• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Okej ja jag ska be att få veta vad värdena låg på nästa gång.

• emeilee

Någon som har problem med läckage från brösten? Mina läcker något så fruktansvärt på kvällarna. Är inte mjölk som kommer utan det är mer genomskinligt. Vad är detta för något? Vaknar ibland på nätterna av att det är blött på armar och lakan..
    Inte jättetrevligt precis..

• Aaglars

Oj då är ju 10,8 siperlågt...Hoppas det inte försämrats när jag ska på nästa besök 25/1...

• Aaglars

Emeliee

Det är mjölken! Det kallas för råmjölk och ofta blir den inte tjockare och vit/gul förrän barnet börjat amma och du fått igång amningen ordentligt.

Det finns sköna amningsinlägg att köpa på apoteket och lägga i BH:n så du slipper bli blöt om kläderna

• kendi

Jag kan inte sova inte äta inte sitta vet inte vart jag ska ta vägen vill inte vara ensam för då snurrar alla tankarna om å om igen och jag är rädd för att jag ska bli knäpp.

Det var vårt första barn första graviditet å vi var så förväntansfulla allt såg bra ut jätte bra tillochmed.
    att få missfall tidigt kan jag förstå men att föda fram ett barn ett dött barn så här sent 3 månader innan bf är det värsta man kan göra.
    Skjälva förlossningen och värkarbetet gick så Fort jag hade anhöriga med mig och hade väldigt ont men visade inte min smärta alla trodde att det skulle dröja länge av någon anledning fick jag 40 graders feber och frossa jag bara log med 3 filtar i sängen och såg själv helt döende ut
    läkarna hade lovat mig om att ge mycket smärtlindring för annars vägrade jag föda jag ville ha kejsarsnitt
    Jag fick tabletter som skulle sätta igång förlossningen var 3 timma och efter den 3 gången kände jag hur ont det började göra jag ville ha smärtlindringen men bm tyckte att det var för tidigt än ja låg alldeles tyst i sängen och kollade upp i taket jag hade redan en smärta som var värre än värkarna så jag brydde mig inte om värkarna alls
    Jag sa till bm att hon skulle kolla hur mycket jag var öppen men hon sa att det var alldeles för tidigt att det skulle dröja flera timmar till men hon kontrollerade ändå för att göra mig nöjd och hon blev alldeles chockad jag var öppen helt och bebisen var snart ute de hann inte ens göra ordning sängen bara på en enda kryssning var bebisen ute tack gode Gud att det gick så snabbt
    Jag tycker att jag var så duktig så lugn som inte ens skrek en endaste gång vid förlossningen jag är så stolt över mig själv att jag klarade av detta
    Bebisen föddes 25 dec juldagen
    31 cm
    630 g
    24+5 v

• Vronki

Kendi:  Jag beklagar verkl sorgen, kan inte förstå vilken smärta och tomhet ni måste uppleva, men hoppas att ni hittar krafter snart igen och att du har dina nära o kära som stöd.

• Thelma08

Usch jag är verkligen ledsen för er skull kendi.
    Jätte svårt att förstå vad ni går igenom men försök finna tröst i varandra! Kramar

• Aaglars

Kendi. Mina tårar rinner och jag är så fruktansvärt ledsen för er skull
    Så hemskt!!!!

Tänker på er - även om jag inte kan förstå vad det är ni går igenom

Nu gråter jag igen. Ååååh kramar o tankar till er!

• Kaosmamma

Kendi: men nej!!! :( jag beklagar så himla mycket!! Vilken chock för er!! Vilket trauma. Vet inte vad jag ska säga :( känner med er och hoppas ni finner tröst i varandra i detta svåra! Många kramar!

Svar på tråden Aprilbebis 2012