• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • AnnkAn80

Man kan lätt bli hård i magen av järntabletter med då får man istället se till att äta sådant som håller magen i trim, t.ex. katrinplommon och päron. :)

• Karisma

Hade tänkt skriva på facebook att jag är på smällen men vill skriva det på något uppfinningsrikt sätt så folk kanske inte fattar direkt. Några tips? :)

/K 

• grästuva

Ja det är en mardröm men han finns alltid med oss i hjärta och tanke även om han fattas oss på jorden. 

Angående nifirex så har jag hört om folk som blir hårda alternativt väldigt lösa i magen, illamående och magont. Tror inte det är specifikt för just nifirex utan för järntabletter överlag (?)
    I slutet av graviditeten med Theo så blev jag dålig i magen av dem, slog aldrig fel men då vet jag att BM sa att det berodde på att jag fick mer järn än vad jag behövde åt gången så då drog jag ner på dom.

Jag hade ganska låga depåer nu vid inskrivning, då låg de på 24 och värdet på 128 men nu hade det sjunkit till 114 så därför började jag med dom dagligen.
    Märkt att jag blivit lite piggare dom senaste dagarna (om man räknar bort min förkylning) 

Bor du i skaraborg tusentankar? Min sambo är född och uppvuxen i skara/götene  

• Karisma
    grästuva skrev 2011-12-12 19:29:05 följande:
    Karisma du kan skriva det efter nästa BM kontroll, tex hjärtljud och sf mått

Lr ska jag skriva 21+5
    lr 21+5=5 (5 i familjen) lr är det för lätt att gissa sig till?

/K
  • grästuva

Nja det beror hur trötta dom är som läser ditt status, är dom pigga och alerta fattar dom nog
    Jag som är förkylningsseg i huvudet fick tänka en stund  

• Karisma
    grästuva skrev 2011-12-12 19:45:39 följande:
    Nja det beror hur trötta dom är som läser ditt status, är dom pigga och alerta fattar dom nog
    Jag som är förkylningsseg i huvudet fick tänka en stund  

Men vilken är bättre OM jag skriver så? Har inte bestämtmig ännu. Kan skriva 127dagar kvar åxå lr ngt sånt. :)

/K
  • grästuva

Ja se där, inte ens att det var olika alternativ förstod jag med min sega skalle

21+5=5 är nog svårare att lista ut än 21+5 men så gissar jag ju ändå att du vill att folk ska förstå eller fråga så då hade jag valt 127 dagar kvar

127 dagar kvar 21+5=5.. kanske? 

• Karisma
    grästuva skrev 2011-12-12 19:53:33 följande:
    Ja se där, inte ens att det var olika alternativ förstod jag med min sega skalle

21+5=5 är nog svårare att lista ut än 21+5 men så gissar jag ju ändå att du vill att folk ska förstå eller fråga så då hade jag valt 127 dagar kvar

127 dagar kvar 21+5=5.. kanske? 

Blir inte klok på mittt huvud, för många knasiga idéer.  :) "54.6% av totalt 280dagar avverkat" (fungerrar den?). Vill ju inte det ska bli för lätt och inte för svårt heller. Hmm svårt att bestämma mig vilken jag ska välja men tack för att du hjälper mig i mitt eget lilla virrvarr.

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012