• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • No ordinary love

Det kommer att bli en Adrian Christer, Christer är andra namn, min svärfar heter så i andra namn, min sambo och våran son med.... 
     Så det är väl ett namn som kommer rulla i släkten antar jag...

• AnnkAn80

Många fina namn. :)
    Agnes, Wilda, Jonathan och Linnea tycker jag är särskilt fina namn.
    Adrian är fint, men jag tror att det namnet har två olika betydelser, varav ett är "den mörke" eller nåt liknande, kommer inte ihåg riktigt och det tycker jag låter märkligt därav fastnar i det namnet hos mig.

Om första sonen heter Christer, måste andra sonen heta det också då?
    Har ni inga andra män i släkten vars namn ni vill föra vidare?
    Christer förs ju redan vidare menar jag.:)

• No ordinary love
    Adrian är ett mansnamn som är en modern form av det latinska namnet Adrianus eller Hadrianus som betyder man från Adria 
    (taget från wikipedia)
  • Majsan242

Hmm.. min man tycker allt är för tidigt, det ska inte köpas saker, vi ska inte prata namn etc etc... jag känner att jag har abstinens så jag smygsurfar efter babykläder på tradera... 

• AnnkAn80

Adrian är ett mansnamn som är en modern form av det Latinska namnet Hadrianus, vilket betyder "man från staden Adria".

. Adria var en stad i Norditalien som gett upphov till namnet Adriatiska havet. Som romerskt kejsarnamn skrevs det Hadrianus. Namnet kom till Norden från Holland på 1500-talet. Den feminina motsvarigheten till Adrian är Adriana. Namnet var mycket ovanligt före 1970, men har sedan ökat starkt i popularitet. 31 december 2005 fanns det totalt 5376 personer i Sverige med namnet,varav 3342 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 269 pojkar namnet, varav 195 fick det som tilltalsnamn.Det finns även en stad i Lenawee county, Michigan, Förenta Staterna som heter Adrian.Adrian används även som efternamn/släktnamn.Namnsdag: 4 mars (sedan 1680; fram till 1830 skrevs det Adrianus. Före 1680 var namnsdagen 5 mars)

Adrian kan också betyda "den mörke". Mörker.

Källa: nelly    Uppdaterad: 2011-07-20

Kopierade från Svenska namn.

Den mörke är väl den sekundära beskrivningen... 

• AnnkAn80
    Majsan242 skrev 2011-12-29 18:35:57 följande:
     Hmm.. min man tycker allt är för tidigt, det ska inte köpas saker, vi ska inte prata namn etc etc... jag känner att jag har abstinens så jag smygsurfar efter babykläder på tradera... 
    Jag förstår dig, men det kan samtidigt vara klokt. :)
  • Majsan242
    AnnkAn80 skrev 2011-12-29 19:10:42 följande:
    Jag förstår dig, men det kan samtidigt vara klokt. :)
    Då finns det inte många kloka i den här tråden

Är han orolig för att det ska hända något och att han fäst sig för tidigt eller är det bara jobbigt för honom för att det kräver tankekraft och diskussioner (i alla fall kring namnval)...  jag kanske måste fråga honom men han brukar inte vara så tydlig i sina svar, oftast vet han inte ens själv utan går bara på känsla och kan inte formulera i ord vad det handlar om :/
  • AnnkAn80
    Majsan242 skrev 2011-12-29 19:14:45 följande:
    Då finns det inte många kloka i den här tråden

Är han orolig för att det ska hända något och att han fäst sig för tidigt eller är det bara jobbigt för honom för att det kräver tankekraft och diskussioner (i alla fall kring namnval)...  jag kanske måste fråga honom men han brukar inte vara så tydlig i sina svar, oftast vet han inte ens själv utan går bara på känsla och kan inte formulera i ord vad det handlar om :/
    Helt ärligt kan jag tycka att många "skyndar på" för mycket, alldeles för tidigt. De springer och köper kläder och vagn så fort de har plussat, vilket JAG tycker är lite tokigt. ;)
    Jag förstår lyckan, men man behöver vara realistisk också.
    Jag är ju inte mindre lycklig över att jag ska ha barn bara för att jag inte köper grejer till bebisen eller tänker på namn minuten jag har plussat.
    Missförstå mig rätt nu...:)

Du får försöka kolla med din gubbe hur han tänker helt enkelt. Hoppas du lyckas få fram någonting.
  • Lepanden

3,5 månad kvar nu ungefär :) och nu har vi så smått börjat köpa in lite grejer. Bilstol och barnvagn finns på plats...begagnade men fina hela grejer köpta av en bekant. De första babykläderna är tvättade och väntar på att få användas. Idag har bebbe bökat i magen nästan hela tiden, men det är bara mysigt.

• Thelma08

Jag märker stor skillnad denna gången jämfört med första graviditeten just när det handlar om att köpa grejor.
    Dels har vi en del sparat från sonen så klart,
    Men jag själv som handlade som en galning tar det med mer ro denna gången.

Svar på tråden Aprilbebis 2012