• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Grästuva, vi köpte en ny men det var extrapris på den. 5999kr, rena fyndet tycker jag :)

• A85

Vi har beställt en Brio Happy med lufthjul. Känns lite smidigare än Emmaljunga men stadig och bra för oss som bor på landet.

Vi har tänkt teckna en gravidförsäkring efter nästa barnmorskebesök i januari, är då i vecka 26. Kikat lite innan och har tänkt teckna en som kostar en liten slant.

• A85

6500:- fick vi ge för vagnen, med hårdlift. Känns helt okej för en ny vagn.
    Blir till att köpa myggnät och regnskydd på Ullared.
    Beställt en Bike bag från Stadium som skötväska, endast 99:-!

Visst är det svårt med namn? Vi velar från vecka till vecka. Varken bestämt flick- eller pojknamn.
    Andranamn är dock klart, namnen är släktrelaterade så det är betydligt lättare.
    Vad har ni för favoriter på lager? Vill gärna ha förslag. :)

• No ordinary love

Vi skall beställa en Mountain Buggy Duet från www.pramworld.co.uk/product/11935/Mountain_Buggy_Duet_1_Carrycot_Black
    vi kommer även beställa ett regnskydd och bygel till vagnen.

Namn är redan bestämt, tilltalsnamn och andranamn.

Och vi har precis tecknat en gravidförsäkring på TryggHansa. Den kostade 1050 kr. Jag hade även samma försäkring på mitt första barn. Försäkringen som kostar gäller från vecka 26 och jag går in i vecka 26 nu på lördag.
    Annars har jag gratisförsäkringen från TryggHansa som jag tror gällde från v 14, men jag kan ha fel... 

• AnnkAn80

Jag beklagar verkligen sorgen, Kendi!
    Finner inga ord...

Det här med både barnvagnar och namn är svårt, inte blir det enklare bara för att det är andra barnet. :)
    Nästan svårare till och med.

Vi kör med Trygg- Hansas försäkring, precis som Bullmamma81. :)

Vilka namn blir det då Bullmamma81?
    Ni andra, har ni bestämt er?

Jag och maken är lite oense vad gäller namn, vi vill se bebisen först, för att se vilket namn som kan tänkas passa bäst.:)

Vilka na

• AnnkAn80

Oj, blev troll såg jag nu, nackdelen att skriva med mobilen. :)

• Kaosmamma

Vi har också bestämt namn :) Ebbe eller Hilda :)

Vi har även trygghansa, och de är super! Vi visste inte att Filippa var sjuk men har inte haft några problem där. Ska teckna igen från v 26 med denna.

• AnnkAn80

Ebbe är gulligt! :)
    Vad heter de andra barnen?
    Allt för att få inspiration. ;)

• Aaglars
    Kaosmamma skrev 2011-12-29 17:05:19 följande:
    Vi har också bestämt namn :) Ebbe eller Hilda :)

Vi har även trygghansa, och de är super! Vi visste inte att Filippa var sjuk men har inte haft några problem där. Ska teckna igen från v 26 med denna.

instämmer om TH. Vi har oxå haft och har det till de tidigare barnen.

Vi vet ju att vi väntar en pojke nu - Gustav eller Ruben.

Tidigare barn heter Agnes(3år) och Axel (18mån)   
  • Kaosmamma

Ja jag är verkligen inte besviken på TH, och då har vi verkligen fått testa iom dotterns sjukdom.

Ebbe är sött :) men är troligtvis en tjej och blir Hilda efter min fina farmor då. Men Ebbe håller jag kvar i hjärtat... Vem vet kanske blir en till, inte för att jag tror det men ändå ;) sen har vi Jonathan som fyller 7 år i jan, Wilma (Wilda Wilma Dana Linnea) som fyller 6 år i feb och Filippa (Hilda Karin) som fyllde 3 år i sept.

Andra namn jag gillar är Dante, Douglas, Ellie, penny och Polly :) elton och Elliot är också fint :)

Ruben är ju så sött! Men kan inte ha med R ;) är smålänning och låter för taskigt med R då hihi, iaf i mun mun ;)

Svar på tråden Aprilbebis 2012