• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma

Alltså så värdelöst! Var nu inne på köpbarnvagn.se. Tänkte jag kanske skulle få karln att köpa en ny sittvagn så kan man ha en mjuklift i den bara för att få ner kostnaden lite. MEN..... Emmaljungas barnvagnar kan bara hämtas i butik, vad tusan bor ju 14000mil från karlstad!! Någon som vet vad en Emmaljunga classic sport kostar i butik?

/K

• emeilee

Karisma, tror de ligger på runt 2600kr, har för mig jag såg det ngnstans

• godistroll

Karisma här i Lycksele har vi bergs som säljer emmaljunga han kör ut dem och är en av de billigaste i Sverige!! För visst bor du i Umeå? :)

• AnnkAn80
    Karisma skrev 2012-01-03 12:32:21 följande:
    Jasså de ändrar sig hela tiden. Mitten bak är vad jag hört ska vara bäst. Jag är åxå en sån sominte litar på att airbagen verkligen är urkopplad. Är för feg för att våga chansa. Men alla gör ju det de tycker är bäst för sin familj. :)

Jag har jättestor mage, MEN en tjej på mitt jobb som jobba på kontor såg jag inte ens var gravid förrän bara en månad innan hon skulle ha. Hon hade bara en fin liten bula. Hon hade liten mage med båda sina barn och de mår kalasbra.

/K
    Mitten bak, tycker jag låter livsfarligt...
  • Kaosmamma

På tal om vagn,.. Vi råkade beställa en ny UJ dou ändå (idag) ;) vi har ju en sen 2005 men behöver så många nya delar att det känns som ett stort projekt nu ändå. Var inte så enkelt som jag trodde. Så nu blev det en ny, känns bra ändå. Behöver en dou och är UJ galen :) hade inte plockat ut någon sån där kod eller vad det är för babybox men fick en sån och en blöjhink ändå, var trevligt. Köpte en sån där mjuk grej man byter blöja på också och en napphållare. Kunde inte hålla mig :)

• Kaosmamma

Fattar inte varför bilden kommer på sniskan.. börjat med det här på fl den senaste tiden.. jaja ,men här ser ni dagens inköp iaf :)

• hemmakatten

Ett tips till er som ska köpa badbalja med insats.. Jag letade massor, vill helst ha med urtappningsplugg men vill inte lägga några pengar på sånt, och hittade på..Biltema! Både badbalja och insats (badstol) för 189:-.

• trollet83
    Karisma skrev 2012-01-03 12:29:45 följande:
    De har 30dagar på sig så senast 21jan borde du får veta. :) Jag ska skicka in mina papper idag, allt har dragit ur så hemskt på tiden för mig. Hoppas bara man blir godkänd. :)

/K  
    Ohh..jag skickade också in min ansökan veckan innan jul tror jag det var..är beräknad till 9 april så skickade kanske in ansökan lite sent..men hoppas få svar så snart som möjligt med det kanske dröjer längre nu när det varit jul o nyårshelger..det har ju varit fler röda dagar så..skickar de hem besked på posten?
  • No ordinary love
    Kaosmamma skrev 2012-01-03 16:35:01 följande:
    Fattar inte varför bilden kommer på sniskan.. börjat med det här på fl den senaste tiden.. jaja ,men här ser ni dagens inköp iaf :)

vad är det för skillnad på duon och duetten? jag har inte beställt ngn vagn ännu...
  • Kaosmamma

Bull: duon är den som alltid funnits, och som man sett överallt. Duet är ny och den är mindre. Så smidig och skön att köra, men för liten för oss. Man kan se det som en jämförelse mellan vanliga singel UJ och Swiften :) det skiljer ca 1000 SEK mellan duon och duet, duet är billigare. Men provkör först, var ganska bra skillnad.

Svar på tråden Aprilbebis 2012