• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Bull: den var verkligen liten, sitsarna också, knappt ingen plats för rumpan :/ men storleken och körkänslan var bra men de kanske kunde höjt sitsarna något litet och mer plats för rumpan.. Iaf lite mer. Blev besviken.

• No ordinary love
    Kaosmamma skrev 2012-01-03 22:25:14 följande:
    Bull: den var verkligen liten, sitsarna också, knappt ingen plats för rumpan :/ men storleken och körkänslan var bra men de kanske kunde höjt sitsarna något litet och mer plats för rumpan.. Iaf lite mer. Blev besviken.
    Tack jag uppskattar verkligen all info du ger, jag ska till BM i morgon och bredvid finns en barnvagnsbutik, ska in dit och ta mig en titt efteråt. 

Sedan är fördelen med duon att man inte behöver köpa den i svart, finns massa fina färger att välja mellan....

• AnnkAn80

Det är ju verkligen en djungel detta med vagnar...
    Det jag inte förstår är längden på sittdelen, när barnen blir lite äldre (och längre), sticker inte benen ut då?
    Förstår ni vad jag menar?
    För det verkar väldigt obekvämt...
    Lägger man ner en massa pengar på en vagn vill man ju kunna använda den några år.

• Karisma
    godistroll skrev 2012-01-03 20:19:19 följande:
    Jo mitt emot Konsum i stan! :)
    Ahh konsum vet jag var det ligger. :) Måste kolla in det. Bara synd min frisör flyttat till Umeå. Har som ingen direkt anledning att åka till Lycksele längre om man inte bara bestämmer sig för en tripp dit. :)

/K
  • Kaosmamma

Bullmamma: ja vi hade röd duo innan :) men nu finns ännu mer att välja mellan. Men jag kör svart denna gång, pimpar med filtar och en snygg skip hop väska :) vår singel UJ är också svart. Gillar svart haha ;)

Ja in och prova. Vår dotter är tre år men väldigt liten och smal pga sin sjukdom men den var till och med för liten för henne. Men samtidigt är den lockande för den var en dröm att köra! Hade den haft bättre sits hade jag kört på den! Men duon är ju jäkligt skön den också, men klart något större. UJ doun är ju ändå liten jämfört med andra syskonvagnar :)

• AnnkAn80
    Kaosmamma skrev 2012-01-03 22:42:41 följande:
    Bullmamma: ja vi hade röd duo innan :) men nu finns ännu mer att välja mellan. Men jag kör svart denna gång, pimpar med filtar och en snygg skip hop väska :) vår singel UJ är också svart. Gillar svart haha ;)

Ja in och prova. Vår dotter är tre år men väldigt liten och smal pga sin sjukdom men den var till och med för liten för henne. Men samtidigt är den lockande för den var en dröm att köra! Hade den haft bättre sits hade jag kört på den! Men duon är ju jäkligt skön den också, men klart något större. UJ doun är ju ändå liten jämfört med andra syskonvagnar :)
    För min del kvittar det då vi kommer att köra svensk tillverkat. ;)
    Men tack ändå för tipset. :)
  • AnnkAn80
    Karisma skrev 2012-01-03 20:15:30 följande:
    Tänkte en bakåtvänd stol som lutar mot de främre sätena. Precis som den lutar mot bara ena sätet om den är ute på kanten. Sedan fastsatt i golvet i öglor där + 3punktsbälte. Har tidiagre iaf varit rekomenderat från nft men allt ändras ju hela tiden och de kommer på nya saker. Ska maila dem och kolla med dem igen vad de tycker är den bästa placeringen för oss.

Vi kommer ha 2 bältesstolar och en bakåtvänd stol i baksätet. Inga barn fram. 

MEN vet ju inte om det blir så i verkligheten då det kanske blir för jobbigt att lyfta in ett barn imitten hela tiden. Då måste vi ju sätta ett av de framåtvända barnen i mitten bak. Men vill helst ha minstingen mitten bak efter byte til bakåtvänd stol.

/K
    Ok, då förstår jag. :)
    Ja, det är väl bäst att du kollar upp det först om du är osäker.

Jag tycker det är krångligt att få in ETT barn i bilen, tänk då tre. :)
  • vicki 83
    grästuva skrev 2012-01-03 22:12:49 följande:
    ca 3-4 fingrar ovanför naveln sa bm att min låg idag, är i v.24+3 idag.
    Som sandra01 skrev så är inte storleken det viktiga utan att man följer sin kurva och jag tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag kan förstå din oro då jag själv är en "är inte magen förliten oroare". Är du fortsatt oroad så kan du prata med din BM så kanske du kan få komma på tätare mätningar eller få ett TUL. Med mitt första barn var jag väldigt orolig pga av att jag hade vad alla sa en sån liten mage och fick därför extra TUL trots att jag följde min kurva fint, just för att få stilla min oro. Hoppas också på att folk i din närhet slutar kommentera hur vida dom tycker att din mage borde vara större för det hjälper inte din oro alls. 

{#emotions_dlg.flower} 
    tack för ditt svar, kollade i mitt bildgalleri här på familje liv hur min mage såg ut i v 25 när jag väntade min son 07 och hade ingen direkt gravidmage då heller..Kanske e en sån som inte får den där riktiga gravidmagen...var hos bm för ca 3 veckor sen och då kände hon på magen och sa att det var normalt..så det kanske bara är jag som nojjar! och det var lixom bara droppen idag när jag var hos tandläkaren och hon säger oj v 24 då var det en liten söt magen!!!
    Blir så trött på folk som tar sig friheten att prata om gravida kvinnors magar som om de vore en offentlig egendom!!!!
  • AnnkAn80

www.blocket.se/stockholm/Urban_Jungle_SVART_syskonvagn__10__omg_lev__27739551.htm&w=1

Inte en aning om detta är dyrt eller billigt, då jag tycker att UJ vagnarna är rätt dyra över lag...
    Men denna är ny, sen om det är duo eller en duett är jag heller ingen expert på. :)

www.blocket.se/stockholm/Urban_Jungle_syskonvagn_37972174.htm&w=1

www.blocket.se/stockholm/Urban_Jungle_Duo_dubbelvagn_37975895.htm&w=1
    En duo...

www.blocket.se/stockholm/Mountain_Buggy_duo_syskonvagn__fyndpris_37981264.htm&w=1

Inte en aning var någon bor, men jag kollade i Sthlm.

Bullmamma: varför vill ni ha just en sådan vagn då?

• Kaosmamma

Första länken är en duo och normalpris :)

De andra är ju begagnade och därmed billigare, vissa ganska gamla till och med. Det ser man på handtagen :) vi har en från 05, älskade den men nu blir det nytt.

Svar på tråden Aprilbebis 2012