• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • AnnkAn80
    Karisma skrev 2012-01-03 19:47:37 följande:
    Var ligger Berg i Lycksele? Mitt i centrum? Har inte helt koll på alla affärer som finns där. :) Jag bor mitt emellan Lycksele och Umeå. Tungan ute
    emeilee skrev 2012-01-03 14:38:44 följande:
    Karisma, tror de ligger på runt 2600kr, har för mig jag såg det ngnstans
    Kanske tänker du på någon annan vagn. Den kostade 4800kr på köpbarnvagn.se. Alltså ingen sulky utan en vagn man kan använda från början.För att?

/K
    Mitten bak, då är väl stolen framåtvänd, vilket ej rekommenderas.
    Plus att "mitten bak" känns så himla "öppet", de andra platserna har åtminstone varsitt säte som kan ta stop, men "mitten bak" finns ju inget som kan ta emot...
    Men detta är vad JAG känner. :)
    Om det sker en krock så sker det ju en krock och har man otur kan det gå väldigt illa oavsett var man/bebis/barn sitter, men "mitten bak" känns bara inte bra för min del...
  • Karisma
    AnnkAn80 skrev 2012-01-03 19:54:58 följande:
    Mitten bak, då är väl stolen framåtvänd, vilket ej rekommenderas.
    Plus att "mitten bak" känns så himla "öppet", de andra platserna har åtminstone varsitt säte som kan ta stop, men "mitten bak" finns ju inget som kan ta emot...
    Men detta är vad JAG känner. :)
    Om det sker en krock så sker det ju en krock och har man otur kan det gå väldigt illa oavsett var man/bebis/barn sitter, men "mitten bak" känns bara inte bra för min del...

Tänkte en bakåtvänd stol som lutar mot de främre sätena. Precis som den lutar mot bara ena sätet om den är ute på kanten. Sedan fastsatt i golvet i öglor där + 3punktsbälte. Har tidiagre iaf varit rekomenderat från nft men allt ändras ju hela tiden och de kommer på nya saker. Ska maila dem och kolla med dem igen vad de tycker är den bästa placeringen för oss.

Vi kommer ha 2 bältesstolar och en bakåtvänd stol i baksätet. Inga barn fram. 

MEN vet ju inte om det blir så i verkligheten då det kanske blir för jobbigt att lyfta in ett barn imitten hela tiden. Då måste vi ju sätta ett av de framåtvända barnen i mitten bak. Men vill helst ha minstingen mitten bak efter byte til bakåtvänd stol.

/K
  • sandraa01
    vicki 83 skrev 2012-01-03 11:52:04 följande:
    ang det där med bilbarnstolar så var det en artikel om det i gt för ett tag sen och då stod de just de att barnet sitter säkrast i framsätet, om då airbagen är utkopplad såklart.

Jag har alltid haft i framsätet, så nu har min 4 åring fått flytta bak till en framåtvänd så kommer lillen få sitta fram sen.

Har blivit så nojjig sista veckan, tycker det verkar som så många har jättemagar,själv tycker jag inte min är så stor, och har nu fått höra två gånger denna veckan att oj jag trodde du skulle vara större i v 24...!

Borde man bli orolig tro...

Oroa dig inte, jag hade liten mage sist, och ut kom en pojke på 3900 gram

Lagt upp en bild på magen i min blogg v 23+3 om du vill se magen med barn nr 2

alexandrasbloggliv.blogg.se
  • vicki 83
    sandraa01 skrev 2012-01-03 20:18:46 följande:
    Oroa dig inte, jag hade liten mage sist, och ut kom en pojke på 3900 gram
    Lagt upp en bild på magen i min blogg v 23+3 om du vill se magen med barn nr 2

alexandrasbloggliv.blogg.se
    åh tack!! kändes jätte skönt att höra!! känns ju som alla har jättegravidmagar hihi!!
  • sandraa01
    vicki 83 skrev 2012-01-03 20:33:37 följande:
    åh tack!! kändes jätte skönt att höra!! känns ju som alla har jättegravidmagar hihi!!

Vad bra att det känns bättre nu! Det känns verligen som att alla är jättestora, men det sitter inte alltid i hur stor mage man har, utan det viktigaste är att du följer din kurva!

Jag var också jätteorolig sist, men nu bryr jag mig inte att alla säger att jag inte har mage, för jag vet att det är normalt för mig

Kram!
  • grästuva
    vicki 83 skrev 2012-01-03 20:11:26 följande:
    Hur högt når eran livmoder ni som är i v 24-25`?
    ca 3-4 fingrar ovanför naveln sa bm att min låg idag, är i v.24+3 idag.
    Som sandra01 skrev så är inte storleken det viktiga utan att man följer sin kurva och jag tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag kan förstå din oro då jag själv är en "är inte magen förliten oroare". Är du fortsatt oroad så kan du prata med din BM så kanske du kan få komma på tätare mätningar eller få ett TUL. Med mitt första barn var jag väldigt orolig pga av att jag hade vad alla sa en sån liten mage och fick därför extra TUL trots att jag följde min kurva fint, just för att få stilla min oro. Hoppas också på att folk i din närhet slutar kommentera hur vida dom tycker att din mage borde vara större för det hjälper inte din oro alls. 

{#emotions_dlg.flower} 
  • No ordinary love
    AnnkAn80 skrev 2012-01-03 19:38:20 följande:
    Jag trodde ni hade bestämt er med tanke på länken du hade lagt upp...
    Vi velar fram och tillbaka, hittar på blocket, men de säljs lika fort som vi ser dem.
    Sedan visste jag inte riktigt vad skillnaden var mellan duon och duetten....

Hade sett en liten kille i duetten och han såg inte ut att trivas i den... Nu förstår jag varför då det visade sig att den var mindre än duon... 
Svar på tråden Aprilbebis 2012