• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Tack för svaren! Då ska jag ta och tecka en jag med.. Blir nog Länsförsäkringars Gravidförsäkring plus. Har dem på alla våra andra försäkringar och en väldigt bra kontaktperson:)

• grästuva

har ni betald eller gratis försäkring?
    Jag har kollat på Trygg Hansa och funderar på den men den gäller först från v.26 och jag vill gärna att den gäller från så tidigt som möjligt. Någon som vet om man kan teckna den och så teckna  en till som gäller från tidigare vecka? Hittade en som gällde från v.23

• Aaglars

Vi har tagit Trygg-Hansas som gäller från v.26.  Är ju snart där. Tror inte du kommer få ut så mkt pengar ändå om det händer något innan dess...

• TusenTankar
    Maximumtaste skrev 2011-12-28 11:14:45 följande:
    Tusentankar: gruppen på fb heter aprilbebisar 2012.. Sök på fb:) är en rosa och blå barnvagn som bild till gruppen..
    Tack =) Hittade den och har skickat förfrågning nu.
  • TusenTankar

Jag börjar tycka att det är lite jobbigt att vi fortfarande inte har den blekaste aning och ens i närheten av något namnförslag om det skulle bli en liten pojke. Det enda vi vet och är överens om är att namnet måste fungera lika bra på engelska som på svenska eftersom barnet blir svengelskt =)
    Tips är mer än välkommet =)
    Hur går det för er andra? Har ni haft lätt att hitta namn ni gillar?

En vagn fråga... någon som kommer köra både i stad och på grusvägar? Vad har ni valt för vagn? Tycker de vagnar som har två små hjul i fram är sååå mycket lättare att köra och svänga med, men det kanske inte ens är någon ide att kika på dom om man ska vara på landet och köra på grusvägar? Någon som inte kommer skaffa liggdelen och istället ha en quatrolift? Gah, känns som en hel djungel det här...

• Vronki

Jag va igår o kolla lite snabbt på Crescents vagnar, jag gillar verkligen Diva o City. Ett tips som funkar både på grusväg o i stan. O samtidigt en rymlig liggkorg, som jag saknar hos många andra vagnar.

• emeilee

Vi köpte vagn igår :) Blev en Emmaljunga classic i rostbrun, silverchassi och lufthjul. Helnöjda!

• grästuva

Köpte ni ny eller begagnad emeilee? 
    Jag vill helst ha en emmaljunga city cross men dom är svåra att hitta begagnade tycker jag och vet inte om vi har ekonomin till ny vagn. 

• Kaosmamma

Jag har en singel UJ och en tvilling UJ, behöver en tvilling trots att tredje barnet är 3 år då hon är sjuk i andningen. Älskar dessa! Haft bugaboo, emmaljunga (fast en gammal tvillingvariant och den åkte lika fort som den kom). UJ funkar bra i stad och i terräng, vi hade stor hund innan och var ute och gick 3-4 timmar per dag innan. Varit överallt med vagnen kan jag lova :) snygg och otroligt lätt att köra och hantera. Sen är det ju det om man måste kunna ha barnet mot sig, men det får man ju ta ställning till själv :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012