grästuva skrev 2012-01-03 22:12:49 följande:
ca 3-4 fingrar ovanför naveln sa bm att min låg idag, är i v.24+3 idag.
Som sandra01 skrev så är inte storleken det viktiga utan att man följer sin kurva och jag tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag kan förstå din oro då jag själv är en "är inte magen förliten oroare". Är du fortsatt oroad så kan du prata med din BM så kanske du kan få komma på tätare mätningar eller få ett TUL. Med mitt första barn var jag väldigt orolig pga av att jag hade vad alla sa en sån liten mage och fick därför extra TUL trots att jag följde min kurva fint, just för att få stilla min oro. Hoppas också på att folk i din närhet slutar kommentera hur vida dom tycker att din mage borde vara större för det hjälper inte din oro alls.
tack för ditt svar, kollade i mitt bildgalleri här på familje liv hur min mage såg ut i v 25 när jag väntade min son 07 och hade ingen direkt gravidmage då heller..Kanske e en sån som inte får den där riktiga gravidmagen...var hos bm för ca 3 veckor sen och då kände hon på magen och sa att det var normalt..så det kanske bara är jag som nojjar! och det var lixom bara droppen idag när jag var hos tandläkaren och hon säger oj v 24 då var det en liten söt magen!!!
Blir så trött på folk som tar sig friheten att prata om gravida kvinnors magar som om de vore en offentlig egendom!!!!