• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Hemlighet

Det är du inte ensam om. Fast i natt var det nog mer min dotter som sov oroligt och kom och väckte mig:/
    Spelar ingen roll hur mycket jag sover så är jag jätte trött i alla fall:( Måste kolla mitt järnvärde.

• Thelma08

Jag tycker me att jag sover oroligt.
    Alltid lika trött på morgonen, men kommer jag bara upp och har fått på kläderna så e det inga problem... Men man får ta en dag i taget.

Som en blixt från klar himmel så har jag fått sån fruktansvärd smärta i bäckenet. Inte när jag sitter eller ligger stilla men känns som en rejäl träningsvärk annars. Mest i ljumskarna... Foglossningsbälte på...
    Så jag klarar en jobbedag!!

• Mojzan

A85: Om du får löneförhöjning på ditt jobb så ska du anmäla detta till FK som då höjer ditt SGI med en gång. Du behöver inte haft den lönen i ett halvår för att de ska höja ditt SGI. Jag har varit hemma med barn sedan 2006 (bara jobbat några månader emellan) och då jag fått löneförhöjning har jag anmält detta och de har då höjt mitt SGI. Detta gäller iaf om man har varit länge på sitt jobb, det kanske är andra regler om man byter jobb och får högre lön p g a det. Ring FK och hör med dem. Jag har också hört reglerna om sex månader men detta verkar inte gälla när man får löneförhöjning på sitt befintliga jobb som sagt.

Ang. att ha bebisen fram i bilen tycker jag också att det är det absolut bästa och så har vi också alltid haft tills vi skaffade en Chrysler Voyager med airbag. Nu har vår minsting suttit bakom passagerarsätet sedan han var två månader och det har fungerat jättebra. Mina barn har alltid älskat att åka bil och somnar oftast ganska fort så det har ju såklart underlättat, kanske det skulle vara annorlunda annars. Nu vet jag inte riktigt hur det blir med tanke att vi kommer ha fyra bilbarnstolar i bilen.

• emeilee

Animegirl, ja du, det ska bli spännande och se vad FK sätter för lön på dig om det nu är så att de räknar upp den till vad en i samma yrke som du har i lön. Hoppas att det löser sig till det bästa men kolla med din kontakt så kan de säkert hjälpa dig men jag vet att vi på vårt kontor flertalet gånger fått ringa in till FK och förklara hur det fungerar med löner osv för ibland är de riktigt korkade...

Miss Giggle, Haha tack! Man hjälper ju till så gott man kan här Och ja det är precis som du skriver en hel del att tänka på när man ska starta eget. Mitt största råd är att alltid har en bra buffert så du klarar dig läääänge utan pengar från firman och leta reda på bra hjälp om du känner dig osäker. Gör man saker på egen hand så kan det gå riktigt galet.

Själv fick jag första ordentliga sammandragningen igår. Trodde att magen skulle vika av från kroppen. USCH! Lider med Er som har detta dagligen. Har kraftig hosta just nu som verkligen inte vill ge sig och den kom efter den underbara kräksjukan som infann sig förra vecka.n.. :(
    Maken hemma ligger just nu med magsjuka, vet ni om jag kan få det igen? Om så är fallet så måste jag fly hemmet för jag dör om jag får det igen...

• Miss Giggle

Emeilee: Fy fabian. För några veckor sedan hostde jag så mycket att jag fick SD. Ringde iaf BM som sa att så länge de inte håller i sig när jag inte hostade så var det ingen fara. Att hosta är tydligen som att gå ett mage/ryggträningspass- därför man får SD.
    Men likväl- jäkla ont gör det.

Hemlighet: Känner igen den känslan så väl. När man dottern sover oroligt brukar hon sova hos mig- hon sover bättre och jag sämre. Men antagligen hade jag sovit ännu sämre om hon fått ligga kvar i sin egen säng.
    Jag är en sån där "lat" förälder som inte bryr sig riktigt om hon sover i sin säng eller min. Kan bero på att hon sov sin första hela natt för några månader sedan- och innan dess vaknade minst 3-4gg/natt.

Idag är en sån där dag ni vet. När man får ont i ögonen av att blunda så trött man är. Ska dra i mig en rejäl berocca och hoppas på att det blir bättre.:D

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • emeilee

Men usch! Tror ni det? Vet inte vad jag ska bli av isåfall. Kan lova att om bebisen inte kom ut då så kommer den stanna kvar i magen tills det är dags för det var det värsta jag varit med om...Hua...
    Bäst att gå ut i stallet och andas lite skitlukt istället

• grästuva

Theo sover också mycket i vår säng nu, hans rum är på övervåningen och pga foglossning tycker jag många dagar att det är påfrestande med trappan så det blir lättare så. Både jag och mannen tycker det är mysigt och vi sover lika bra alla tre ändå så det gör oss inget

• grästuva

Har ni fler än en toalett så kan ni ju använda varsin, tvätta händerna ofta och så kan du hantera maten tills sambon är bättre är några tips, hoppas han mår bättre snart och att du slipper undan

• Thelma08

Jag tycker me att jag sover oroligt.
    Alltid lika trött på morgonen, men kommer jag bara upp och har fått på kläderna så e det inga problem... Men man får ta en dag i taget.

Som en blixt från klar himmel så har jag fått sån fruktansvärd smärta i bäckenet. Inte när jag sitter eller ligger stilla men känns som en rejäl träningsvärk annars. Mest i ljumskarna... Foglossningsbälte på...
    Så jag klarar en jobbedag!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012