.
    Hur ofta går du till BM?
    Jag är där varannan vecka, ska dit den 20.de nästa gång

När Theo var bebis så samsov vi, hade ett snuggle nest i början. Har lånat ut det till någon tyvärr men minns inte vem nu  Skäms så det blir väl till att köpa nytt isf.
    Annars funderar jag på vagga bredvid sängen, får se vad vi trivs med denna gången. 
    Jag har nästa inbokade besök om 4veckor, så om jag mår bra och allt känns ok så behöver jag inte dit förrens då! Hon tyckte inte det behövdes någon "mellan" koll nu när allt såg bra ut och jag mår bra förutom fogarna men i övrigt!

Men så skönt för dig att det funkar bra med järntillskottet, för de e ju ett elände om magen kruxar!
    Minns inte om jag frågat förr men varför går du på täta kontroller?
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • grästuva

Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.

• Aaglars
    grästuva skrev 2011-12-12 12:28:04 följande:
    Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.

Oj det visste inte jag.

Tårarna rinner på mig nu. Åh, beklagar sorgen. Så hemskt.

Varma varma kramar och tankar från migHjärta // Charlotta    
Svar på tråden Aprilbebis 2012