• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Emeilee: tack för input! Ja jag är ju författare, illustratör, grafisk formgivare och förläggare... Typ. Riktigt snurrigt!

Ja jag misstänker det. Vi får ju in pengar men vill ju ha som säkerhet i bolaget och till nya investeringar.. Men kanske kan höja lönen ett tag till det jag hade innan vi gjorde om bolaget till förlag. Men annars är det ingen katastrof. Önskar jag var mer påläst bara. Ja fk har verkligen ett eget liv, däremot världens gulligaste handläggare gällande VB måste jag säga. Blev chockad när jag träffade henne och vi har otroligt fin kontakt :) ibland så!!!

• TusenTankar

Vart kommer ni att ha bilstolen i bilen? fram eller bak? och hur tänker ni kring det? Jag och sambon har lite delade åsikter om vad vi tror är bäst. Eftersom vi fått stolen av en bekant har vi heller inte frågat i någon affär vad som är vanligast eller hur man "bör" ha det.

• Evli
    TusenTankar skrev 2012-01-02 19:37:55 följande:
    Vart kommer ni att ha bilstolen i bilen? fram eller bak? och hur tänker ni kring det? Jag och sambon har lite delade åsikter om vad vi tror är bäst. Eftersom vi fått stolen av en bekant har vi heller inte frågat i någon affär vad som är vanligast eller hur man "bör" ha det.
    har ni airbag fram så måste man ha bilstolen bak... det har vi :( 
  • Floff

När vi använde babyskyddet hade vi den fram för att mannen skulle kunna nå bebisen om han åkte själv med honom i bilen. När vi sen bytte till vanlig bilstol satte vi den bak. Dels för att sonen nu klarar att sitta själv utan "sällskap" och jag då får sitta fram vilket är säååååå mycket skönare för min åksjuka, och dels för att den helt enkelt passade bättre där rent utrymmesmässigt.

Vill ni ha babyskyddet fram ska ni kolla noga så att en ev. airbag är urkopplad.

• Miss Giggle

Emeilee: Vad duktig du verkar vara på sånt hära. För mig är allt sånt bara en djungel jag inte orkar med. Därför jag ff inte har startat eget. Känns som att det är så mkt mer man ska ha koll på än bara det man vill göra!
    Himla rart av dig att dela med dig tycker jag :D

När det gäller bilstolen så har vi alltid haft den fram eller ja, tills hon var iaf 1.5 år, eller ja vi båda jobbade igen.
    Orsaken var just om Floff skrev. Kör man ensam m dem i bilen och de får ett hysteriskt utbrott för nappen trillat ur eller vad som så är det skönt att kunna ha dem nära.
    Vi kopplade ur vår airbag, och visst det kostade ngn tusing men det har det varit värt.

Men har ni airbag inkopplad, så är det inte snack om saken. Älskligen får åka i baksätet!

Vet nu- just nu sitter jag i soffan och är omringad av snarkningar. Katt, dotter och make har somnat i soffan och det låter som om taket ska lyfta när som:D

Det har iofs gett mig en stund över och gissa vad jag har gjort då,. Köpt kläder på HM webshop. Busiga jag :D Hittade en jättesnygg mammaklänning,omlott, i kornblått. Måste man ju bara ha! Eller?                

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Evli

kan man koppla ur airbag på alla bilar? Eller är det bara de nyaste... 
    Vore ju så skönt att kunna ha den lille fram i stället för bak när man är ensam :/ 

• Miss Giggle

Ingen aning. Ring verkstaden för din bil och fråga. Hade gärna frågat den biltokige maken men han sover ju som sagt!

Vad   har ni för bil? Kanske ngn  annan här inne vet?

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Evli

hahaha ingen fara jag får kolla med min sambo när han kommer hem...  eller ringa verkstaden :D 

• A85

Nu har jag hämtat ut skötväskan (bike bag) från Stadium. Spontant känns den kanon!
    Och billig, förvånad över att den kostar så lite. :)

Lagom stor (vad jag tror), ett fack på var sida, två fack fram och ett fack inuti väskan. Känns tålig och rejäl och så är den snygg också. :)
    Jag gillar svart och det känns som en väska som även sambon kan bära runt på utan känslan av en damväska.
    Positivt överraskad att det var så pass många fack. Ett öppet fack på sidan som borde funka perfekt till nappflaskan!

• Floff

Min man som jobbar på servicemeknikerprogrammet på ett gymnasium säger att det ska gå att koppla ur även på äldre modeller..

Svar på tråden Aprilbebis 2012