• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    grästuva skrev 2011-12-12 12:28:04 följande:
    Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.
    Usch så tragiskt. Skönt att de har bra koll nu då :)

Vet att det var en tjej här inne som skulle på återbesök ef 2v pga bebis var mindre än tänkt. Hur har det gått? Borde väl vara dags för besöket nu?
  • godistroll
    Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.
    Men oj, Beklagar verkligen! {#emotions_dlg.flower} Oj så hemskt den värsta mardrömmen, starkt att ni vågade försöka igen!
    Förstår din oro, men skönt som sagt att de håller koll på dig!
    Kramar
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • AnnkAn80

Rynkar på näsan Styrkekramar till dig
  • TusenTankar
    Milou88 skrev 2011-12-12 09:17:54 följande:
    Tusentankar, va roligt!:) vet ni vilket kön det är?:)

fridahelaveckan.blogg.se
    Nej, men vi vill veta (framför allt så vill min sambo väldigt gärna veta), men på KSS (skövde) totalvägrar dom berätta... så vi får åka till gbg och betala för att få reda på det. Känns knepigt att det är olika regler som gäller i landet.
    Ni då? vet ni eller kommer ni vänta?
  • Aaglars
    TusenTankar skrev 2011-12-12 14:09:38 följande:
    Nej, men vi vill veta (framför allt så vill min sambo väldigt gärna veta), men på KSS (skövde) totalvägrar dom berätta... så vi får åka till gbg och betala för att få reda på det. Känns knepigt att det är olika regler som gäller i landet.

Ja det är jätteknepigt att det är olika regler i landet!
    Likaså vad gäller antal RUL. Här i Skåne är vi de enda i landet (tror jag) som får RUL även i v.32. För mig är det ju tur och känns jättebra - men jag vet många utanför Skåne som också skulle vilja ha det! 

Detta är mitt tredje barn och vi har alltid fått reda på könet samt fått ¨två RUL.  
  • Längtan efter 3
    grästuva skrev 2011-12-12 10:38:33 följande:
    hur ska ni bädda i vagnen? april kan ju antingen vara varm eller kall månad.

hur och var vill ni att bebis sover? vagga, spjälsäng eller samsova?  
    Får väl vänta bädda vagnen tills vi kommer hem så man vet om det är varmt eller kallt ;) Svår tid det där =\
    Våra barn kommer sova i spjälsäng, dom får samsova med varandra ;)
  • No ordinary love
    Längtan efter 3 skrev 2011-12-12 15:06:32 följande:
    Får väl vänta bädda vagnen tills vi kommer hem så man vet om det är varmt eller kallt ;) Svår tid det där =\
    Våra barn kommer sova i spjälsäng, dom får samsova med varandra ;)
    Kommer det funka i samma säng tror du?
    Hur stor åldersskillnad kommer det vara? 

Det kommer vara 16,5 månad skillnad på mina när den lille föds.... 
  • Längtan efter 3
    No ordinary love skrev 2011-12-12 15:10:18 följande:
    Kommer det funka i samma säng tror du?
    Hur stor åldersskillnad kommer det vara? 

Det kommer vara 16,5 månad skillnad på mina när den lille föds.... 
    Jag väntar tvillingar ;)
    Så det kommer funka perfekt :P
    Annars tror jag inte det kommer gå så bra, då kommer den stora "krossa" den lilla =\
  • Karisma
    grästuva skrev 2011-12-11 20:53:44 följande:
    finns det bf lista, vet att vi pratat om det innan men minnet sviker
    den i trådstarten.. är den för denna tråd? 

Inte vår bf tråd, finns ingen ännu.

/K
  • No ordinary love

Vad för typ av besvär syftar du till då? Jag tar inte järntabletter ännu, men jag tror att det kan behövas snart...
Svar på tråden Aprilbebis 2012