• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

God Jul allesammans! Verkar som om de flesta här inne gått in för julfirandet :)

• grästuva

amiegirl jag äter 2 nifirex om dagen. Huvudvärken har lättat så förhoppningsvis gör dom lite nytta

Hoppas ni alla haft/har en fin Jul {#emotions_dlg.flower} 

• Thelma08

Hoppas ni alla haft en mysig julafton!
    Här har det varit massa sparkar och kullerbyttor dom senaste dagarna så mysigt

På tal om niferex jag blir så dålig av dom får ont i magen och får diarré, jag slarvar jätte mycket med mina bara för detta.
    Skulle ta 1 var annan dag från v 20 så får väl försöka ta det i alla fall.
    Men ni andra mår ni som vanligt när ni tar niferex?

• grästuva

Jag fick ont i magen de första dagarna när jag tog två. Åt en banan i samband med tabletten och då försvann magontet. Tar alltid och sköljde ner tabletten med ett glas jucie. Vad ligger ditt värde och depå på Thelma?

• Thelma08

Jag vet inte vad dom låg på men förmodar att det var rätt bra när jag bara behöver ta 1 var annan dag. Ska inte till bm för än den 17/1.
    Ska prova att ta en banan efteråt, juice tar jag redan till.

• grästuva

Med äldsta sonen blev jag dålig av dom som du, detta var i slutet av graviditeten dom hade funkat bra innan. Vet att Bm sa att kroppen reagerade på för mycket järn åt gången och därför fick jag ta dom var tredje dag ist. Tänkte om det var samma för dig, att kroppen får mer järn än den behöver åt gången. Hör med din Bm om det fortsätter krångla med magen

• Aaglars

Grästuva Vad har du för värde i depåerna? Jag hade 10,8 och är ordinerad 1niferex/dag. Har inte ont i magen. Hade dock en fruktansvärd diarré de första veckorna som nu har lagt sig.

Äntligen ger den lille där inne sig tillkänna ordentligt. Det tig sin tid med tanke på moderkakan i framvägg.

Vi har en underbar jul här hemma. Barnen myser och är så glada. Vi äter gott, tänder massor av ljus och njuuuter!

• grästuva

Depåerna låg på 24 för mig, åt 1 nifirex om dagen innan men blodvärdet fortsatte sjunka ändå så därför sa Bm att jag skulle ta två om dagen för att inte tömma förrådet helt.

Svar på tråden Aprilbebis 2012